Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 tyhjäkäynnillä viileää ilmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    E36 tyhjäkäynnillä viileää ilmaa..

    Mikähän tuossa kolmikutosessa oikein on kun kierroksia pitää olla ainakin 1500rpm että puhaltaa lämmintä ilmaa kabiiniin.. Tyhjäkäynnillä tulee ihan viileää.. Joskus näin täällä saman tyyppisen jutun mutta ei sitä nyt löytynyt..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • Korby
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 16

    #2


    Tossa olis ainakiin jotaa asiaan liittyen.

    Comment

    • Tukoon
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 10

      #3
      Itsellä oli sama vika e34. puhalsi kylmää paikoillaan ja ajossa lämmintä.
      Oli vähän ilmaa järjestelmässä niin ei kiertänyt vesi kunnolla. Ilmasin ja nyt toimii hyvin.

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Sähköinen kiertovesi pumppu rikki. Joko moottori tai rupelli osa.
        Moottori jos surisee niin se on ok, mutta silti ei välttämättä pumpun sisällä rupelli pyöri.
        Kuten oli juuri äsken eräässä E34:ssa.

        Comment

        • Metu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 36

          #5
          Sähköinen kiertovesi pumppu rikki.
          Jos siinä edes on sitä. Ite alkaisin vikaa hakemaan jostain muualta. Just eilen käytiin reissussa kaverin saksantuonti e36:lla ja pakkasta oli n.-30 astetta. Hyvin riitti lämpöä tyhjäkäynnilläkin.
          E46 320 Touring
          E36 318 Touring

          Comment

          • Hevimies
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1456
            • Savonlinna

            #6
            Kannattaa nyt kuitenkin tarkistaa että jäähdytysnestettä on riittävästi eikä järjestelmässä ole ilmaa ennenkuin vaihtaa ensimmäistäkään osaa.

            Comment

            • Pti
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 211

              #7
              ilmaappa järjestelmä kunoolla, sillee se vika multaki lähti

              Comment

              • Jusaba
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 613
                • Joensuu

                #8
                Nestettä on oikea määrä.. No sitäkin olen epäillyt että siellä olisi mahdollisesti ilmaa vielä.. Sitä ilmattiin tuossa syksyllä varmaan 2 tuntia, kun vaihettiin nesteet.. Autossa on automaatti-ilmastointi.. Ja kun naputtaa lämpöasteet vaikka 20C niin ajossa työntää yhtä lämmintä kuin että olisi vaikka 32C asteessa.. En ymmärrä.. Neuvoja otetaan vastaan..
                MB


                EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                Comment

                • visa e36
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 753
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Jusaba
                  Nestettä on oikea määrä.. No sitäkin olen epäillyt että siellä olisi mahdollisesti ilmaa vielä.. Sitä ilmattiin tuossa syksyllä varmaan 2 tuntia, kun vaihettiin nesteet.. Autossa on automaatti-ilmastointi.. Ja kun naputtaa lämpöasteet vaikka 20C niin ajossa työntää yhtä lämmintä kuin että olisi vaikka 32C asteessa.. En ymmärrä.. Neuvoja otetaan vastaan..
                  Missäköhän jamassa sun kylmäaineet on siinä? milloin vaihdettu?
                  Nykyiset
                  -63 Pontiac Catalina convertible
                  -05 E53 X5 3.0d

                  Comment

                  • Jusaba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 613
                    • Joensuu

                    #10
                    En tiiä yhtään millon on vaihdettu.. Auto tuli Saksasta tuossa Lokakuussa.. Miten se ilmaus kannattaisi tehdä..? Siinä oli joku ihme järjestys millä tavalla se kannattaisi tehdä..?
                    MB


                    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                    Comment

                    • E36-coupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1099
                      • Ylämylly

                      #11
                      Originally posted by Jusaba
                      En tiiä yhtään millon on vaihdettu.. Auto tuli Saksasta tuossa Lokakuussa.. Miten se ilmaus kannattaisi tehdä..? Siinä oli joku ihme järjestys millä tavalla se kannattaisi tehdä..?
                      Tänään tappelin saman ongelman kanssa...nesteet sisään, täysi kanisteri kyytiin, ilmausruuvi hieman auki et tulle vähän nestettä ulos, kadulle ja kenkää niin perkeleesti...nestettä lisää..ja takasin reippaamilla kierroksilla..lähtee ne ilmat..silti mullakin vielä tyhjäkäynnillä puhaltaa haaleaa..pitää kokeilla sitä kiertovesipumppua väliin..
                      *545i E60 -05*

                      Comment

                      • reddewil
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 3015
                        • West Coast

                        #12
                        Kyllä se ominaisuus on, ettei lämpöä tule tyhjäkäynnillä tarpeeksi!
                        ...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎