Miten mahtuu pyörimään 225/45/17 renkaat E36

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enska325i
    replied
    Originally posted by Ac Naisseri View Post
    Mitenkäs sitte, ku olen lukenut kahdenlaista tekstiä spacerien käytöstä, ei katukäyttöön luvallisia ja/tai pitäs olla vannekohtaset ?

Entä onko suositeltavaa laittaa kummallekin akselille spacerit (jos laittaa), kun nyt raapii vain edessä. Mietin, että laittais vain eteen?
    Yks vaihtoehto olisi myös heittää nuo hegulin mainitsemat kääntymisen rajottimet.

Kiitos neuvoista.
    Vain vannekohtaiset ovat laillisia Suomessa...

Hyvin voi laittaa vain eteen pelkästään. Kääntymisen rajoittimet olisivat laillinen ratkaisu. Jotenkin muistelisin, että e36:ssa jos ollut alkujaan alkuperäiset 17" vanteet, niin nämä kääntymisen rajoittimet olisi jo tehtaan toimesta.

Leave a comment:

• Ac Naisseri
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Spacerit ei vaikuta pyöränkulmiin, niiden asennuksessahan ei tietääkseni kosketa mihinkään säätöihin...
    Taakse sopii 8x17 et 35 vanteet 225/45 renkailla alle heittämällä vaikka millä madalluksella -1,5 ast. camberilla eli myös vakioalustalla eli ei huolta sen suhteen joten sinun 8x17 et 47 vanteisiin voi laittaa taakse 12 mm. spacerit ja vielä kaaret säästyy.

Mitenkäs sitte, ku olen lukenut kahdenlaista tekstiä spacerien käytöstä, ei katukäyttöön luvallisia ja/tai pitäs olla vannekohtaset ?

Entä onko suositeltavaa laittaa kummallekin akselille spacerit (jos laittaa), kun nyt raapii vain edessä. Mietin, että laittais vain eteen?
    Yks vaihtoehto olisi myös heittää nuo hegulin mainitsemat kääntymisen rajottimet.

Kiitos neuvoista.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Isketääs tänne.

Sattu oleen jemmas BMW style 44 olevat vanteet tällasilla spekseillä 8JX17 ET:47.
    Päällä on uus 215/45/17 kitka ja edessä ottaa (e36 325i auto M3 iskareilla) hiukan ääriasennoissa pyöränkotelojen sisäreunoihin kiinni. Ratissa ei tunnu mitää eikä pidä ääntä, mutta selvästi näki, kun otti renkaan pois, että hieman on ottanut kiinni. Ajettu sen verran vain, että kokeiltu raapiiko.

Mitä jos sinne nyt laittaa etuakseliin esim. 5mm spacerit, miten käy pyöränkulmien? Muuttuuko radikaalisti? Pari viikkoa sitten laitettu 7,5" x 17 vanteella ja 215/45/17 renkaalla kulmat kohille. Takana ei ole varaa tuoda renkaita ulommas ilman kaari hommia, eikä just vaihdettuja kaaria viitti alkaa pilaamaan. Eli ongelma on ainoastaan etuakselissa.

Kiitos.
    Spacerit ei vaikuta pyöränkulmiin, niiden asennuksessahan ei tietääkseni kosketa mihinkään säätöihin...
    Taakse sopii 8x17 et 35 vanteet 225/45 renkailla alle heittämällä vaikka millä madalluksella -1,5 ast. camberilla eli myös vakioalustalla eli ei huolta sen suhteen joten sinun 8x17 et 47 vanteisiin voi laittaa taakse 12 mm. spacerit ja vielä kaaret säästyy.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Isketääs tänne.

Sattu oleen jemmas BMW style 44 olevat vanteet tällasilla spekseillä 8JX17 ET:47.
    Päällä on uus 215/45/17 kitka ja edessä ottaa (e36 325i auto M3 iskareilla) hiukan ääriasennoissa pyöränkotelojen sisäreunoihin kiinni. Ratissa ei tunnu mitää eikä pidä ääntä, mutta selvästi näki, kun otti renkaan pois, että hieman on ottanut kiinni. Ajettu sen verran vain, että kokeiltu raapiiko.

Mitä jos sinne nyt laittaa etuakseliin esim. 5mm spacerit, miten käy pyöränkulmien? Muuttuuko radikaalisti? Pari viikkoa sitten laitettu 7,5" x 17 vanteella ja 215/45/17 renkaalla kulmat kohille. Takana ei ole varaa tuoda renkaita ulommas ilman kaari hommia, eikä just vaihdettuja kaaria viitti alkaa pilaamaan. Eli ongelma on ainoastaan etuakselissa.

Kiitos.

Jos et halua levikepaloja käyttää,niin laitat sinne raidetankoihin kääntyvyyttä "säätävät" rajoittimet.(Retrofit kit, steering angle stop).Löytyy käsittääkseni ihan marmoritiskiltä.

Leave a comment:

• Ac Naisseri
    replied
    E46 vanteet E36:es

Isketääs tänne.

Kiitos.

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Jepjep. Karseeta... (VITSI!)

Mulla on takana uretaanipuslat. Eteenkin olisi epäkeskomallia, mutta ei kannata vaihtaa, kun siellä on jo epäkeskoumpipusla valmiina. vakajiin en puslia ole vaihtanut. Miksi Cup kit alusta? Siis koko alustasarja iskareineen ja jousineen? Miksi sinä luopua hyvistä Bilstein-iskareista? Tarpeettomana voisit myydä mulle sitten ne takaiskarit, kun mulle on joku taliaivo menyt vaihtamaan orkkisten tilalle sassit.

Ja hyvin mahtuu pyörimään 225/45 - 17 renkaat.
    Muuttuiko meteli ja alustan tuntuma noiden puslien takia? Ensikäden tiedot kiinnostaa ennenkuin pistän tilauksen menemään! Tosin perä tuntuu niin nuljulta että puslat on vaihdettava johonkin vaikka mikä olisi.

Ei oo varaa mitenkään (korkeus tai jäykkyys) säädettävään alustaan just nyt (kämpän remontti vie kaiken ja vähän enemmänkin) ja jotenkin muistelin että jompikumpi takapään iskari olisi vähän vuotanutkin. Jousissa taisi olla jotain väriä eli ne ei taida olla alkuperäiset.

H&R Cup Kit iskarit (saschit käsittääkseni) ja jouset olisi siis tulossa kun sattui olemaan myydään palstalla iskemätön setti tarjolla. Aluksi ajattelin pelkkiä madallusjousia mutta ehkä tuollaisessa kitissä on vaimentimet ja jouset saatu natsaamaan hyvin yhteen? Ja isoilla madalluksilla pitäisi iskareidenkin olla tarkoitukseen sopivat, en tiedä miten nuo nykyiset toimisi.

Olikos sulla jotkin M3:n osat etuiskareiden yläpäässä antamassa lisää - camberia? Ajattelin ghettotuningina kokeilla parin shimmin laittamista pyörännavan ja tolpan alapään väliin, sillä pitäisi helposti saada joku -1 lisää. Saattaa kyllä tarvita spacerin kun renkaan reuna lähenee tolppaa.

Leave a comment:

• Freak
    replied
    Originally posted by Jochen View Post
    Vanteet on samaa mallia ku Class II vakiot on paitsi että 17" kokoiset ja takana leveämmät eli ei se kovin erinäköinen ole kuin viimekesänäkään

Parin viikon päästä ois suunnitelmissa huoltoviikonloppu, jos alle sais uretaanipuslat, Cup kit alustan ja siipeen vihdoin lisää korkeutta...
    Jepjep. Karseeta... (VITSI!)

Mulla on takana uretaanipuslat. Eteenkin olisi epäkeskomallia, mutta ei kannata vaihtaa, kun siellä on jo epäkeskoumpipusla valmiina. vakajiin en puslia ole vaihtanut. Miksi Cup kit alusta? Siis koko alustasarja iskareineen ja jousineen? Miksi sinä luopua hyvistä Bilstein-iskareista? Tarpeettomana voisit myydä mulle sitten ne takaiskarit, kun mulle on joku taliaivo menyt vaihtamaan orkkisten tilalle sassit.

Ja hyvin mahtuu pyörimään 225/45 - 17 renkaat.

Leave a comment:

• Jochen
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Laitas nyt mulle kuvia sun vanteista.
    Vanteet on samaa mallia ku Class II vakiot on paitsi että 17" kokoiset ja takana leveämmät eli ei se kovin erinäköinen ole kuin viimekesänäkään

Parin viikon päästä ois suunnitelmissa huoltoviikonloppu, jos alle sais uretaanipuslat, Cup kit alustan ja siipeen vihdoin lisää korkeutta...

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Aloitetaan ehdotukset tästä: Vanne 8(t. 7,5?)x17 et35 (saattaa mennä tarkalle, miel? 38-40) ja renkaat 225/45-17, tuolla 7,5 vanteella 215/45? Eihän se tästäkään absoluuttisen selväksi tullu mutta saadaan luultavasti keskustelua aikaiseksi, ainakin kysymysmerkkejä tuli muutama. (Eipäs tullutkaan kun olen kuullut että lahtelainen muutama on viisi )
    E: kerkesit itse editoida ennenkuin sain vastauksen valmiiksi.

Leave a comment:

• ongelmalapsi
    replied
    Eihän tuo 225/45/17 ole oikeastaan yhtään korkeampi kuin 205/60/15 joten kyllä ne sinne mahtuu.

Leave a comment:

• fullsons
    replied
    Torstaina kävin hakemassa itselleni e36 325:n ja pelkillä talvinakeilla ja nyt tarvis tietoa kun ressaa että minkä kokoiset vanteet/renkaat olisivat jämptit tuonne. m-alustasarja ja muistaakseni myyjä sanoi että madallus on 25... eli huomenna olisin menossa vannekaupoille kunhan tietäisin millaset sinne mahtuu pyöriin. täälä se varmaan lukee monessakin paikkaa mut ei taho saada selvää kunnolla. sori olen vielä amatööri näissä jutuissa, jos joku kellä on kokemusta/tietoa voisi sanoa hyviä vinkkejä. kiitos

EDIT: esim tuollaisi olen kattonut kuin 19x8 ET 40 jos nuo mahtuisivat niin millaisilla kumeilla?
    Last edited by fullsons; 09-04-2007, 18:56.

Leave a comment:

• wayne
    replied
    Tuolta löytyy aika hyvin selostettuna mistä ET-luku muodostuu:

Todennäköisesti lukee jokaisessa vanteessa millä ET:llä ne on varustettu.

Leave a comment:

• eclipse2.0
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Niin juuri. Kyseiseen termiin ei ole koskaan aiemmin tullut törmättyä. Nykyisen auton ostin vasta vuoden lopulla ja renkulat ja vanteet tuli mukana ettei ole paljon tarttenu siitä ottaa murheita.

Leave a comment:

• jr66
    replied
    Originally posted by eclipse2.0 View Post
    ei kuule mitään käsitystä ja mikä tuo et edes on?

Leave a comment:

• eclipse2.0
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Mikä olikaan et?
    ei kuule mitään käsitystä ja mikä tuo et edes on?

Leave a comment:

Working...
X