Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 -> 2,5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Umpa
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 24
    • janakkala

    #16
    Originally posted by Janzki
    Paljonkos tulee muuten muutos rosentteja kun vaihtaa: Koneen, laatikone, perän, vetarit, ja sähköt..?

    Koneeseen lasketaan siis putkisto jne.

    Puhun siis M3:sen moteista..Jos vaihtaa niin vaihtaa sitten kunnolla ja kunnon padan.
    Mulla on 318 is johon vaihdettu m3 tekniikka niin prosentit on 32.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Janzki
      Ei välttämättä, jos muuten itse koriin on nähnyt vaivaa. En tarkoita siis mitään tuning puskureita ja semmoisia virityksiä.
      Myös myynnissä ja ostossa tulee AINA takkiin..Eikä voi tietää millainen pommi se ostettava auto on. "Moni kukka päältä kaunis"
      Paitsi että vasta sitten tulee takkiin kun myyt/yrität myydä tuota 320/325 Tekniikanvaihtokiesiä. Autoliikkeet kun ei enään huoli käytännössä enään lainkaan ja yksityistenkin markkinoilla todellinen myyntihinta jää helposti sitä alkuperäistä 320:stä alemmalle tasolle. Tähän kun lisätään uuden(hyvän?) 325 tekniikan ja kaikkien sähköjen hinta, niin alkaa 100% varmuudella saamaan hienokuntoisia ja täysin ruosteetomia vm.93-95 325 M-sportteja. Eli täysin absurdi ajatus joka suhteesa, mikäli kyse ei ole vaurioituneen tekniikan vaihto.
      Last edited by Hemi; 15-05-2006, 11:14.

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #18
        Originally posted by Hemi
        Paitsi että vasta sitten tulee takkiin kun myyt/yrität myydä tuota 320/325 Tekniikanvaihtokiesiä. Autoliikkeet kun ei enään huoli käytännössä enään lainkaan ja yksityistenkin markkinoilla todellinen myyntihinta jää helposti sitä alkuperäistä 320:stä alemmalle tasolle. Tähän kun lisätään uuden(hyvän?) 325 tekniikan ja kaikkien sähköjen hinta, niin alkaa 100% varmuudella saamaan hienokuntoisia ja täysin ruosteetomia vm.93-95 325 M-sportteja. Eli täysin absurdi ajatus joka suhteesa, mikäli kyse ei ole vaurioituneen tekniikan vaihto.
        Eikö noiden M50B20 ja M50B25:sen sähköissä ole mitään samaa? Joutuuko siis koko helkkarin johtosarjan ruuvvamaan?
        Huoliihan ne niitä ihan siinä missä normejakin, kunhan selittää mitä tehty jne. Eikä ne tekniikat nyt niin paljon maksa että kokonainen auto maksaa vähemmän. Toki, en laske omalle työlle hintaa..Turhaa hommaa tulee muutenkin tehtyä

        Toki tuo m3:sen kone kiinnostas vielä enemmän, mutta hakua käyttäneenä ja "viisastuneena" ymmärsin ettei tätä nykyä ole enää mahdollinen konversio, ellei vastaan satu vähän tavallisen tyhmää katsastus inssiä. Onko näin?
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Mauritius
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 327
          • KRS

          #19
          Joo katsastettu on ja tuli 15%. Ja muuten katsastettu 320:n perällä että se siitä 325:n perän vaatimisesta!

          Elikkä ei muuta kun vaihtamaan vaan! Kannattais ehkä harkita tommosta 2.8 tekniikkaa samalla ku lähtee vaihtamaan.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by Janzki
            Eikö noiden M50B20 ja M50B25:sen sähköissä ole mitään samaa? Joutuuko siis koko helkkarin johtosarjan ruuvvamaan?
            Huoliihan ne niitä ihan siinä missä normejakin, kunhan selittää mitä tehty jne. Eikä ne tekniikat nyt niin paljon maksa että kokonainen auto maksaa vähemmän. Toki, en laske omalle työlle hintaa..Turhaa hommaa tulee muutenkin tehtyä

            Toki tuo m3:sen kone kiinnostas vielä enemmän, mutta hakua käyttäneenä ja "viisastuneena" ymmärsin ettei tätä nykyä ole enää mahdollinen konversio, ellei vastaan satu vähän tavallisen tyhmää katsastus inssiä. Onko näin?
            Vanoskoneisissa Siemensin sähköt vaihtuu Boschin tekeleisiin jolloin kaikki vaihtuu sähköjen ja lähestulkoon apulaitteidenkin osalta.

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              #21
              Apulaitteet???

              Ainut osat mitkä eivät sopineet olivat siemensin lambda ja ilmamäärämittari tohon m50b25 bosch johtosarjaan. Mutta ne tulivat tietysti mukana koneen kanssa niinkuin myös boxi ja se koneenjohtosarja.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Siis tarkoitin nimen omaan niin että Siemensin johtosarjasta ei laturia ja starttia lukuunottamatta käy yksikään liitin Boschin antureihin, mittalaitteisiin tyhjäkäyntimoottorille,jne,jne. Eli johtosarja+DME menee vaihtoon joka tapauksessa. Jos ne tulee koneen mukana niin ok.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎