Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i tyyppivikoja??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Po101
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 12
    • Rauma

    E36 328i tyyppivikoja??

    Olis tarkoitus hankkia edellämainittu ajoneuvo. Ovien lukumäärällä ei ole suurta merkitystä, mieluiten kuitenkin sedan ja manuaalivaihteinen. Haluaisin kuitenkin tietää kyseisten autojen parissa toimineilta, onko autossa tyyppivikoja tai muuta sen kaltaista, mitä oston yhteydessä pitäisi ottaa huomioon...? Positiivisiäkin käytttökokemuksia luen mielelläni... Netistä etsiessäni, huomasin ettei kyseisiä autoja löydy kuin yksinomaan tuontiversioita.. Missä mahtaa kaikki suomi-versiot olla?
  • JK1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 44
    • Lahti

    #2
    Lue täältä topikkeja, käytä hakua. Mulle (vanhoihin romuihin tottuneena) on hirvitys tuo elektroniikan määrä=siitä seuraavat viat. Tarkista kaikki absit, bägit, jne elektroniikka tarkkaan. Vi..umaisia vikoja hakea, ja maksaa jos ei ite saa laitettua. Mutta haulla löydät ruosteviat, alustan kriittiset paikat yms.
    J

    Comment

    • Kilpuri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 831
      • Tampere

      #3
      Autom. ilmastoinnin kylmäjuotoskondensaattori. EI sitten muuta!
      Now: 525xd -09
      Ex: 330d -07
      Ex: 328i -96

      Comment

      • Tomi T
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 3832
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Po101
        Missä mahtaa kaikki suomi-versiot olla?
        Esim. Vuonna 1995 on rekisteröity viisi (5) kappaletta 328i:tä (sedaneita siis). Johtuisiko siitä että hirveän paljoa ei suomiautoina niitä näe.

        Eipä noissa mitään valtavan ihmeellisiä ole, alustan osia voi joutua vaihtelemaan, alapalloja, puslia, takaiskarin yläpäitä jne. Moottori pitäisi melko "pomminvarma" olla kuitenkin. Suosittelen kyllä vahvasti 328i:tä.

        Omaani myyn ihan vain ylipääsemättömän cabrio-kuumeen takia!
        Last edited by Tomi T; 01-02-2006, 18:15.
        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

        ex. 53*BMW

        Comment

        • Dandy
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1438
          • ....

          #5
          Vesipumppu hajoaa 160-200 tkm paikkeilla.

          Comment

          • iikka
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2597
            • Oulu

            #6
            vedet ja öljyt on aika usein sekasin noissa kutoskoneisissa!
            Speed costs, how fast you wanna go?

            Comment

            • etana
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 24

              #7
              totta turiset.. kannet/pahvit ei lujimmasta päästä..
              ..jos VAG tuotteilla ajaa, niin ei remontilla rajaa..

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #8
                Empä oo juurikaan menneistä kansista taikka pahveista kuullu näiden kohdalla. Oisko jotain faktaa esittää myös?
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • j328
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 310
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by iikka
                  vedet ja öljyt on aika usein sekasin noissa kutoskoneisissa!
                  Mihinkohän faktaan tämä perustuu??? Omassa käytössä on ollut tähän menessä 4kpl E36 328 coupeja ja kymmeniä vastaavia autoja olen käynyt läpi saksassa eikä yhtään kansivikaista ole löytynyt.

                  Tässä jotain vikoja joihin olen edellä mainittujen lisäksi törmännyt:
                  -etupenkkien kiskoissa väljää
                  -ajotietokoneen näppäimiä hajalla
                  -aibägin varoitusvalo palaa (yleensä penkin tunnistinmatto hajalla)
                  -koneen lämmöt ei nouse kunnolla (termari jumissa)
                  -vanos saattaa pitää ääntä, kuuluu räminänä 2000-4000rpm välillä

                  Kannattaa katsoa tarkkaan millaisen yksilön ostaa. Seuraavilla kriteereillä pääse jo aika pitkälle: kohtuulliset ajokilometrit, täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, kolaroimaton ja alkuperäinen maalipinta. Toki voi löytää helmiä ilman kyseisiä kriteereitäkin, mutta silloin pitää jo olla hyvää tuuria mukana. Omasta mielestä hyviä autoja hinta/laatu suhteessa.

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    #10
                    Joo mullekkin oli tuo kansipahvijuttu ihan uutta. Ei ainakaan foorumilta ihan äkkiseltään löytyny mitään juttua.

                    Muita mahdollisia vikoja: Lämmityslaitteen puhallin pitää pahaa ääntä tai jokin nopeus ei toimi (etuvastus sökö). Takaluukun takareunan ruostuminen.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • Susi
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 473
                      • Kuopio, Suomi

                      #11
                      Itse olen ollut siina kasityksessa, etta nuo kansiongelmat liittyivat pikemminkin M20-bensakoneisiin seka turbodieseleihin.

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3832
                        • Nokia

                        #12
                        On nähkääs Veijo Essolla puhunut että "on noissa pemarin kuutoskoneissa ollunna kansionkelmia, kyllä se tojota vaan kestää".
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • kaba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1209
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Kilpuri
                          Autom. ilmastoinnin kylmäjuotoskondensaattori. EI sitten muuta!
                          Kyllä vitutti, ku tää ongelma tuli esille. Noh, onneks interneetist löyty kuvaohjeet asian korjaamiseen ja vaikka olin kuinka epäuskoinen, niin kyllä se on nyt korjauksen jälkeen toiminu vuoden , ilm. sullakin kokemuksia
                          -kaba-,
                          BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                          Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                          Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                          Ex F10 M550d takaniskatuilla
                          730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                          ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                          ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                          ex. mb 230 coupe, -91
                          ex. Ford Granada 2.0 -84
                          "Tio små moppepojkar"
                          "Pruritum ani"
                          "Helsinki City Boys"

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #14
                            Originally posted by Dandy
                            Vesipumppu hajoaa 160-200 tkm paikkeilla.
                            Yleinen ongelma M50 koneissa, ei siis pelkästään 328:ssa!
                            Polttaa silloin myös kansipahvin, jos päästää koneen keittämään!

                            Muuten kyllä aivan hintansa arvoinen! Mukavasti vääntöä myös alakierroksilla ja tehoa ainakin mun yksilössä reilut 10hv yli tehtaan ilmoittaman.
                            Kulutuskin aika maltillinen: 7,5l tiellä ja 11,5 kaupungissa (riippuu tietysti ajotavasta)

                            Comment

                            • ZoMbiE
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 2583
                              • Lohja, Virkkala

                              #15
                              Originally posted by Susi
                              Itse olen ollut siina kasityksessa, etta nuo kansiongelmat liittyivat pikemminkin M20-bensakoneisiin seka turbodieseleihin.
                              Minun käsittääkseni tämä asia on juuri siitä saanut alkunsa, kun on noita laivattu saksasta, ja kilometrit on ollu päi p*rsettä, niin on ajettu yli sen 180 tkm, jossa tuo pumppu tulisi ilmeisesti vaihtaa? (M50) ja sen jälkee kone keittänyt ja kansi halki. Ja ilmeisesti vastaavissa tilanteissa tuo M20 kansi tykkää pahaa, mutta ei ne itekseen hajoile, on nekin metallia,eikä esim lasia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎