Eli serkkupoika lähestyi minua seuraavanlaisella pähkinällä, kyseessä siis vm. 1992 325iA, jonka mittarilukema ~145tkm. Ajoin itse laitteella pienen lenkin kaupungilla ja totesin ongelmat.
1. Automaattilaatikko vaihtaa muuten hyvin, mutta aina kun pitäisi vaihtaa kakkoselta kolmoselle, laatikko vaihtaa vähäksi aikaa vapaalle jonka jälkeen vaihtaa normaalisti isompaa. Tämä "ominaisuus" toistuu kaikissa tilanteissa ja on melko ärsyttävä pidemmän päälle, serkku tosin on tottunut jo ja höllää kaasua siinä vaiheessa kun laatikko "vaihtaa vapaalle" Mikäs tässä voisi olla vikana ja onko mahdollisesti laatikko käytettävä kokonaan auki?
2. Kiihdytettäessä autoa hiukan voimakkaammin alkaa ilmeisesti kardaani täristää. Tai näin ainakin luulen sillä tärinä tuee takaa ja juuri vedätettäessä. Eli kun kierrokset saavuttavat n. 3000rpm alkaa takaa kuuulua jurina ja tuntua täristys. Löysin searchilla pari topikkia joissa ehdoteltiin kardaanin kannatinlaakerin vikaa tai sitä että kardaani ei ole tasapainossa. Kardaanille tosin ei ole tehty mitään sinä aikana kun auto on ollut serkun omistuksessa. Mitäs arvelette?
1. Automaattilaatikko vaihtaa muuten hyvin, mutta aina kun pitäisi vaihtaa kakkoselta kolmoselle, laatikko vaihtaa vähäksi aikaa vapaalle jonka jälkeen vaihtaa normaalisti isompaa. Tämä "ominaisuus" toistuu kaikissa tilanteissa ja on melko ärsyttävä pidemmän päälle, serkku tosin on tottunut jo ja höllää kaasua siinä vaiheessa kun laatikko "vaihtaa vapaalle" Mikäs tässä voisi olla vikana ja onko mahdollisesti laatikko käytettävä kokonaan auki?
2. Kiihdytettäessä autoa hiukan voimakkaammin alkaa ilmeisesti kardaani täristää. Tai näin ainakin luulen sillä tärinä tuee takaa ja juuri vedätettäessä. Eli kun kierrokset saavuttavat n. 3000rpm alkaa takaa kuuulua jurina ja tuntua täristys. Löysin searchilla pari topikkia joissa ehdoteltiin kardaanin kannatinlaakerin vikaa tai sitä että kardaani ei ole tasapainossa. Kardaanille tosin ei ole tehty mitään sinä aikana kun auto on ollut serkun omistuksessa. Mitäs arvelette?
Comment