Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:n hankinta, kommentteja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tekari
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 12

    #31
    Kävin juuri koeajamassa läheisessä liikkeessä E36 320:sta. Ensimmäistä kertaa bemarin ratissa ja olihan tosi mukava auto, vaikka olikin karvalakkivarusteilla. Sisältä ja ulkoa oikein siistissä kunnossa (-91) mutta täytynee vielä tuota 325:sta päästä koettamaan. Monet taitavat olla sitä mieltä että kannattaa tuon 325:n puoleen kääntyä kun hinnat ja kulutus kuitenkin pyörivät samoissa luvuissa. Vai osaako joku perustella tuon 320:n valintaa?

    Comment

    • -kiki-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1160
      • Hämeenkyrö

      #32
      Ollut tuommoinen 320:nen älä mene semmoseen koskeen ollenkaan niin pýsyy hymy huulilla jatkossakin vie bensaa yht lailla ku isoweljensä mutta mitään et saa vastineeksi, siihen latoon hajoo viikossa ! Ehdottomasti 325:nen noista kutosista.
      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #33
        ............
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:56.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2540
          • Pirkkala

          #34
          Originally posted by tekari
          Kävin juuri koeajamassa läheisessä liikkeessä E36 320:sta. Ensimmäistä kertaa bemarin ratissa ja olihan tosi mukava auto, vaikka olikin karvalakkivarusteilla. Sisältä ja ulkoa oikein siistissä kunnossa (-91) mutta täytynee vielä tuota 325:sta päästä koettamaan. Monet taitavat olla sitä mieltä että kannattaa tuon 325:n puoleen kääntyä kun hinnat ja kulutus kuitenkin pyörivät samoissa luvuissa. Vai osaako joku perustella tuon 320:n valintaa?
          320 ehkä hieman luotettavampi..Näissä E36 muutenkin paljon vikoja.
          sigpic

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #35
            Originally posted by QUASIMODO
            320 ehkä hieman luotettavampi..
            Ja tämä johtuu siitä että...?

            320:n pitää olla kyllä reilusti halvempi / kunnoltaan parempi että sellaisen enää hommaisin. Eihän sekään siis mikään huono auto ole, se puoli litraa koneen tilavuudessa vaan tekee todella paljon tässä tapauksessa.
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • tekari
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 12

              #36
              Originally posted by muggo
              Viimeistään siellä -> +140kmh vauhdessa alkaa suhinat/kitinät ja kolinat
              No, eipä tuommoisia nopeuksia onneksi kovin usein tarvita.

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1559
                • Iisalmi

                #37
                Käyhän kokeilemassa sitä 325:sta - huomaat kyllä eron. Jos kuitenkin 320 riittää, saanet siistimmän ja parempikuntoisen edullisemmalla rahalla. Joka tapauksessa kannattaa katsella muutama yksilö, jos se on mahdollista.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • tekari
                  Newbiemmer
                  • Jan 2006
                  • 12

                  #38
                  Originally posted by Bimmer325i
                  Käyhän kokeilemassa sitä 325:sta - huomaat kyllä eron. Jos kuitenkin 320 riittää, saanet siistimmän ja parempikuntoisen edullisemmalla rahalla. Joka tapauksessa kannattaa katsella muutama yksilö, jos se on mahdollista.
                  Tällä hetkellä olen katsellut tarjontaa pelkästään 325-sarjasta, ja siihen todennäköisesti päädynkin. Oli hyvä käydä kuiteski koettamassa tuota 320 jotta saa jonkinnäköistä vertailupohjaa.

                  Comment

                  • nffbemari
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 13

                    #39
                    Tässä minun oma kohtaiset kokemukset. Ite ostin syksyllä 325 e36:sen vuosimallia -91. Eka ongelma tuli noin parin kuukauden päästä. Lämppärin moottori meni vaihtoon. Seuraava huomattavasti isompi ongelma tuli viikko sitte. Automaattilaatikko kilahti täysin varoittamatta. Eilen tuli uus laatikko erään todella asiantuntevan bimmeristin ansiosta, rahaa paloi aika paljon mut elämähän on tunnetusti kallista. Vaikka tuntuu että rahaa mulla on menny tämän omani kans korjailuihin aika paljo ni enpä taija silti vaihtoa suunnitella muuhun merkkiin. Noista kulutuksista sen verran että kaupunki ajossahan tämä tosiaan on aika janoinen, mut matka ajossa ihan sopivissa lukemissa, riippuu täysin ajotyylistäkin. Tuosta matka ajelusta vielä sen verran että ajelin syksyllä parhaillaan reilut tuhat kilsaa viikossa työmatkoja niin onhan se rekkojakin ohittaessa ilo painaa ohi kun kori liikkuu tarvittaessa ripeämmin ku normi japsissa, onhan japseissakin tehokkaita versioita, mut hintaa on sitte melkein samat kuin baijerilaisella.

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #40
                      ..........
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:56.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #41
                        Tietenkin tämä riippuu auton kunnosta, mutta kun -91 320:stä kävin koeajamassa niin tuulensuhinat ja moottorinäänet kajuuttaan olivat paljon selvempiä kuin -88 320:ssä. Tässä yksilössä tosin tuulilasin tiiviste näytti saaneen hiukan osumaa. Mutta moottorin äänet hämmästytti aika lailla. Ja ihan normi putkisto ja ehjä sellainen. Voi tietty olla, että siellä oli jotain poppiasennuksia tai vastaavia varten rikottu läpivientikumeja. E30:ssä tosin sitten kuuluu pienissä nopeuksissa selvemmin voimansiirron äänet.

                        Comment

                        • Ändi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1292
                          • Pori

                          #42
                          Mä oon aina kaivannu autolta jonkinlaista persoonallisuutti. ja mun mielestä harvemmassa järkiautossa on sellasta.
                          Tollasen puimurin hinnalla sais uusiakin pikkuautoja, mut en mä tykkäis jokapäivä sellasella ajella.

                          Nii ja automaatti on Cool!! kerran ku kokeilee niin en ihan pienestä syystä enää manuaaliin vaihtais. ja se on paskapuhetta jos sanotaan et automaatti on laiska. kyl nyt ehkä liikkeelle lähdössä mut ei enää sen jälkeen.

                          eli mää liputtaisin puimurin puolesta.
                          sigpic
                          E46 2d 330 -02
                          EX.
                          E36 2d 328 -97
                          e92 335d -07
                          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                          Bmw 325 iA 2D -93
                          Bmw 325 4d -92

                          Comment

                          • -kiki-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1160
                            • Hämeenkyrö

                            #43
                            Originally posted by Ändi
                            Mä oon aina kaivannu autolta jonkinlaista persoonallisuutti. ja mun mielestä harvemmassa järkiautossa on sellasta.
                            Tollasen puimurin hinnalla sais uusiakin pikkuautoja, mut en mä tykkäis jokapäivä sellasella ajella.

                            Nii ja automaatti on Cool!! kerran ku kokeilee niin en ihan pienestä syystä enää manuaaliin vaihtais. ja se on paskapuhetta jos sanotaan et automaatti on laiska. kyl nyt ehkä liikkeelle lähdössä mut ei enää sen jälkeen.

                            eli mää liputtaisin puimurin puolesta.
                            Kerran automaati ollut ja koskaan en semmoista enään ottaisi, mielipiteitä on monia ! Eri aisa näitten nykylaatikoitten kanssa jotka jo hiukan osaavat vaihtaa järkevästi ja nopeasti. Tiptroniqqi onkin sitten jo kunkku jos se toimii ripeästi !
                            F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                            Comment

                            • jiivee
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2006
                              • 28
                              • tampere

                              #44
                              Ite hankin kanssa 325 coupen vm-93 pari kuukautta sitten. Sama ongelma: 98-00 japsin saa samalla hintaa. Kuitenkin aina japsilla ajaneena päätin hankkia bmwn. Ainahan se mielessä on ollut että jos joskus sen bemarin laittas.. Itseä miellytti tuo coupen ulkomuotokin enemmän kuin jonkun uudemman riisin eleetön ja mitään sanomaton muotoilu. Puhumattakkaan jo pelkästään 6 moottorin tuottamasta "sinfoniallisesta" äänestä. Kovasti jo kesäkelejä odotellaan että pääsee kokeilemaan hieman paremmin tuota autoa. Mukavastihan tuo tuntuu kiihtyvän ja huippujakin varmaan ottaa sen verran että ei tarvi joka päivä "täydet lasissa" ajella. Ja onhan se mukava heittää perää etenkin talvella.

                              Päivääkään en vaihtais pois bemun kanssa!!
                              (ja edellinen auto oli -98 honda)
                              Last edited by jiivee; 28-01-2006, 16:33.

                              Comment

                              • tekari
                                Newbiemmer
                                • Jan 2006
                                • 12

                                #45
                                Maantieajoonhan tuo pääasiassa tulee hommattua, kaupungissa on matkat menny tähänkin asti sutjakkaasti fillarilla. Joten jos se nyt litran-pari vie maantiellä enemmän kuin jokin laiska japsi niin ei haittaa.

                                Itse kerran automaattiautoa ajaneena tykkäsin kyllä veivata, kaupunkiajossa taitaa olla ihan ykkönen. Manuaalin puolelle taitaa silti kallistua. Tai eihän se ostopäätöstä tehdessä ratkaise, mutta jos valita saisi..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎