Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pientä varmistusta (e36)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robot
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 30
    • North

    Pientä varmistusta (e36)

    Tekniikka: M50b25 ei vanos.

    Searchi ei toimi olleenkaan. Kuulin juttuja, että tämä olisi riski ryhmä koneita joten varmistaisin pari asiaa. Olisi helppo lähteä korjaamaan kun tietäisi pohjalta asioita.

    Ongelma 1: Tyhjäkäynti huopaa 500-1200rpm väliä.
    Milloin: Melkein kylmällä ja täysin lämpimällä koneella.Toistanut vikaa 3 päivää ja joskus yllättäen saattaa hetkeksi poistua.
    Vika ilmenee:Kun auto pysähtyy tai kytkin on pohjassa vauhdissa kierrokset jäävät 1000rpm noin 5 sekunnin ajan. Sen jälkeen kierrokset laskevat noin 550-600rpm, jossa pysyvät n.5sek, jonka jälkeen alkaa rankka huopaus.
    Kylmällä käynnistäessä(silloin kun ryyppy menee päälle) kierrokset ovat normaalit eli eivät ole sielä 2500rpm.


    Korjaus ehdotus: Puhdistaisin ICV:n(tyhjäkäynti venttiilin) ja tutkisin kaikki imuvuodot imusarjalta ilmamassa mittarille(vai onko määrä mittari) Pystyykö ICV:tä testamaan/mittamaan onko se rikki? Mitenkä/millä Ilmamassa mittari testataan ja puhditetaan? ICV:n pystyy tietääkseni crc:llä puhdistamaan?
    Onko muita ehdotuksia


    Ongelma 2: Isohko bensan syönti.
    Milloin: Kylmällä ja lämpimällä koneella.
    Mittari seilaa tasasessa ajossa 10-20l väliä itsestään, mutta välillä pysähtyy noin 10litraan. Ei mene alle 10l, paitsi tietysti moottorijarrulla. Matka-ajossa 10l ja seka-ajossa 15+
    Pientä jarrutusta havaittavissa ajossa.

    Korjaus ehdotus: Taitaa olla lamdan vaihto edessä?
    Onko muita mahdollisuuksia? Lamdanhan voi mitata vikatesterissä ja yleismittarilla punaisesta ja valkoisesta sangasta? Lamda on mielestäni 4-napainen(k&#246

    Viisaimmat nyt korjatkoon/auttakoon!
    Last edited by Robot; 14-03-2006, 00:19.
    Elämä on ja bemarilla pääsee!
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Kuulostaa järkevältä - ICV puhdistukseen ja vikakoodit lukuun, jonka jälkeen todnäk lambdan vaihto.

    Ilmamäärämittarin jättäisin itse rauhaan, koska en itsekään tiedä miten sitä pitäisi oikeastaan käsitellä, joten jos homma korjaantuu näillä niin antaa olla. Ei tuo ilmamäärämittari kovin yleinen vika näissä tunnu olevan, varsinkaan verrattuna noihin kahteen ylempään joista toinen on itsellä jo korjattu (lambda), ja ICV:n puhdistus edessä sitten kun parkkipaikkamekaanikkokelit alkaa taas.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Harrison
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1525
      • Iisalmi

      #3
      Noista lähtisin liikkeelle! Muista nollata vikakoodit kun vaihdat osat. Eli akun navat irti vaan pitkäksi aikaa..
      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

      Comment

      • hankmo
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 174
        • Kaakko

        #4
        Pienien hummausongelmien saattelemana kävin tänään luetuttamassa vikakoodit joka näytti ICV:llä ja ilmamassamittarilla jotain häikkää. Huoltomies omistaa samanlaisen bemun ja työskennellytkin merkkiliikkeessä ja suositteli puhdistusta molemmille bräckleenillä (en muista miten kirjotetaan). ICV oli suht puhdas ja mittarissa en nähnyt mitään ihmeellistä. Kiinnostaakin tietää että jos se on risa, niin onko siinä mitään näkyvää vikaa, esim. ne langat poikki?

        Ja voiko kuvan putken "pieni" risaisuus vaikuttaa asiaan?
        Last edited by hankmo; 12-07-2008, 09:41.

        Comment

        • -=DmR=-
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 152
          • Mikkeli

          #5
          Juu, itsellä oli juuri samat ongelmat n. 3kk sitten. Korjaustoimenpiteenä ei muuta kuin pilleillä poltin karstan pois lambda-anturista, ja akulta piuha puoleks tunniks pois.
          Ja nyt on sen 3kk toiminu loistavasti.
          BMW 520d F11 LCI

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎