Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 mystinen kolina takaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    #16
    samaa vikaa löytyy täältäpäin..eli vasemmalle kolisee välillä jonkin verran.
    Itsellä ainakin Pusla nro. 2 oli aivan väljä jonka huomasin vaihtaessani pyöränlaakeria. Ajattelin vaihtaa nuo molemmat (Puslat nro. 2 & 3 ja iskarin yläpäät) jos sillä saisi kolinaa pois.
    Itsellänikin siis nuo keinuvarren puslat on vaihdettu ~100tkm sitten ja ne on edelleen hyvässä kunnossa..

    Mutta hyviä vinkkejä tännekin saa heittää. Jos ei vika noilla lähde niin varmaan kelkan puslien vaihtoon sitten..
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • bman
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 222
      • Mikkeli

      #17
      Kun vaihdoit iskarin yläpään kumit niin tuliko tuosta kuvasta nro. 6 ja 10 kuppiprikat oikeinpäin? Itse joskus epähuomiossa laitoin väärinpäin ja kolisi montuissa.

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #18
        Originally posted by bman View Post
        Kun vaihdoit iskarin yläpään kumit niin tuliko tuosta kuvasta nro. 6 ja 10 kuppiprikat oikeinpäin? Itse joskus epähuomiossa laitoin väärinpäin ja kolisi montuissa.

        http://www.realoem.com/bmw/showparts...86&hg=33&fg=45
        Tässä voisi olla järkeä. Oliko kolina jollain tavalla onttoa, jollain tavalla kaikuisi takaluukussa. Vähän sama kuin jokin olisi irti?

        Comment

        • iikka
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2597
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Vanquish View Post
          Tämä on ilmeisesti eri pusla kuin apurungon pusla? Sekaisin menee noitten puslien kanssa. Asentaja kyllä kävi raudan kaa läpi puslat ja sano et ne on OK. Voisko olla, että juuri tämä jäi huomiotta, eli onko epätyypillinen vika?

          juu toi 4. pusla on kyl aina selvänä ja se kolkuttaa suoralla tielläki ku on tarpeeks rikki.. melkeen joka ikiseen e36 oon nuo saannu vaihtaa ja niitä on ollu xxkpl... tyyppivika tai viimmesenpäälle kulutus osa..
          Speed costs, how fast you wanna go?

          Comment

          • bman
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 222
            • Mikkeli

            #20
            Mie en ihan tarkalleen enään muista kun se kolina oli tuossa vuosi sitten kesällä, senverta silti kuului että pisti häirihtee ja ei ku lopulta kaveri ajamaan ja ite nujusin persus pystyssä takapenkillä ja revin kankaita sieltäsuntäältä kunnes korva tuli iskarin yläpään kohdalla ja vielä kun piteli kättä siinä niin selvästi klopisi siitä. Ei ku irti vaan ja kuvista kattelee ni toteskin et hitto ne prikat olikin väärinpäin.. :/

            Comment

            • Wiking
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 1647
              • Laihia

              #21
              Originally posted by bman View Post
              Mie en ihan tarkalleen enään muista kun se kolina oli tuossa vuosi sitten kesällä, senverta silti kuului että pisti häirihtee ja ei ku lopulta kaveri ajamaan ja ite nujusin persus pystyssä takapenkillä ja revin kankaita sieltäsuntäältä kunnes korva tuli iskarin yläpään kohdalla ja vielä kun piteli kättä siinä niin selvästi klopisi siitä. Ei ku irti vaan ja kuvista kattelee ni toteskin et hitto ne prikat olikin väärinpäin.. :/
              Mulla on alkanu semmonen ihmeellinen kolina iskarien vaihdon jälkeen, ja tulee siis selvästi iskarien yläpäistä.. Oon miettiny et onko jtn jääny välistä vai eikö vanhat osat vaan sopinu m-technicin iskarien kanssa yhteen... Ajattelin korjata asian laittamalla pari prikkaa mutterin alle, niin väljyys häviää...
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • bman
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 222
                • Mikkeli

                #22
                Tarkistahan vain nuo prikat onko oikeinpäin.

                Comment

                • heassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 285
                  • Stadi

                  #23
                  Mulla oli kesällä E30 cabriossa tällanen ongelma ja se paikannettiin siihen, että (takaa vasemmalta) oli jarrupala tosi heikosti kiinni ja kolisi levyä vasten.
                  Heassi

                  F11 530xdA
                  G31 520dA

                  ent:
                  E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                  Comment

                  • mika74
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2003
                    • 145
                    • kokkola

                    #24
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    Minullakin on ollut jo vuoden verran samaa ongelmaa, tosin sillä erotuksella että jarrutus poistaa sen vähäksi aikaa. Välillä kolkottaa enemmän, välillä vähemmän. Iskunvaimentimet ja ylätuennat OK.
                    Itellä kolutti takajarrut ja sieltä puuttu jarrupaloilta semmonen rauta mikä pitää paikallaan jarrupaloja NRO:3
                    Kolina loppu aina kun jarrutti.

                    Comment

                    • [BMW]
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 700
                      • Joensuu

                      #25
                      Iskarin ALApää löysällä? Eli se pultti, mulla oli löysällä kun kolis, kierteet oli jo kerenny tuhota niin piti tehdä uudet kierteet...
                      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                      -----------------------------
                      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1764
                        • Honkajoki

                        #26
                        vote

                        Ääni iskarin ylä tai alapään kiinnityksen löystymiselle, tai prikat väärinpäin.
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • Autobahnboy
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2006
                          • 400
                          • Espoo

                          #27
                          Lainaan topiccia,sori!

                          Itsellä on nyt takaiskarit irti ja uudet takaylälaakerit, mutta kannattasko hakee vielä merkkiliikkeestä paperitiiviste nro 13 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...6&hg=33&fg=45?

                          Tuolla ohjeissa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=37105 osassa paperitiiviste laitetaan ja toisessa ei!

                          Nyt on kyllä merkkiliike aika kaukana että laitanko iskarit ilman kyseistä tiivistettä vai leikkaanko tiivistepaperista. Mietin vaan että tuleekohan muuten kosteutta läpi:think ?!

                          Comment

                          • Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1961
                            • Hki

                            #28
                            Ääni tulee ilmeisesti takakontista maton alta, kuljettajan puolelta. Siellä on muovilokero, joka rämisee. Yhdestä kohtaa puuttuu ruuvit (Kiitokset sille asentajalle joka viimeksi vaihtoi iskarin yläpäät, ei ollut ainoa puuttuva ruuvi

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎