Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 36 Penkinlämmitin ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijeristi
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 8

    E 36 Penkinlämmitin ei toimi

    Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta tällaisesta ongelmasta: Kuskinpenkinlämmittin ei kestä päällä, merkkivalo syttyy noin viiden sekunnin ajaksi, eikä penkki ehdi lämpeämään. Olisikohan joku hemmetin lämpörele jossain...??

    Muuten ei kyllä häiritse, mutta nämä 30 pakkaset perrrr...
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Mahtaiskohan olla piuha oikarissa jostain välistä.. Oot varmaan tutkinu penkin alla olevan liittimen?

    Comment

    • Baijeristi
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 8

      #3
      Juu, katottu on. Ongelma ilmeni auton seisottua pidemmän aikaa, joten en ymmärrä, että mikä siinä on voinut hajota. Pelkääjän penkki lämpenee ihan normaalisti.

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Mittaa lämmittimen piuhojen päästä tuleeko jotain vastusta. Siellä on muistaakseni kolme piuhaa istuinosalle ja kolme selkänojalle. Yks on plus, yks miinus ja yks on joku ohjausvirta. Mittaa ne plus ja miinus yleismittarilla ja jos näyttää nolla ohmia, on vastuslanka poikki lämppäristä. Jos et tiedä mikä on plus jne. niin mittaa ne kaikki ristiin. Mistään ei saa tulla nollaa ohmia.

        Mulla oli omasta E38:sta kummastakin osasta langat poikki oikarin jälkeen ja postasin asiasta pitemmän tarinan kk sitten. Löytynee searchilla.
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Baijeristi
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 8

          #5
          Täytyypä mittailla. Taitaa todellakin olla tyyppivika...

          Comment

          • permanent
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 299

            #6
            penkinlämmittimet

            Vaihda katkaisimet päikseen ja katso onko vaikutusta. Myös katkaisin voi olla kaput.

            Comment

            • Baijeristi
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 8

              #7
              Osaisko joku kertoa miten nuo katkaisimet saa hajottamatta irti. (peukalo keskellä kämmentä)

              Comment

              • permanent
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 299

                #8
                penkinlämmittimet

                Ylöspäin nostamalla/kampeemalla ne saa otettua irti.

                Comment

                • vitonen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 139

                  #9
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  Mittaa ne plus ja miinus yleismittarilla ja jos näyttää nolla ohmia, on vastuslanka poikki lämppäristä. Jos et tiedä mikä on plus jne. niin mittaa ne kaikki ristiin. Mistään ei saa tulla nollaa ohmia.

                  Mulla oli omasta E38:sta kummastakin osasta langat poikki oikarin jälkeen ja postasin asiasta pitemmän tarinan kk sitten. Löytynee searchilla.
                  Tarkotit varmaan ääretöntä resistanssia? Jos johto on poikki vastusta on paljon. Jos tulee lähes 0 ohmia on johdot oikkarissa ja + ja - yhdessä, vai meneekö vastuslangat yleensä poikki sulautumalla toisiinsa?
                  Tällainen pisti silmään, korjatkaa jos olen väärässä..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎