Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Lämppäri kennon tiivisteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimoPää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 37

    E36 Lämppäri kennon tiivisteet

    Nyt on käynyt niin, että jäähdytinnestettä vuotaa kuskin jalkatilaan. Ilmeisesti lämppärin kenno vuotaa. Onko joku vaihtanut noita tiivisteitä? Mitä täytyy irrotella? Auto on -92 316i vailla mitään herkkuja, joten kojelautaa on ainaski helpompi purkaa.
    Last edited by TimoPää; 28-03-2006, 08:30.
  • TimoPää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 37

    #2
    Vieläkin odottelen vastauksia... pitäisi ensi viikonloppuna ruveta hommiin. Ongelmana on siis, että mitä täytyy purkaa ja miten esimerkiksi vaihdekepin nuppi lähtee irti jos sekin pitää irrottaa.

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Nuppi lähtee nostamalla (nykäsemällä ylöspäin, varo otsaasi =) )
      Epäilen vaan että ainoa mikä siellä vuotaa, on O-renkaat tulo/lähtöputkessa.
      kuvassa no3. http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=64&fg=15
      Lämppärin kennoja on siemens ja behr, eroja en tiedä, mutta numerot O-renkaiden kohdalla on erit. Purkaa ei tartte kun paneeli ratin alta, ja nuo putket sitten jo näkyvätki kun taittelet pääsi jalkatilaa ja kurkit sinne keskikonsolin sisään...
      Last edited by reddewil; 28-03-2006, 08:59.
      ...

      Comment

      • TimoPää
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 37

        #4
        Kiitos vastauksesta. Nuppia olen koittanut vetää, mutta rohkeus on loppunut sitten kesken.
        Nuo lähtö- ja tuloputket olen muuten nähnytkin kun olen irrottanut tuon muovihöskän ratin alta. Kiva tietää ettei muuta tarttekkaan purkaan . Niissä liitoskohdissa ei tosin näkynyt selviä vuoto kohtia, enkä oikeen löytänyt mitään vuoto vanoja. Jäähdytinnestettä ei häviä kuin noin desi kuukaudessa, mutta kyllä se maun perusteella sitä on. Matot ovat vaan sen verran märkiä, että luulis vuotavan enempi.
        Mites tuota sitten kun sen putken irrottaa? Pitääkö jäähdytinnesteet esti tyhtäjä kokonaan? Vai jääkö nesteet kiltisti kennoon ja putken päät voi tukkii vaikka sormin.

        Comment

        • OMN
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 103

          #5
          Omaan bilikaan vaihdoin o-renkaat mutta vuoto jatkuu edelleen. Mitä seuraavaksi? Kandeisko esim. sikafleksiä ruutata o-renkaitten kaveriks?

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Ittellä muuten matto kostu vuosi siten kans ja maistiaisen perusteella glykolia. Mulla näytti ku ois vuotanu noista putkista sieltä rintapellin päästä... Tarttee purkaa sitten jos alkaa vuotamaan taas. Nyt nähtävästi pitää, kun syyläri rajähti, eikä vettä tullu kintuille silti

            Tossa muuten kuva noista kahdesta vaihtoehdosta http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...34&hg=64&fg=15 ja näkyypä siellä yläpäässäkin (rintapelliss&#228 olevan samanlaiset O-rinkulat, eli kannattanee vaihtaa samaan urakaan!

            OMN: älä laita sikaa, en usko että tulee hyvä...
            Last edited by reddewil; 28-03-2006, 21:35.
            ...

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by TimoPää
              ...miten esimerkiksi vaihdekepin nuppi lähtee irti jos sekin pitää irrottaa.
              Ylöspäin...




              Edit: Ja tuossa yksi lämppärinkennon vaihto-ohje josta voipi olla apua.
              Last edited by Leka; 28-03-2006, 21:38.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • TimoPää
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 37

                #8
                Originally posted by reddewil
                Tossa muuten kuva noista kahdesta vaihtoehdosta http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...34&hg=64&fg=15 ja näkyypä siellä yläpäässäkin (rintapelliss&#228 olevan samanlaiset O-rinkulat, eli kannattanee vaihtaa samaan urakaan!
                Sieltä yläpäästähän rintapellin kohastahan ne vuotaakin! Mäyttää aika hankalalta paikalta, eikä niin simppeli ku tossa räjäytyskuvassa =)
                Mutta kun tota kuvaa kattoo, niin eikös ne putket tuu ihan vetämällä pois kun ensiksi on alapäästä irrottanut sen ruuvin ja putket. Yläpäässä siis ei tartte irrotella mitään ruuveja, eli sinne ei tarttekaan kovin hyvin päästä käsiksi, saatika nähdä?

                Comment

                • *BMW*
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 96
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by TimoPää
                  Yläpäässä siis ei tartte irrotella mitään ruuveja, eli sinne ei tarttekaan kovin hyvin päästä käsiksi, saatika nähdä?
                  Kuten Lekan kuvista näkyi eli ruuvi nro8 pitää irroittaa konehuoneen puolelta että saat putket irroitettua. Ahtaita paikkoja voi olla mutta onnistuu...
                  -e61,e46(ex)e36(ex)e30

                  Comment

                  • TimoPää
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 37

                    #10
                    Originally posted by *BMW*
                    Kuten Lekan kuvista näkyi eli ruuvi nro8 pitää irroittaa konehuoneen puolelta että saat putket irroitettua. Ahtaita paikkoja voi olla mutta onnistuu...
                    Hmm... oletkos ihan varma. Eikös se ruuvi nro. 8 pidä paikallaan ainoastaan sitä osaa, mihin ne putket tökätään kiinni. En näe, että se ruuvi olisi yhteydessä itse putkiin, joissa ne tiivisterenkulat on. Ruuvi nro. 4 taas pitää putken alaosaa kiinni, joten sen joutuupi irroittamaan.
                    ...mutta pitää tutkia.

                    Comment

                    • *BMW*
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 96
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by TimoPää
                      Hmm... oletkos ihan varma. Eikös se ruuvi nro. 8 pidä paikallaan ainoastaan sitä osaa, mihin ne putket tökätään kiinni. En näe, että se ruuvi olisi yhteydessä itse putkiin, joissa ne tiivisterenkulat on. Ruuvi nro. 4 taas pitää putken alaosaa kiinni, joten sen joutuupi irroittamaan.
                      ...mutta pitää tutkia.
                      Elikkäs ensin pyörität yhden mutterin irti joka pitää osa nro6:sta paikoillaan, ja sitten nostat osa nro6:sen hiukan ylöspäin jonka alta löytyy vielä yksi mutteri. Sitten on putkien yläpää irti. Alapää on yhdellä pultilla kiinni. Mielestäni tuo kuva tosiaan vähän hämää tuon yläpään kiinnityksen kanssa.
                      -e61,e46(ex)e36(ex)e30

                      Comment

                      • TimoPää
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 37

                        #12
                        OK, kiitos ja uskotaan. Eiköhän se näillä ohjeilla onnistu. Ei tosiaan näyttänyt todellisuudes yhtään samalta kuin räjäytyskuvat antavat ymmärtää.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎