Katoppa tuolta Varaosahausta siellä just oon sattunu selailee, sieltä ku otat BMW E36 91-99 -> Ohjauslaitteet -> ohjausvaihe tehostettu ja sieltä selaat ni siel on myynnissä yksi välitetty ohjaus 2,5 lukee että uusi ois. Hinta tosin aika suolanen
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
eiköhän tässä nyt kuitenkin haettu vain nopeampaa ohjausta eikä toista ehjää alkuperäistä tilalle..?
edit.enpä tiedäkkään että mitä tuolla varaosahaun sivuilla olisi ollut myynnissä ja ei sivut aukea mulla..
Seuraavat firmat ainakin tekevät lyhyempivälitteisiä hammastankoja (tekevät siis muutostyöt asiakkaan alkuperäiseen osaan): www.sellholm.se sekä www.sorvaamokarpiola.com.
Mulla on just tuollainen tilauksessa Karpiolalta, lopputulos tulee olemaan 2,5 kierrosta ns. tapista tappiin, kun kääntelee rattia..
Väittäisin että on, sekin tosin muuttui ainakin kerran hitaammaksi, olisiko peräti 3.2-mallimuutoksen yhteydessä.
[edit]
Enpäs itseasiassa tiedäkään euromalleista - mutta jenkeissä normaalissa e36 ja 96-> m3:ssa on sama välitys ja taas <-96 m3:ssa tiukempi. Z3 2.8:ssa pitäisi olla sitten vielä tiukempi välitys, mutta sen sopivuudesta e36:een ei ole mulla ainakaan mitään hajua. Etupää on kyllä hyvin samanlainen kuin muissakin e36:ssa, joten..
Väittäisin että on, sekin tosin muuttui ainakin kerran hitaammaksi, olisiko peräti 3.2-mallimuutoksen yhteydessä.
Mihin tuo väite perustuu? Voi olla että on hiukan nopeampi, mutta siinä tapauksessa ero on hyvin, hyvin pieni. Itellä on sekä 320i -91 että M3 -93, enkä huomaa noissa mitään eroa. Sjöbergin mukaan (rallin F-ryhmä) M3ssa on hieman nopeampi ohjaus, mutta tämä johtuu ohjauksen geometriasta / erilaisesta pyörännavasta.
Tiedän että M3 3,0:n hammastanko on eri numerolla kuin muitten E36 (mukaanlukien M3 3,2). Ja Karpiolan mukaan M3:ssa (lue 3,0:ssa, kun F-ryhmäläisiin pääasiassa noita tekevät) on hammastangossa joku männänhalkaisija eri kuin muissa, mutta muuten periaatteessa samanlaisia.
Comment