Announcement

Collapse
No announcement yet.

316 i e36.. apuja kaivattaisiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    #31
    Originally posted by DaMonsta
    Mä kans ostaa päräytin kyseisen auton E36 316i -91 (275tkm) ja pitäis sitä alkaa jossain vaiheessa ihmettelemään...

    Täs vähän listaa mitä vikoja löytyny tähän mennes... (muutamiin on jo löytyny vastaus tätä threadia lukiessa ja toivottavasti muihin löytyy jostain muualta tai sitten joku kertoo... )

    - Kattoluukun kahvan alumiiniossa hajonnut. (Asia hoidossa)
    - Kattoluukun etupuolella pari kolme ruostekukkaa maalin alla.
    - Konepellin yhdessä kulmassa pientä ruostetta.
    - Takaluukun ja tiivisteen välisessä kohdassa ruostetta.
    - Auto käy hyvinkin kylmänä, n. ½ normaalista käyntilämmöstä.
    - Ratti vinossa oikealle. (selviää varmaan ratin irrottamisella ja laittamisella suoraan, mut miten irti?)
    - Tuuletusjärjestelmästä puuttuu raitisilmasuodatin joten putkistossa koivunlehtiä, mitkä meinaa kärytä ku puskee lämmintä hiljasella...
    - Ohjaus mielenkiintoinen vaikuttaa, et raidetangonpäät ois lopussa tms.
    - Nostajat pitää pientä meteliä välillä, ei häiritsevästi tosin.
    - Hihnat vinku kovilla pakkasilla käynnistettäessä, mutta eipä enää ku pakkaset loppu...
    - Kuskin oven sisäkahva irti toisesta päästä ainaki vähän.
    - Lukot temppuilee vähän, mut käytön ja rasvauksen puutetta selvästi.

    Muuten tuntuu auto olevan ihan ok kunnossa, sisusta on priima kunnos, tosin koivunlehden palasii on vähän kaikkialla ku niitä yrittelin saada ulos...




    Tommosta pikkunippeliä sitä aina löytyy mitä laittaa

    Mulla ehkä pahimmat "jutut" on et vaihdelaatikon synkro ääntää jos nopeesti vaihtaa(tuntuu et kaikilla bemarin laatikoilla pitää vaihtaa hitaasti, muuten ääntää?) kolmosella ja ehkä vähä kakkosellekin laitettaessa.
    Jos rauhassa vaihtaa, nii nou problem!
    Sit toinen on nakutus, joka kylläkin vaimeni PALJON ku rupesin käyttämään 98 polttista ...ei ois uskonu. Mut vieläse kylmänä raksuttaa... ja tässä Fortea osotellessa

    Ehkä kuitenki kukkaron päälle suurin asia joka rasittaa on bensan kulutus joka ollut vähintään sen 10litraa sekaajossa, eikä sisällä ees paljoa polkemista. Parhaillaan pakkasten aikaan 15litraa!
    Tunne on ollut et voisi olla lambdassa vika kun kierroksetkin vähä seilaa???
    Tuli mieleen et missä lambda sijaitsee ja onko itse vaihdettavissa.. kallis se ainakin on.

    Vinkkejä otetaan vastaan ilman korvauksia..

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #32
      Originally posted by dudeb
      Tommosta pikkunippeliä sitä aina löytyy mitä laittaa

      Mulla ehkä pahimmat "jutut" on et vaihdelaatikon synkro ääntää jos nopeesti vaihtaa(tuntuu et kaikilla bemarin laatikoilla pitää vaihtaa hitaasti, muuten ääntää?) kolmosella ja ehkä vähä kakkosellekin laitettaessa.
      Jos rauhassa vaihtaa, nii nou problem!
      Sit toinen on nakutus, joka kylläkin vaimeni PALJON ku rupesin käyttämään 98 polttista ...ei ois uskonu. Mut vieläse kylmänä raksuttaa... ja tässä Fortea osotellessa

      Ehkä kuitenki kukkaron päälle suurin asia joka rasittaa on bensan kulutus joka ollut vähintään sen 10litraa sekaajossa, eikä sisällä ees paljoa polkemista. Parhaillaan pakkasten aikaan 15litraa!
      Tunne on ollut et voisi olla lambdassa vika kun kierroksetkin vähä seilaa???
      Tuli mieleen et missä lambda sijaitsee ja onko itse vaihdettavissa.. kallis se ainakin on.

      Vinkkejä otetaan vastaan ilman korvauksia..
      Melkee veikkaisin tyhjäkäyntimoottoria...
      E32 750i 11/89

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #33
        Originally posted by MikkoJII
        Melkee veikkaisin tyhjäkäyntimoottoria...

        Voihan se olla. Saakö kyseistä kapistusta varaosana, vai pitääkö alkup. hommata. Ei nimittäin esim. motonetistäkään moottoria löydy.

        Epäilys kuitenki aika paljon lambdan puolelle kääntyy, kun toi kulutuskin aika kova on.

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #34
          Maksaa orkkiksena varmaan ~150e

          Sen tyhjäkäyntimoottorin voi putsataki, irti vaan ja auki....
          E32 750i 11/89

          Comment

          • dudeb
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 240
            • Nowhere

            #35
            Originally posted by MikkoJII
            Maksaa orkkiksena varmaan ~150e

            Sen tyhjäkäyntimoottorin voi putsataki, irti vaan ja auki....


            Täytynee käydä Alfamerin kirja hakemassa kirjaston puolelta
            Viel toi kulutus mietityttää..

            Comment

            • gangsta
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 521
              • Nurmijärvi

              #36
              Pakko heittää shittii, mutt miksi pitää ostaa "halpa"auto ja kitistä, että kaikki on paskana? ja osat maksaa v***tusti!!!
              ?????????????????????????????????????????????
              _______________________________________


              Onneks on keksitty forte ja motorUppi.

              Comment

              • dudeb
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 240
                • Nowhere

                #37
                Originally posted by gangsta
                Pakko heittää shittii, mutt miksi pitää ostaa "halpa"auto ja kitistä, että kaikki on paskana? ja osat maksaa v***tusti!!!
                ?????????????????????????????????????????????
                _______________________________________


                Onneks on keksitty forte ja motorUppi.





                halpuus on katsojan silmissä

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Käytä nyt hyvä mies se päästöillä ja lopeta arpominen....

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    #39
                    Kylläpä ne taitaa kaikki autot hajoilla...
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • DaMonsta
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 69
                      • Länsiuusimaa

                      #40
                      Originally posted by gangsta
                      Pakko heittää shittii, mutt miksi pitää ostaa "halpa"auto ja kitistä, että kaikki on paskana? ja osat maksaa v***tusti!!!
                      ?????????????????????????????????????????????
                      _______________________________________


                      Onneks on keksitty forte ja motorUppi.
                      Jotkut kitisee ku kaikki on hajalla ja kotkut vaan totee ne ja sit alkaa korjaamaan...
                      Käyttöautona -91 E36 316i
                      Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

                      Comment

                      • dudeb
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 240
                        • Nowhere

                        #41
                        Originally posted by DaMonsta
                        Jotkut kitisee ku kaikki on hajalla ja kotkut vaan totee ne ja sit alkaa korjaamaan...

                        *wink wink*
                        Ny on sit kytkinpaketti tilattu motonetistä 134€(asetelma, levy ja laakeri) ei mielestäni paha.
                        Ajan ton vanhan kytkin loppuun ja varaan sit vaihtotyön.
                        Tarjouksia kävin kyselee paikallisista liikkeistä.. tuntihinnat vaihteli 45-65€.
                        Yks paikka houkutteli hyvällä palvelulla..tarjouduttiin töihinki viemään ja hakemaan jos ja kun auton jättää sinne huollettavaksi.
                        Päätin kuitenkin valita eri liikkeen, koska siellä luvattiin tehdä työ 3 tuntiin ja tuntipalkka 50€.. sanoivat et jos kestää kauemmin ku 3h, tai mutkia tulee matkaan, niin he eivät veloita enempää ku se 150€ vaihdeisto-öljyt kuuluu viel mukaan!
                        Sanotaanko et halvemmaks tuli homma mitä luulin.

                        Kannattasko tossa mukana muuta hilpettä vaihtaa samalla ku neulalaakeri? Veholla makso 3€ liekkö ollu varaosa.
                        Last edited by dudeb; 03-02-2006, 08:54.

                        Comment

                        • dudeb
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 240
                          • Nowhere

                          #42
                          EDIT: Tossa juttelin yhden puoltutun kanssa joka kävi bimmeriä samalla testaamassa. Sano et sylintereistä johtuu kytkimen jäykkyys.. otappa tuosta sit selvää. Pitänee vaihtaa paketti ja sen jälkee ruveta tuumailee sylinterien parissa.. ne taidan kuitenkin ite tsekata!

                          Comment

                          • bmw - bmf
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 26
                            • kajanastaden

                            #43
                            juu itelläkin aluksi kone naputti ja tämä tosiaan johtui siitä, että no minulla henkilökohtaisesti oli mennyt nokka-akseli rikki´. eli se oli kulunut sillä lailla oudosti siihen oli tullut koloja ja pinta oli mennyt epä tasaseksi. piti uusia ei kallis ollut ja helppo vaihtaa , se mikä oli nokka akselin kuluttanut oli ensinnäkin edellisen omistajan väärät öljyt ja tuonne hydralisten nostajien piiriin oli tullut ilmoja ja se esti venttiilien välyksen säätymisen ja välykset jäivät liian pieniksi, ja tämä aiheutti kulumisen nokalle oudosti. lisäksi siellä nokka-akselin yläpuolella oleva en tiedä oikee nimeä mutta, kastelupostin näköinen t haara jossa on paljon pieniä reikiä josta öljy pääsee voitelemaan nokka akselia on varustettu niin pienillä reijillä, että varmasti ei kovilla pakkasilla mene ees välttämättä 5w alkavat öljyt mene siitä läpi, joten ratkaisuksi suurensin joka toista reikää siinä haarassa 0,2mm. naputus loppu ja auton käynti äänestä tuli aivan erilainen. ja tämän jälkeen olen ajanut yli 150 000 km ja ei ole alkanu vieläkään naputtaa että tämmöistä .
                            bmw - paljon iloa tyhjästä.

                            Comment

                            • dudeb
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 240
                              • Nowhere

                              #44
                              Originally posted by bmw - bmf
                              juu itelläkin aluksi kone naputti ja tämä tosiaan johtui siitä, että no minulla henkilökohtaisesti oli mennyt nokka-akseli rikki´. eli se oli kulunut sillä lailla oudosti siihen oli tullut koloja ja pinta oli mennyt epä tasaseksi. piti uusia ei kallis ollut ja helppo vaihtaa , se mikä oli nokka akselin kuluttanut oli ensinnäkin edellisen omistajan väärät öljyt ja tuonne hydralisten nostajien piiriin oli tullut ilmoja ja se esti venttiilien välyksen säätymisen ja välykset jäivät liian pieniksi, ja tämä aiheutti kulumisen nokalle oudosti. lisäksi siellä nokka-akselin yläpuolella oleva en tiedä oikee nimeä mutta, kastelupostin näköinen t haara jossa on paljon pieniä reikiä josta öljy pääsee voitelemaan nokka akselia on varustettu niin pienillä reijillä, että varmasti ei kovilla pakkasilla mene ees välttämättä 5w alkavat öljyt mene siitä läpi, joten ratkaisuksi suurensin joka toista reikää siinä haarassa 0,2mm. naputus loppu ja auton käynti äänestä tuli aivan erilainen. ja tämän jälkeen olen ajanut yli 150 000 km ja ei ole alkanu vieläkään naputtaa että tämmöistä .
                              Kun nokan vaihtaa, pitää vissiin jakoremmin hilppeet myös irroittaa? Paljonko maksoit uudesta nokasta?
                              Millasia öljyjä sit osaisit suositella vaihdettavaks?

                              Comment

                              • dudeb
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 240
                                • Nowhere

                                #45
                                Originally posted by dudeb
                                Kun nokan vaihtaa, pitää vissiin jakoremmin hilppeet myös irroittaa? Paljonko maksoit uudesta nokasta?
                                Millasia öljyjä sit osaisit suositella vaihdettavaks?

                                jep.. kävin sitten vikatestissä, tulos: ei vikakoodia. (lambda ehjä)
                                Vinkkejä suureen kulutukseen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎