Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:n hankinta, kommentteja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #16
    ei mulla ole ainakaan tosta e36 laadusta muuta pahaa sanottavaa, kun nuo vitun ovipahvit, mistä pinta alkaa lähtemään.. no, pitäisi nekin korjata.

    muuten on kyllä hiljainen ja jämäkkä.. huomattavasti mukavampi kuin esim. -04 peugeot 307..
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • tekari
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 12

      #17
      Hyviä vastauksia on tullut ja jonkinsortin kuvaa olen saanut hankinnan kannattavuudesta. Koska kelpo yksilöä etsittäessä saa tiskiin laittaa viisinumeroisen summan, ja alle 8 tonnilla on tyytyminen hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettuun, mutta kalliisti korjattavissa olevaan kuraan, niin täytyy vielä tarkastaa tuo toinen vaihtoehto eli E34 525/535. Vaikka eipä sekään takaa että rahoille vastinetta löytyy, mutta mistäs sitä tietää. Ehkä kevään korvilla olen jo koeajokierrosten jälkeen paremmin selvillä itselleni sopivista vaihtoehdoista.

      Kiitos kommenteista.

      Comment

      • rampale
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 249

        #18
        Mikäli nelisylinteriset kelpaa, niin kannattaa ehkä myös katsella 318iS:ää. Heppojahan tuossa on aikalailla samanverran kuin 320:ssa ja 0-100km/h taitaa mennä yhtä nopeasti (hitaasti).
        Noita kyllä luulisi 8000 €urolla löytyvän ihan hyviä. Oman kun toin Saksasta, niin kustannukset olivat yhteensä reilut 8000€. Nyt se on tosin ihan perushuollossa, toivottavista eivät siellä löydä mitään katastrofia.




        Tuossa pari esimerkkia (siitä en kyllä tiedä kuinka pommeja nuo loppujen lopuksi ovat).

        Itse siirryin vm. -93 Corollasta Bemariin, ja BMW:n jälkeen Corolla on kyllä tuntunut aivan leikkiautolta. Mitä nyt on tullut uudempiakin japanilaisia ajettua, niin täytyy kyllä sanoa, ettei tuon oman E36:n voittanutta ole käsiin sattunut. Eipä täydy kyllä miettiä minkä merkkisen auton seuraavaksi hankkii.

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #19
          Kyllä alle kymppitonnin, myös kahdeksalla tonnilla, voi saada ihan hyvän e36:n. Ei nyt täysin varusteltua 328 coupea tms, mutta kuitenkin ihan asiallisen laitoksen. Taisi olla alkuvuosi -93 kun sisustaan tuli jotain laadunparannuksia? Ainakin ovipahvien kiinnitys on fiksumpi jne, eikä tämä mun sedani ainakaan hirveästi kitise / nitise.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Niin no, ensimmäinen pieni mutta selvä laadun kohentuminen tapahtui e36:n kohdalla 9/92, mutta se selkein muutos tapahtui 9/93. Tästä eteenpäin laatu selvästi koheni muutos muutokselta jopa niin että viimeiset e36:sen vuodet m52 tekniikoineen tuottavat jo kohtuullisen hyvin hiottuja paketteja. Jopa niin että tilastoista vähän riippuen mm.vikatiheydet viimeisissä e36:ssa olivat pienemmät kuin ensimmäisissä e46:ssa.
            318iS taitaa olla se pienimmän vikatiheyden e36.
            Itse ottaisin "kirkuen" vm.94-95 318iS:n ennemmin kuin 91-92 325:sen....näin omana mielipiteenäni.
            Last edited by Hemi; 18-01-2006, 23:59.

            Comment

            • Juhiz
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 88
              • Liperi

              #21
              e36 325 coupe

              Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen autooni!
              Mietin tässä pari vuotta sitten juurikin samalla tavalla...että samalla rahalla saan lähes uuden muun merkkisen auton. Ja, mitäpä sitä paukapää uskoo ilman että itse kokeilee... Mutta, ajelin noin puoli vuotta vuoden -98 muun merkkisellä autolla (en ilkeä mainita merkkiä) ja totesin sen elämäni virheeksi. Vikoja oli enemmän kuin vanhassa bmw rutkussani...
              Ja onnekseni sain sen vaihdettua 4/94 325 coupeen. Nyt on vuosi takana ja ei oikeastaan minkäänlaista vikaa. Ja edelleen kun ajan coupella niin se saa aina joskus hymyn huulille... Lähinnä joko kiihdytyksissä tai sitten liikenne valoissa kun kaikenmaailman dx:t haluaa haastaa...

              Mutta, mulla ei ainakaan ole negatiivista sanottavaa E36 korisista, tietysti mulla ei ihan ekoista ole kokemusta mutta ainakin oma yksilöni on ollut sellainen kun pitäääkin.
              330d E91 2010
              1600-2 e114 1967

              Comment

              • drillmaster
                Newbiemmer
                • Sep 2005
                • 9
                • hämeenlinna

                #22
                Samoilla linjoilla ollaan täällä, omaan e36:een olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Itsellä on ollut toistakymmentä eri automerkkiä alla, ja viimeisimmän volvo v40:n vaihto 325 bemariin viime kesälä ei ole todellakaan kaduttanut pätkääkään, tosin hirvittihän tuo hinta ostohetkellä hieman, mutta koeajon jälkeen kauppa lukittiin välittömästi.
                Ehdottomasti paras auto mikä itselläni on koskaan ollut, autossa monia pieniä yksityiskohtia mistä voisi moni muu merkki ottaa mallia.
                Tämä oli vain oma mielepiteeni, enää en muilla merkeillä aja!
                E36 325 touring m-sport -98

                Comment

                • pmtk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1559
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by drillmaster
                  Ehdottomasti paras auto mikä itselläni on koskaan ollut, autossa monia pieniä yksityiskohtia mistä voisi moni muu merkki ottaa mallia.
                  Tämä oli vain oma mielepiteeni, enää en muilla merkeillä aja!
                  Tää on totta myös omalta osalta. Jokunen auto on tullut omistettua ja jossain vaiheessa elämää piti hankkia hirveellä velkarahalla uutta, esim S40 T4 vuonna -99 ja Vectra 2.2 (farkkua tarvittiin) vuonna -01. Jossain vaiheessa alko velan lyhennys tympiä ja hommasin E36:sen (325) ja jopa vuosimallia -91. Porukkaa on hymyilyttäny, kun oon todennu, että paras auto mitä mulla on ollu. Parasta juuri ajettavuus.

                  En enää muuta merkkiä osta
                  E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #24
                    Oma 328i -96 on toiminut ainakin tekniikaltaan kuin junan vessa (kop kop). Ja mielestäni laatu tuntuu käsissä! Legendaarisia remontteja ja muita BMW:lle ominaisia hommia olen joutunut muutaman tekmään:

                    - Autom. ilmastoinnin konkan uudelleenkolvaus (kustannus about 10e)
                    - ABS-anturi (about 80e)
                    - oven maalaus varkauden yrityksen jäljiltä (vakuutus)
                    - Kuskin ikkunan vaihto + oven maalaus varkauden yrityksen jäljiltä (vakuutus)

                    Muuten lähinnä perus huoltoa. Onhan se tietty tavallaan perseestä, että koneeseen esim. menee 6,5l ölppöö, kun johonkin Suzukiin riittäis litran pullo.
                    Last edited by Kilpuri; 19-01-2006, 11:03.
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • eukko
                      BTCF Member
                      • Dec 2003
                      • 126
                      • Luoma, Kirkkonummi

                      #25
                      Ite vaihdoin 99 vm. citikan xsara vts:sän, 325-91 bemariin, kauan mietin että onko mitään järkeä. Toki tässä tapauksessa bemari oli puolet halvempi auto.
                      Nyt on kaikkee pientä ja vähän isompaa korjailtu bemariin, kustannukset ei oo ollu varaosien kohdalla niin isoja, parasta tässä on se että bemuun voi miltei kaiken korjata itse.
                      Mun mielestä kannatta varautua tällasien 90 luvun alun autojen hankitoihin pienellä korjausbudjetilla, vaikka 1000 eurolla niin saa kaiken sitte kuntoon.

                      Bemarilla köröttelen jatkossakin.
                      Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

                      E60 M5
                      I3 120AH

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #26
                        mulla ei ole ollu yhtään oikeata VIKAA.. itse aiheutettuja lukuunottamatta, eikä nekään teknisiä.. (1kpl tuulilasi, konepelti).. hyvin on kestänyt todella kovaa rääkkiä,, esim. kaikki kiinalaiset (japsit) ei kestä kunnon kurnutusta 2-3pvä pidempään, kun kone kolisee ja vie enemmän öljyä kun bensaa. nimim. monta hajotettu, tosin ihan tarkotuksella.

                        että ei tuota bemun konetta ainakaan ihan heikoksi voi kutsua, koska on jo yli 10tkm kestänny kovaa ajoa, mistä alle puolet matka-ajoa.
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • tekari
                          Newbiemmer
                          • Jan 2006
                          • 12

                          #27
                          Originally posted by eukko
                          Ite vaihdoin 99 vm. citikan xsara vts:sän, 325-91 bemariin, kauan mietin että onko mitään järkeä. Toki tässä tapauksessa bemari oli puolet halvempi auto.
                          Nyt on kaikkee pientä ja vähän isompaa korjailtu bemariin, kustannukset ei oo ollu varaosien kohdalla niin isoja, parasta tässä on se että bemuun voi miltei kaiken korjata itse.
                          Mun mielestä kannatta varautua tällasien 90 luvun alun autojen hankitoihin pienellä korjausbudjetilla, vaikka 1000 eurolla niin saa kaiken sitte kuntoon.

                          Bemarilla köröttelen jatkossakin.
                          Aivan totta että ainakin jotain pientä laittoa on suht varmasti jo tuon ikäisissä (90-luvun alku) heti hankkimisen jälkeen. Sen vuoksi pitäisi auton olla 'sentään' 90-luvulta, sillä vanhempiin autoihin saa taas sitten varata enemmän sitä laittorahaa, ellei jotain todella vähän ajettua ja hyvin pidettyä löydy. Tietty ajokunnossa auto voi olla mutta jotta saisi kunnon sille tasolle ettei huolta huomisesta niin rahaa pitänee varata autoon kuin autoon, uudempaan yleensä vähemmän. Alle 1000 eurolla jos selviäisi niin passaisi minulle!

                          EDIT: Ja tuon 90-luvun alun autot taitavat olla sellaisia väliinputoajia, että joitain korjauksia pystyy tekemään vielä itse (jos taitoa ja tahtoa löytyy). Uudempiin autoihin mentäessä se ei taidakaan enää olla niin selvää pässinlihaa, vaan on mentävä merkkikorjaamon kautta? Näin olen asian käsittänyt, mutta voin olla väärässäkin.
                          Last edited by tekari; 20-01-2006, 07:43.

                          Comment

                          • Apophis
                            Bimmer Rookie
                            • May 2003
                            • 127

                            #28
                            Vai että ei E36 ole laadukas... hemi taas vääntää hienoa yleistystä muutaman paskan perusteella.

                            Mulla ollu opelia yms. uutta paskaa jota on saanu korjata jatkuvalla syötöllä.

                            kolme vuotta sitten tuli sitten ostettua 325 -91 ja täytyy sanoa että auton kaikin puolin parempi kuin joku 2000-luvun patonkimaan tuote.

                            Takana on nyt 80tkm ajoa ja ainoat mitä tarvinnut vaihtaa on ollut lambda-anturi (heti oston jälkeen) ja ilmastoinnin flekti. Muuten tietysti kuluvaa osaa pitänyt vaihdella, mutta se nyt pitää tehdä jokaisessa autossa. Auton kori, maalipinta jne. pysynyt "uutta vastaavassa" kunnossa, toisin kuin esim. opelissa joka alkoi kukkia jo parin vuoden käytön jälkeen, ei edes auttanut viikottainen pesukaan talvisaikaan.

                            Muutenkin tuosta autosta voi sanoa että kun asiat tekee kerralla kunnolla, niin ei niitä sitten tarvitsekaan ruveta korjailemaan jatkuvasti jälkeenpäin

                            -Ap

                            ps. jos kiinnostaa niin voin myydä tuon pois e39 500-sarjalaisen tieltä ja hinta mahtuu kyllä tuohon budjettiväliin

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #29
                              Originally posted by Juhiz
                              Ja edelleen kun ajan coupella niin se saa aina joskus hymyn huulille... Lähinnä joko kiihdytyksissä tai sitten liikenne valoissa kun kaikenmaailman dx:t haluaa haastaa...
                              Heh, tänään tempasin loivan mäkilähdön jäätiköllä takana tulleen puskurissa roikkumiseen kyllästyneenä pelkällä kantapääluistonestolla. Ja sinne mäkeenhän se Avensis taas jäi sutimaan...

                              (psst. lähin kakkosella... )
                              Last edited by dunkelblau; 20-01-2006, 22:24.
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              • tekari
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 12

                                #30
                                Originally posted by Apophis
                                ps. jos kiinnostaa niin voin myydä tuon pois e39 500-sarjalaisen tieltä ja hinta mahtuu kyllä tuohon budjettiväliin
                                Olisko sulla heittää tarkempia tietoja (sijaintia, kuvia ym.), vaikka suoraan sähköpostiin [email protected].

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎