Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Automaatti ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukkis8
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 5
    • Pornainen

    e36 Automaatti ongelmat!

    Olen lueskellut pelko hanurissa näitä automaatti vika keskusteluja tällä foorumilla! Alkaa pikku hiljaa tuntumaan siltä, että onko näitä täysin viattomia ollenkaan. Itselläni ei ole kovin paljon kokemusta näistä zf:n lootista, mutta ei ole itseäni kovin vakuuttanut.
    Itse omistan Bmw 320iA -93:n ja toin sen viime syksynä saksan maalta.
    On ollut joitakin ongelmia, mutta ei mitään vakavampaa (esim nokka-akselin asentotunnistin, lambda, alapallonivelet ja jarrut).
    Itse asiaan: Kun koe-ajoin auton kaikki pelasi oikein hyvin, mutta kauppojen jälkeen ilmeni tämä pakko 3 vika. Vika ilmeni 2 kertaa Suomeen ajettaessa ja muutaman kerran Suomessa ennen kuin vaihdatin lootan öljyt ja suodattimen.
    Sen jälkeen auto on toiminut n.3 kuukautta moitteettomasti ja taas on vika ilmennyt pari kertaa. Mistä moinen voi johtua, kun se ei vaikuta miltään mekaaniselta vialta. Vaihteet menee, kuin ajatus päälle ja ei nyi eikä odota paikaltaan lähdettäessäkään pykälän päälle menemisessä.
    Oudointa on kuitenkin se, että vika ei ilmene vedätettäessä vaan kun käynnistää auton jää ratas valo palamaan ja kun auton sammuttaa se poistuu itsestään.
    Sitten näihin arvailuihin.
    Voiko vika olla ilmamäärämittarissa? Ilmamäärämittari antoi vika koodin huollossa ja putsasin sen ja auto herkistyi muuten. Huomasin vain, että kun otin ilmamassamittarin letkun irti auton ollessa käynnissä; sytytti se ratas valon heti palamaan.
    Vastailkaa te viisaammat! Monilla tuntui olevan tietoa asiasta!
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Jos jotain vikakoodeja on, ne kannattaa luetuttaa. Vikakoodien nollaus tapahtuu akun irrottamisella puoleksi tunniksi. Näin ei ainakaan vanhat vikakoodit kummittele.

    Comment

    • nootti84
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 619
      • Kajaani

      #3
      Minkä verran laatikkoon laittoivat öljyä!? Toi automaattilaatikkohan on loistava juurikin siihen asti kun se rupeaa kummittelemaan! Tosin aikaa käyttämälla ja asioita tutkimalla laatikon saa kyllä korjattua vaikka vika olisi syvemmälläkin laatikossa! (jotkut saattavat väittää ettei laatikkoa saa kotikonstein korjattua mutta kyllä saa!! )
      "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


      http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

      Comment

      • JuRi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 147
        • Kotka

        #4
        Oli tuossa viime kesänä itselläni ongelmaa myös tuon automaatin kanssa. Ajoin mäkisiä maastoja jossa laatikko vaihteli vähän väliä pienempää ja isompaa vaihdetta. Jonkun aikaa ajettuani loota lykkäsi 3 vaihteen päälle ja antoi ilmoituksen trans promgram. No pysäytin auton sitten vähän ajan päästä ja annoin jäähtyä pari minsaa ja sitten taas ajoon. Vika oli hävinnyt. Ilmaantui sitten taas kohtapuoliin. Ja kierroslukumittari sekoili ja jarrupalojen kuluneisuusvalo välähteli vähän väliä.Luin sitten tuosta ongelmasta BMW E34 websaitilta. Siellä oli jollain ollut samantapainen ongelma. En tiedä koskettimen nimeä, mutta siinä kaasuttimen vieressä on pistoke missä oli kosketushäiriö. Eräällä korjaamolla huoltomies kertoi sen seuraavan kaasupolkimen asentoa. Putsasin sitten sen liittimen ja laitoin CRC:tä sinne ja sen jälkeen on toiminut hyvin. Tuli vaan mieleen, että jos olisin vaikka kokeillut vähän auton reservejä ja vikatila olisi mennyt päälle jossain 150 kympin paremmalla puolella, niin mitenköhän lootalle olisi käynyt.

        Comment

        • Jukkis8
          Newbiemmer
          • Apr 2004
          • 5
          • Pornainen

          #5
          Loota ongelmaa

          Autohan oli huollossa BEMU OY:ssä, jossa myös lootan öljyt ja suodatin vaihdettiin.
          Käsittääkseni tekivät sen kyllä ihan oiken. Ensin siis 1. vaihde päälle ja 2. ja 3. ja joka välissä öljyä lisää niin kauan, kun alkoi uittamaan yli ja sitten proppu kiinni.
          En edelleenkään usko, että vika voisi olla mitenkään mekaaninen, kun kaikki toimii muuten niin hienosti ja autolla ajettu vasta n. 170tkm ( olkoonkin saksan tuonti, mutta huoltokirjalla, muilla dokumenteilla ja 1. omistajalla
          v.2001 loppuun).
          Eikö kulumis viat ilmene enemmän luistoina, vaihteiden arpomisena ja kun paikaltaan lähtee ei ota heti pykälää sisään ja muutenkin vaihteet nykäsee päälle. Itselläni ei mitään muita oireita, kuin tuo pakko kolmonen ja sekin vain silloin, kun auton starttaa, niin valo jää palamaan.
          Onko kellään tietoa hyvästä laatikkopajasta, joka osaisi tehdä työn eikä harjoittelisi juuri minun autollani ;=

          Comment

          • Jukkis8
            Newbiemmer
            • Apr 2004
            • 5
            • Pornainen

            #6
            Automaatti ongelmat

            Ilmeisesti vika oli lauhdutus puolella. Oli huollossa ja nyt toimii moitteettomasti! Kiitoksia vai kaikille vastanneille!


            Originally posted by Jukkis8
            Autohan oli huollossa BEMU OY:ssä, jossa myös lootan öljyt ja suodatin vaihdettiin.
            Käsittääkseni tekivät sen kyllä ihan oiken. Ensin siis 1. vaihde päälle ja 2. ja 3. ja joka välissä öljyä lisää niin kauan, kun alkoi uittamaan yli ja sitten proppu kiinni.
            En edelleenkään usko, että vika voisi olla mitenkään mekaaninen, kun kaikki toimii muuten niin hienosti ja autolla ajettu vasta n. 170tkm ( olkoonkin saksan tuonti, mutta huoltokirjalla, muilla dokumenteilla ja 1. omistajalla
            v.2001 loppuun).
            Eikö kulumis viat ilmene enemmän luistoina, vaihteiden arpomisena ja kun paikaltaan lähtee ei ota heti pykälää sisään ja muutenkin vaihteet nykäsee päälle. Itselläni ei mitään muita oireita, kuin tuo pakko kolmonen ja sekin vain silloin, kun auton starttaa, niin valo jää palamaan.
            Onko kellään tietoa hyvästä laatikkopajasta, joka osaisi tehdä työn eikä harjoittelisi juuri minun autollani ;=

            Comment

            • Maxon
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 162
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Jukkis8
              Ilmeisesti vika oli lauhdutus puolella. Oli huollossa ja nyt toimii moitteettomasti! Kiitoksia vai kaikille vastanneille!
              Kerro lisää, miten vika osattiin löytää? 530da:ssa samoja ongelmia ja lämmöt ei pysy enää "puolessa välissä" vaan ovat tipahtaneet.
              ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
              ~ShakesBeer~

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎