Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apivirran anto E36 vm.92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekka77
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 15

    Apivirran anto E36 vm.92

    Pääsi käymään nyt niin, että auton akku hyyty pakkasilla eikä edes yritä lähtä käyntiin. Tarviiko toisesta autosta apuvirtaa ottaessa huomioida mitään erityistä, ettei ajotietokone yms. mene sekaisin?
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #2
    Jaa-a itellä kans kävi samalla tavalla... Ja akkulaturikin meni paskaks
    Mut ajoin siihen sit toisen auton vaan viereen ja laitoin plus kaapelin sille tarkoitettuun paikkaa kiinni konepellin alle siihen mutterin tapaseen ja maanjohdon laitoin runkoon (tais olla iskarin mutterissa) ja hyvin löhti eikä mikään menny paskaks (vissiin )
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by Wiking
      Jaa-a itellä kans kävi samalla tavalla... Ja akkulaturikin meni paskaks
      Mut ajoin siihen sit toisen auton vaan viereen ja laitoin plus kaapelin sille tarkoitettuun paikkaa kiinni konepellin alle siihen mutterin tapaseen ja maanjohdon laitoin runkoon (tais olla iskarin mutterissa) ja hyvin löhti eikä mikään menny paskaks (vissiin )
      mitään ei riko apuvirtaa antaessa kun vaan muistaa pari sääntöä.

      -kaapelit oikein päin.
      -yhtään kaapeli ei saa irroittaa/kiinnittää kun jompi kumpi autoista käy.
      -toista autoa ei saa startata jos toinen auto on käynnissä.

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #4
        Originally posted by larmatin
        mitään ei riko apuvirtaa antaessa kun vaan muistaa pari sääntöä.

        -kaapelit oikein päin.
        -yhtään kaapeli ei saa irroittaa/kiinnittää kun jompi kumpi autoista käy.
        -toista autoa ei saa startata jos toinen auto on käynnissä.
        Mikäs siinä on ettei saa irrottaa jos auto on käynnis??
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • ari79
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 230

          #5
          Miksi ei saa startata kun toinen käy?
          tulee ajettua jokkista,siellä joudun antamaan aina virtaa tohon "roskapönttöön" ja aina starttaan ku toinen käy ja kaapelit irrotetaan ku molemmat käy
          Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


          Plus hirvee määrä muita resuja

          Comment

          • heebo
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 102

            #6
            Kyllä sen kärsii ottaa "kytkennästä" ainakin nuissa pikkasen hienommissa ralli vehkeissäkin...

            Comment

            • TL
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 456
              • Bangkok, Thaimaa

              #7
              En nyt taas itsekään näe miksi ei saisi irroittaa kun auto käy. Itse antelin apuvirrat omaan autoon ylimääräisestä akusta... varsin kätevää ja toimivaa.

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by TL
                En nyt taas itsekään näe miksi ei saisi irroittaa kun auto käy. Itse antelin apuvirrat omaan autoon ylimääräisestä akusta... varsin kätevää ja toimivaa.

                se että jos käyvän auton laturi puskee kahteen akkuun kovaa virtaa ja toisen akun nappaa pois piiristä niin syntyy virtapiikki. useasti kun tuon tekee niin kyllä se jollain rikkoo jonkun hienon elektroonisen laitteen.
                jos on valmis ottamaan sen riskin niin siitä vaan piuhoja irroittelemaan käydessä.

                sama homma tulee jos toista autoa starttaa kun toinen käy.
                kokeilkaa ja ottakaa riski.
                todennäköisesti mitään ei hajoa mutta kyllä noita aina välillä saa töissä korjata.

                edit: jokkispelien sähköt yleensä on vähän alkeellisemmat kuin jonkun uuden tietokoneita täynnä olevan bemarin konehuone.
                Last edited by larmatin; 17-01-2006, 22:13.

                Comment

                • ari79
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 230

                  #9
                  Aattelin ku annan virtaa tuolla e46:sella ettei siitä mene mitään rikkki
                  Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


                  Plus hirvee määrä muita resuja

                  Comment

                  • easy_ac
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 452
                    • Tampere

                    #10
                    tietämättömyyttään tuota joutunut tekemään varsin MONTA kertaa eikä toistaseks ole mitään sattunut

                    Comment

                    • osilpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2003
                      • 486
                      • Espoo

                      #11
                      AMK:n sähkötekniikan opettajan mielipide oli seuraava:
                      -uudellakin autolla voi antaa apuvirtaa, kunhan on varovainen

                      Turvallisinta tietty laittaa kaapelit kiinni, kun molemmat sammuksissa, mutta tässä on riski, että auttavankin akku tyhjenee. Ei kannata kovalla pakkasella välttämättä.

                      Itse teen näin:

                      -auttava auto käynnissä kytken plussat ja sitten miinukset (autettavassa miinus runkoon, ei akkuun!). Auto voi olla sammuksissakin ja se onkin parempi, jos ei ole riskiä auttavan auton akun tyhjentymisessä.
                      -antaa kaapeleiden olla paikoillaan ainakin pari minuuttia, että latautuu tyhjempikin akku
                      -starttaa autettava auto
                      -antaa kaapeleiden olla paikoillaan ainakin pari minuuttia, että jännite-erot pienenevät (jos auttava auto oli sammuksissa, se startataan parin minuutin kuluttua ja taas odotetaan hetki)
                      -miinus irti
                      -plus irti

                      Koskaan ei ole mitään hajonnut, vaikka on ollut uudempiakin pelejä. Se, mikä ne ohjainyksiköt ym rikkoo, on jännitepiikit, jotka johtuvat jännite-eroista.

                      Itsellä on usein vara-akku mukana, jolla annan apuvirtaa. Tämä tai akkubuusteri ovat parhaat ratkaisut.
                      E34 525i 12v 1990
                      Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                      ex-BMW:t
                      E28 520iA 1983
                      E28 520iA 1985

                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #12
                        Originally posted by osilpi
                        AMK:n sähkötekniikan opettajan mielipide oli seuraava:
                        -uudellakin autolla voi antaa apuvirtaa, kunhan on varovainen

                        Turvallisinta tietty laittaa kaapelit kiinni, kun molemmat sammuksissa, mutta tässä on riski, että auttavankin akku tyhjenee. Ei kannata kovalla pakkasella välttämättä.

                        Itse teen näin:

                        -auttava auto käynnissä kytken plussat ja sitten miinukset (autettavassa miinus runkoon, ei akkuun!). Auto voi olla sammuksissakin ja se onkin parempi, jos ei ole riskiä auttavan auton akun tyhjentymisessä.
                        -antaa kaapeleiden olla paikoillaan ainakin pari minuuttia, että latautuu tyhjempikin akku
                        -starttaa autettava auto
                        -antaa kaapeleiden olla paikoillaan ainakin pari minuuttia, että jännite-erot pienenevät (jos auttava auto oli sammuksissa, se startataan parin minuutin kuluttua ja taas odotetaan hetki)
                        -miinus irti
                        -plus irti

                        Koskaan ei ole mitään hajonnut, vaikka on ollut uudempiakin pelejä. Se, mikä ne ohjainyksiköt ym rikkoo, on jännitepiikit, jotka johtuvat jännite-eroista.

                        Itsellä on usein vara-akku mukana, jolla annan apuvirtaa. Tämä tai akkubuusteri ovat parhaat ratkaisut.

                        jos pelkää sitä että auttajan akku tyhjenee niin kannattaa laittaa kaapelit kiinni kun autot on sammuneena, sitten startata jo käyvä auto käymään korotetulle pyörintä nopeudelle jotta lataa paremmin muutamaksi minuutiksi( minutti yleensä riittää)
                        tällä tempulla jos on ohkaiset biltema kaapelit saadaan ladattua sitä toista akkua joka on tyhjä. sitten auto sammuksiin ja toinen auto käymään.
                        käytää sitä minuutin, sitten auto sammuksiin ja kaapeli irti (yksi napa riittää)ja auto heti uudelleen käymään.
                        tälleen toimien saa ohkaisilla kaapeleilla(lue halvat malli biltema) isommankin auton käymään ja ei varmasti riko mitään.


                        Edit: tehkää ihan miten haluutte, ja jos jotain hajoaa niin toivotavasti tuotte sen mun korjaamoon korjattavaksi.
                        Last edited by larmatin; 18-01-2006, 12:19.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎