Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Automaatti- ja kardaaniongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FinCode
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 472
    • Savo

    E36 Automaatti- ja kardaaniongelma

    Eli serkkupoika lähestyi minua seuraavanlaisella pähkinällä, kyseessä siis vm. 1992 325iA, jonka mittarilukema ~145tkm. Ajoin itse laitteella pienen lenkin kaupungilla ja totesin ongelmat.

    1. Automaattilaatikko vaihtaa muuten hyvin, mutta aina kun pitäisi vaihtaa kakkoselta kolmoselle, laatikko vaihtaa vähäksi aikaa vapaalle jonka jälkeen vaihtaa normaalisti isompaa. Tämä "ominaisuus" toistuu kaikissa tilanteissa ja on melko ärsyttävä pidemmän päälle, serkku tosin on tottunut jo ja höllää kaasua siinä vaiheessa kun laatikko "vaihtaa vapaalle" Mikäs tässä voisi olla vikana ja onko mahdollisesti laatikko käytettävä kokonaan auki?

    2. Kiihdytettäessä autoa hiukan voimakkaammin alkaa ilmeisesti kardaani täristää. Tai näin ainakin luulen sillä tärinä tuee takaa ja juuri vedätettäessä. Eli kun kierrokset saavuttavat n. 3000rpm alkaa takaa kuuulua jurina ja tuntua täristys. Löysin searchilla pari topikkia joissa ehdoteltiin kardaanin kannatinlaakerin vikaa tai sitä että kardaani ei ole tasapainossa. Kardaanille tosin ei ole tehty mitään sinä aikana kun auto on ollut serkun omistuksessa. Mitäs arvelette?
    Last edited by FinCode; 27-01-2006, 19:27.
    E21, E30, E36, E84
    ½ R89/146, G20
  • FinCode
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 472
    • Savo

    #2
    Kellään mitään vinkkejä näihin probleemoihin?
    E21, E30, E36, E84
    ½ R89/146, G20

    Comment

    • ~Antti~
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 50
      • Rovaniemi

      #3
      mulla on melkein sama ongelma, mutta ei laatikko käytä vapaalla.
      vedättäessä alkaa täristään aivan jumalattomasti.
      ois ihan hyvä tietää et mikä siel ois vikana
      Kusipää Bemaristi
      BMW e46 320d -03
      ex:
      BMW e34 520i -88/-92
      Nissan Sunny 1.6 -92
      BMW e36 325iA Coupé -92

      Comment

      • AcS325
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 227
        • Road to Jalalabad

        #4
        itellä tärisytti myös. Vaihdoin uuden, (olisko ollu hardyn kiekko) kumi laippa kardaanin ja laatikon väliin ku vanha oli ihan riekaleina. Siihen lopputi tärisyttäminen. Laipan kyllä näkee jos auto on ylhäällä. Mulla tekee silloin tällöin varsinkin kylmänä sitä et 2 =>3 vetää liian pitkään, mutta ei se vapaalle heitä. Taitaa olla ominaisuus vaan näissä leluissa.
        "koita uudelleen kyllä se lähtee"

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎