Eli olis tällainen ajatus laittaa tossa alusta kuntoon kesän rientoihin ja sitä kysymyskin koskee. Eli onko vastaavaa hyötyä laittaa eteen m3 kallistuksen vakaaja? siis jos hinta olis alle satasen? Nin ja auto on e36
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M3 Kallistuksen vakaajat 325:een?
Collapse
X
-
Jäykempi vakaaja ei sitten tarkoita parempaa ajettavuutta, etenkään jos muuttaa vain toisen pään vakaajaa fiilispohjalta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Puhuinkin vakaajista yleisesti.... jolloin vääränlainen takavakaaja yhdistettynä vääriin alustakulmiin voi tehdä autosta todella vaarallisen yliohjautumisen suhteen. Ylikokoinen etuvakaaja yhdistettynä runsaaseen camberiin tekee tosiaan autosta aliohjaavan, mutta äärkäytöksessä tällöinkin runsas aliohjaavuus voi muuttua täysin ennakoimattomasti jonkin pisteen jälkeen rajuksi yliohjaavuudeksi.
Comment
-
-
Kyllä se vakaajan jäykkyys on yksi alustan säätökohde, ei se ole mikään mystinen tanko johon ei kannata kajota. Vakaajaa saa jäykistettyä huomattavasti jo vaihtamalla ne kumipuslat jäykempiin. Omien kokemuksien mukaan vakaajan jäykkyyden muuttaminen ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin läheskään niin paljon kuin ajokorkeuden muutokset. Esim joku -60/-40 alustasarja voi saada auton muuttumaan juuri kuvaamasi kaltaiseksi, ensin puskee - sitten pyörähtää. Myös tiukalle säädetty lukko tekee saman "efektin".
Harvassa autossa ajettavuus pysyy kuivalla asfaltilla äärimmäisessä ääritilanteessa ennakoitavana, ainakaan minulla ei ole vielä ollut sellaista autoa.
Comment
-
Comment