Nyt on käynyt niin, että jäähdytinnestettä vuotaa kuskin jalkatilaan. Ilmeisesti lämppärin kenno vuotaa. Onko joku vaihtanut noita tiivisteitä? Mitä täytyy irrotella? Auto on -92 316i vailla mitään herkkuja, joten kojelautaa on ainaski helpompi purkaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Lämppäri kennon tiivisteet
Collapse
X
-
Nuppi lähtee nostamalla (nykäsemällä ylöspäin, varo otsaasi =) )
Epäilen vaan että ainoa mikä siellä vuotaa, on O-renkaat tulo/lähtöputkessa.
kuvassa no3. http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=64&fg=15
Lämppärin kennoja on siemens ja behr, eroja en tiedä, mutta numerot O-renkaiden kohdalla on erit. Purkaa ei tartte kun paneeli ratin alta, ja nuo putket sitten jo näkyvätki kun taittelet pääsi jalkatilaa ja kurkit sinne keskikonsolin sisään...Last edited by reddewil; 28-03-2006, 08:59....
Comment
-
-
Kiitos vastauksesta. Nuppia olen koittanut vetää, mutta rohkeus on loppunut sitten kesken.
Nuo lähtö- ja tuloputket olen muuten nähnytkin kun olen irrottanut tuon muovihöskän ratin alta. Kiva tietää ettei muuta tarttekkaan purkaan . Niissä liitoskohdissa ei tosin näkynyt selviä vuoto kohtia, enkä oikeen löytänyt mitään vuoto vanoja. Jäähdytinnestettä ei häviä kuin noin desi kuukaudessa, mutta kyllä se maun perusteella sitä on. Matot ovat vaan sen verran märkiä, että luulis vuotavan enempi.
Mites tuota sitten kun sen putken irrottaa? Pitääkö jäähdytinnesteet esti tyhtäjä kokonaan? Vai jääkö nesteet kiltisti kennoon ja putken päät voi tukkii vaikka sormin.
Comment
-
-
Ittellä muuten matto kostu vuosi siten kans ja maistiaisen perusteella glykolia. Mulla näytti ku ois vuotanu noista putkista sieltä rintapellin päästä... Tarttee purkaa sitten jos alkaa vuotamaan taas. Nyt nähtävästi pitää, kun syyläri rajähti, eikä vettä tullu kintuille silti
Tossa muuten kuva noista kahdesta vaihtoehdosta http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...34&hg=64&fg=15 ja näkyypä siellä yläpäässäkin (rintapellissä olevan samanlaiset O-rinkulat, eli kannattanee vaihtaa samaan urakaan!
OMN: älä laita sikaa, en usko että tulee hyvä...Last edited by reddewil; 28-03-2006, 21:35....
Comment
-
-
Originally posted by reddewilTossa muuten kuva noista kahdesta vaihtoehdosta http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...34&hg=64&fg=15 ja näkyypä siellä yläpäässäkin (rintapellissä olevan samanlaiset O-rinkulat, eli kannattanee vaihtaa samaan urakaan!
Mutta kun tota kuvaa kattoo, niin eikös ne putket tuu ihan vetämällä pois kun ensiksi on alapäästä irrottanut sen ruuvin ja putket. Yläpäässä siis ei tartte irrotella mitään ruuveja, eli sinne ei tarttekaan kovin hyvin päästä käsiksi, saatika nähdä?
Comment
-
-
Originally posted by TimoPääYläpäässä siis ei tartte irrotella mitään ruuveja, eli sinne ei tarttekaan kovin hyvin päästä käsiksi, saatika nähdä?-e61,e46(ex)e36(ex)e30
Comment
-
-
Originally posted by *BMW*Kuten Lekan kuvista näkyi eli ruuvi nro8 pitää irroittaa konehuoneen puolelta että saat putket irroitettua. Ahtaita paikkoja voi olla mutta onnistuu...
...mutta pitää tutkia.
Comment
-
-
Originally posted by TimoPääHmm... oletkos ihan varma. Eikös se ruuvi nro. 8 pidä paikallaan ainoastaan sitä osaa, mihin ne putket tökätään kiinni. En näe, että se ruuvi olisi yhteydessä itse putkiin, joissa ne tiivisterenkulat on. Ruuvi nro. 4 taas pitää putken alaosaa kiinni, joten sen joutuupi irroittamaan.
...mutta pitää tutkia.-e61,e46(ex)e36(ex)e30
Comment
-
Comment