Announcement

Collapse
No announcement yet.

kuumenee e36 325-92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ossi320ci
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 14
    • j-kylä

    kuumenee e36 325-92

    joo lämmöt nousee n5-10km ajon jälkeen ja sisälle ei tuu lämmintä...myös paikallaan kun käyttää niin lämmöt nousee punaselle.. vaihdoin termostaatin ei auttanut mitään.. yritin ilmata niin ilmaus ruuvin reiästä tuli pelkkää höyryä ei nestettä ollenkaan..voisko vika olla vesipumpussa??? minkälainen homma vaihtaa ja missä se sijaitsee?? niin ja sit se letku mikä lähtee termarilta alaspäin niin se o ihan kylmä.. kertokaa joku viisas mulle
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 687
    • jyväskylä

    #2
    Vaihda vesipumppu, homma ei ole mahdoton tehdä itse mutta en ehkä kehoittaisi tekemään itse jollet ole aiemmin rassaillut.. Tunnin homma suunnilleen!

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      99,9% pumpun muoviropeli "sutii" boordeilla, eli pumppu vaihtoon ennen kuin muutakin hajoo. Helppo vaihtaa itsekkin, vaikka parkkiksella pakkasessa!
      ...

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Voipi olla sitten kansikin jo vainaa jos on monta kertaa käynyt punaisella?
        Laita privaa jos/kun tulee kannen tarvetta.

        Comment

        • ossi320ci
          Bimmer Rookie
          • Feb 2004
          • 14
          • j-kylä

          #5
          Originally posted by ossi320ci
          joo lämmöt nousee n5-10km ajon jälkeen ja sisälle ei tuu lämmintä...myös paikallaan kun käyttää niin lämmöt nousee punaselle.. vaihdoin termostaatin ei auttanut mitään.. yritin ilmata niin ilmaus ruuvin reiästä tuli pelkkää höyryä ei nestettä ollenkaan..voisko vika olla vesipumpussa??? minkälainen homma vaihtaa ja missä se sijaitsee?? niin ja sit se letku mikä lähtee termarilta alaspäin niin se o ihan kylmä.. kertokaa joku viisas mulle

          joo kiitoksia täytyy lähtee vesipumppua ostaan...en mä usko et kansi olis menny ku se kerkes 1kerran nopeesti käydä punasella..

          Comment

          • ossi320ci
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 14
            • j-kylä

            #6
            Originally posted by ossi320ci
            joo kiitoksia täytyy lähtee vesipumppua ostaan...en mä usko et kansi olis menny ku se kerkes 1kerran nopeesti käydä punasella..

            joo vesipumppu ja termostaatti vaihettu...ei auttanu prkl....olisko se sit kansi vai mikä se vois olla?????

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #7
              Jeps mulla tuli tismalleen sama vika tuohon. Huomenna tehdään kannelle vuotomittaus huollossa. Siitä pitäs selvitä jos kannentiiviste vuotaa.

              Comment

              • chorrus
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 565
                • 00100

                #8
                Originally posted by Ville-325
                Jeps mulla tuli tismalleen sama vika tuohon. Huomenna tehdään kannelle vuotomittaus huollossa. Siitä pitäs selvitä jos kannentiiviste vuotaa.
                Onko nyt varmasti ilmattu kunnolla? Ei sieltä ilmausruuvilta höyryä pitäisi tulla. Ei muuta kun pidät sitä niin kauan auki että tulee nestettä, ja samalla seuraat paisuntasäiliöstä nesteen pintaa tms syyläristä.

                AUDI TT Roadster 3.2
                PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                ex.
                E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                E38 740iA bmw schwarz II
                E39 530dAt titansilbermetallic
                E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                E32 735iA - lachssilbermetallic
                E24 635CSI polarismetallic
                AUDI A6 TDI
                SAAB 'takemenow' 900i
                CITROËN XSARA VTS
                CITROËN JUMPER
                FORD MONDERO
                ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                + 23 x Peugeot

                Comment

                • kyy
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 73

                  #9
                  vaihdoin tänään kaverin 325 -93:seen uuden vesipumpun ja yritettiin sitten ilmata järjestelmää, eikä onnistunu millään. Tuli pelkkää höyryä ilmausruuvin reijästä, ja alavesiletku pysy kylmänä. Pari tuntia kärvisteltiin ja aateltiin jatkaa huomenna. Oiskohan tähän hommaa ns. "oikotietä onneen" vai veikö se vaan aikaa niin prkleesti.
                  OT. Oli muuten korkee aika vaihtaa pumppu. otin vanhan paikaltaan ja ennekuin kerkesin koskee "siipi osaan" nii se putos lattialle, eli meni poikki siit siipien ja rungon liitoksesta. Pumppu vuodelta 1992 ja ajettu 255 000.
                  BMW 325i E36 -94

                  Comment

                  • 328 e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 488
                    • pori

                    #10
                    Originally posted by kyy
                    vaihdoin tänään kaverin 325 -93:seen uuden vesipumpun ja yritettiin sitten ilmata järjestelmää, eikä onnistunu millään. Tuli pelkkää höyryä ilmausruuvin reijästä, ja alavesiletku pysy kylmänä. Pari tuntia kärvisteltiin ja aateltiin jatkaa huomenna. Oiskohan tähän hommaa ns. "oikotietä onneen" vai veikö se vaan aikaa niin prkleesti.
                    ittelläni on ainakin onnistunut aina e36 koppasten ilmaushommat ihan hyvin kun nostaa auton etupään mahdollisimman ylös taikka ajaa vaikka sen johonkin pieneen ylämäkeen käsijarrun varaan ja syyläriin vettä niin paljon kuin hiukankin vaan menee,sitten muutaman kerran puristelee kaikkia vesiletkuja että saa mahdolliset ilmakuplat pois.sitten vaan moottori käyntiin ja se ilmausruuvi auki ja syylärin korkista kokoajan nestettä lisää kun sitä mahtuu sinne ja niin kauan jatkaa sitä kunnes nestettä alkaa tulla ilmausruuvista..sitten vaan korkit kiinni ja testilenkille ja sen jälkeen vielä tarkistus että nestettä on varmasti vielä tarpeeksi..niin ja tietysti kannattaa kattoa aina sen ilmausvaiheen aikana silloin tällöin ettei koneen lämmöt vedä tappiinsa..
                    e36 320 cabrio.
                    e36 328 coupe.

                    Comment

                    • ossi320ci
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 14
                      • j-kylä

                      #11
                      Originally posted by ossi320ci
                      joo lämmöt nousee n5-10km ajon jälkeen ja sisälle ei tuu lämmintä...myös paikallaan kun käyttää niin lämmöt nousee punaselle.. vaihdoin termostaatin ei auttanut mitään.. yritin ilmata niin ilmaus ruuvin reiästä tuli pelkkää höyryä ei nestettä ollenkaan..voisko vika olla vesipumpussa??? minkälainen homma vaihtaa ja missä se sijaitsee?? niin ja sit se letku mikä lähtee termarilta alaspäin niin se o ihan kylmä.. kertokaa joku viisas mulle
                      joo vika luultavasti löyty.... kannentiiviste on ainakin vuotanu.....kyllä on kivaa omistaa bemari!!!!!

                      Comment

                      • Doni
                        Moderator
                        • Sep 2004
                        • 2841
                        • Kyrsälä

                        #12
                        Originally posted by ossi320ci
                        joo vika luultavasti löyty.... kannentiiviste on ainakin vuotanu.....kyllä on kivaa omistaa bemari!!!!!
                        En haluu maalailla, mutta vaurudu että kansi on halki. Ei olisi nimittäin ensimmäinen.
                        Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                        Comment

                        • ossi320ci
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2004
                          • 14
                          • j-kylä

                          #13
                          Originally posted by Doni
                          En haluu maalailla, mutta vaurudu että kansi on halki. Ei olisi nimittäin ensimmäinen.
                          joo ei onneks ollu se kävi koe ponnistuksessa eikä ollu vuotoja.... mut jotain siellä koneessa on joskus tapahtunut ku kaikki pako venttiilit oli solmussa.. mut auto kumminkin toimi normaalisti(ihme) paitsi viime kesänä en meinannu saada sitä hc-päästöistä läpi tyhjäkäynnillä mut kierroksilla kyllä... luultavasti se on saksassa jollain kajahtanu ja siihen on vaan laitettu vanhat venttiilit takas ja myyty suomeen... no nyt o venttiilit uudet ja kansi ok.. ei muuta ku kasaamaan...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎