Olen lueskellut pelko hanurissa näitä automaatti vika keskusteluja tällä foorumilla! Alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että onko näitä täysin viattomia ollenkaan. Itselläni ei ole kovin paljon kokemusta näistä zf:n lootista, mutta ei ole itseäni kovin vakuuttanut.
Itse omistan Bmw 320iA -93:n ja toin sen viime syksynä saksan maalta.
On ollut joitakin ongelmia, mutta ei mitään vakavampaa (esim nokka-akselin asentotunnistin, lambda, alapallonivelet ja jarrut).
Itse asiaan: Kun koe-ajoin auton kaikki pelasi oikein hyvin, mutta kauppojen jälkeen ilmeni tämä pakko 3 vika. Vika ilmeni 2 kertaa Suomeen ajettaessa ja muutaman kerran Suomessa ennen kuin vaihdatin lootan öljyt ja suodattimen.
Sen jälkeen auto on toiminut n.3 kuukautta moitteettomasti ja taas on vika ilmennyt pari kertaa. Mistä moinen voi johtua, kun se ei vaikuta miltään mekaaniselta vialta. Vaihteet menee, kuin ajatus päälle ja ei nyi eikä odota paikaltaan lähdettäessäkään pykälän päälle menemisessä.
Oudointa on kuitenkin se, että vika ei ilmene vedätettäessä vaan kun käynnistää auton jää ratas valo palamaan ja kun auton sammuttaa se poistuu itsestään.
Sitten näihin arvailuihin.
Voiko vika olla ilmamäärämittarissa? Ilmamäärämittari antoi vika koodin huollossa ja putsasin sen ja auto herkistyi muuten. Huomasin vain, että kun otin ilmamassamittarin letkun irti auton ollessa käynnissä; sytytti se ratas valon heti palamaan.
Vastailkaa te viisaammat! Monilla tuntui olevan tietoa asiasta!
Itse omistan Bmw 320iA -93:n ja toin sen viime syksynä saksan maalta.
On ollut joitakin ongelmia, mutta ei mitään vakavampaa (esim nokka-akselin asentotunnistin, lambda, alapallonivelet ja jarrut).
Itse asiaan: Kun koe-ajoin auton kaikki pelasi oikein hyvin, mutta kauppojen jälkeen ilmeni tämä pakko 3 vika. Vika ilmeni 2 kertaa Suomeen ajettaessa ja muutaman kerran Suomessa ennen kuin vaihdatin lootan öljyt ja suodattimen.
Sen jälkeen auto on toiminut n.3 kuukautta moitteettomasti ja taas on vika ilmennyt pari kertaa. Mistä moinen voi johtua, kun se ei vaikuta miltään mekaaniselta vialta. Vaihteet menee, kuin ajatus päälle ja ei nyi eikä odota paikaltaan lähdettäessäkään pykälän päälle menemisessä.
Oudointa on kuitenkin se, että vika ei ilmene vedätettäessä vaan kun käynnistää auton jää ratas valo palamaan ja kun auton sammuttaa se poistuu itsestään.
Sitten näihin arvailuihin.
Voiko vika olla ilmamäärämittarissa? Ilmamäärämittari antoi vika koodin huollossa ja putsasin sen ja auto herkistyi muuten. Huomasin vain, että kun otin ilmamassamittarin letkun irti auton ollessa käynnissä; sytytti se ratas valon heti palamaan.
Vastailkaa te viisaammat! Monilla tuntui olevan tietoa asiasta!
Comment