Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, takajarrut rämisee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zgiba
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 140
    • Nurmijärvi

    #16
    Okei, kiitos vastauksista :!:

    Eiuköhän se vika tosiaan sitten löydy sieltä jarrupalojen asennussarjoista. Lähden ite tutkimaan noita, jos nyt vaan jussina sattuneesta syystä ( :juo :juo :wink: ) jää aikaa.

    Muuten riittäisikö tosiaan tuon pelkän asennussarjan uusiminen, ettei siis tarttis palojakin vaihtaa :?: Niin no, tiätty joo... kukapa tohon osais vastata näkemättä eka palojen kuntoa... :roll:
    BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
    -------------------------------
    BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

    Comment

    • roadster
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 133

      #17
      Mulla sama ongelma + ABS-merkkivalo palaa...

      Terve

      Pitkään olen ihmetellyt, mistä tuo "kilkatus" takaa kuuluu ja se alkaa ottaan päähän.. Nyt luulisin, että mulla on sama vika kuin edellä olevilla eli takajarrupalojen asennussarja vioittunut ja palat pääsee liikkumaan..

      Kun ratkaisitte ongelman niin hävisikö "kilkatus" ja saitteko jarrut kuntoon? Paljonko asennussarjan vaihto maksaa ja onko iso homma..?

      Mulla palaa nyt myös ABS-merkkivalo koko ajan? Voisiko tuo ongelma liittyä myös tähän takajarruongelmaan..? Yksi nopeusanturi edestä jo vaihdettu turhaan... Tai sitten ehkä relevika..??

      Kiitos!
      E36 320iA Coupe, vm.-92

      Comment

      • Matiska
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 170
        • Helsinki

        #18
        itellä vika oli ainakin sylinterin puolen jarrupalas. eli jarrupalas on sellaset pelti väkäset joilla se painetaan sylinteriin kiinni niitä kun pihdeillä väänsi hieman enemmän auki että pala oli taas tiukka sylinteriin niin johan kilkatus loppu...

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #19
          Originally posted by Matiska
          itellä vika oli ainakin sylinterin puolen jarrupalas. eli jarrupalas on sellaset pelti väkäset joilla se painetaan sylinteriin kiinni niitä kun pihdeillä väänsi hieman enemmän auki että pala oli taas tiukka sylinteriin niin johan kilkatus loppu...
          Kuten myös, mulla oli sisemmästä palasta hävinny ne "kynnet" mitkä menee männän sisään kokonaan. Jarrupalojen vaihdolla siitä selviää.
          Ostin palat motonetistä, puhalsin ja maalasin satulat ja vaihtelin niihin myös uudet tiivisteet ym. kumit. Niin noi motonetin palat olikin niin perkeleen paksut, että oli pakko laittaa ulommaksi palaksi vanha. Noi oli ainakin noin 3mm liian paksut?! Eli kun sisempi pala oli paikallaan, joka on siis laitettava ensin kun siinä on klipsut, niin ulompi ei enään mahtunut paikalleen.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • -=DmR=-
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 152
            • Mikkeli

            #20
            Näemmä aika yleinen ongelma tämä; itelleki nimittäin oli sama, eli ne metalliset kynnet oli paskana, tai oikeestaan yks kolmesta. Mietinkin vaan että mitenköhän pitkään kestää ennen ku hajoo taas? Ei nyt huvittas paloja vaihdella vaikka pintaa olis vaikka kuinka.. Ja mikä sen rikkoutumisen aiheuttaa? Tärinä?
            BMW 520d F11 LCI

            Comment

            • Matiska
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 170
              • Helsinki

              #21
              ferodon palois oli "kynnet" ainakin ehjänä... enkä kyllä tarvike paloja enää laita ku muutamaan otteeseen on pinnat lähteny irti!!!

              Comment

              • roadster
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 133

                #22
                Nyt alkaa selvitä..

                Huoltoaika varattu palojen ja asennussarjan vaihtoon taakse..

                Saas nähä, ratkeaako ABS-merkkivalo-ongelma samalla kertaa, jos on jokin tunnistinjohto tai muu ABS:ään viittaava takaa irti..

                Katsastuksessa ei muuta vikaa autosta löytynyt kuin tuo ABS-ongelma --> hylätty.. Pitää käydä sit näyttämässä kun ongelma hoidettu..
                E36 320iA Coupe, vm.-92

                Comment

                • roadster
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 133

                  #23
                  ABS-releet..

                  Voikohan ABS-vika olla releissä? Onko releet mitattavissa... Ei viittis turhaa taas osia ostaa..

                  Toivotaan, että homma ratkee jarrupalojen ja as.sarjan vaihdossa...
                  E36 320iA Coupe, vm.-92

                  Comment

                  • hazys
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 404

                    #24
                    Mulla palo edellisessä autossa ABS-valo ihan silloin kun huvitti ja välillä se paloi koko ajan. Pääsin ongelmasta eroon kun putsasin niitä antureita kunnolla silloin ongelma loppui.
                    Make my day, go away.

                    Comment

                    • roadster
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 133

                      #25
                      Korjaus suoritettu...

                      Nyt on vaihdettu taakse uudet jarrupalat ja asennussarjat.. Ei kuulu kilkatus takaa enää ja hyvin toimivat nyt. Asentaja sano, että palat olivat huonot ja sisäpuolilta jo kuluneet melkein pilalle ja pääsivät vielä liikkumaankin vähän..

                      ABS-valoongelma elää edelleen, ja siihe saataneen ratkaisua viikon sisään... Torstaina koitan putsata antureiden liittimiä.. jos ei homma ratkee, joutuu viemään Hämeenlinnaan Länsi-autoon maanantaina...
                      E36 320iA Coupe, vm.-92

                      Comment

                      • bmwcruiser
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 410
                        • Lappeenranta

                        #26
                        Itellä täysin sama ongelma samoilla oireilla. Eli kuuluu takaa jostain vittumaine kilkatus ja häviää jarruja painamalla, mutta auton on E30 rumpujarruilla, joten vika ei voi olla sama. Oon kurkkinu jo niskat poikki tuolla auton alla ja ettiny vastausta tohon äänee, mut ei oo mitää löytyny. Jarrut myöskin purettu ja tarkistettu. Kokemusta kellään?
                        E30

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1747
                          • kotona

                          #27
                          levyjarrullisessa E30 kilkatus loppui osa nro 34 21 1 153 199, niin oiskohan lääke E36 osa nro 34 21 1 157 046

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎