Tekniikka: M50b25 ei vanos.
Searchi ei toimi olleenkaan. Kuulin juttuja, että tämä olisi riski ryhmä koneita joten varmistaisin pari asiaa. Olisi helppo lähteä korjaamaan kun tietäisi pohjalta asioita.
Ongelma 1: Tyhjäkäynti huopaa 500-1200rpm väliä.
Milloin: Melkein kylmällä ja täysin lämpimällä koneella.Toistanut vikaa 3 päivää ja joskus yllättäen saattaa hetkeksi poistua.
Vika ilmenee:Kun auto pysähtyy tai kytkin on pohjassa vauhdissa kierrokset jäävät 1000rpm noin 5 sekunnin ajan. Sen jälkeen kierrokset laskevat noin 550-600rpm, jossa pysyvät n.5sek, jonka jälkeen alkaa rankka huopaus.
Kylmällä käynnistäessä(silloin kun ryyppy menee päälle) kierrokset ovat normaalit eli eivät ole sielä 2500rpm.
Korjaus ehdotus: Puhdistaisin ICV:n(tyhjäkäynti venttiilin) ja tutkisin kaikki imuvuodot imusarjalta ilmamassa mittarille(vai onko määrä mittari) Pystyykö ICV:tä testamaan/mittamaan onko se rikki? Mitenkä/millä Ilmamassa mittari testataan ja puhditetaan? ICV:n pystyy tietääkseni crc:llä puhdistamaan?
Onko muita ehdotuksia
Ongelma 2: Isohko bensan syönti.
Milloin: Kylmällä ja lämpimällä koneella.
Mittari seilaa tasasessa ajossa 10-20l väliä itsestään, mutta välillä pysähtyy noin 10litraan. Ei mene alle 10l, paitsi tietysti moottorijarrulla. Matka-ajossa 10l ja seka-ajossa 15+
Pientä jarrutusta havaittavissa ajossa.
Korjaus ehdotus: Taitaa olla lamdan vaihto edessä?
Onko muita mahdollisuuksia? Lamdanhan voi mitata vikatesterissä ja yleismittarilla punaisesta ja valkoisesta sangasta? Lamda on mielestäni 4-napainen(kö![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Viisaimmat nyt korjatkoon/auttakoon!
Searchi ei toimi olleenkaan. Kuulin juttuja, että tämä olisi riski ryhmä koneita joten varmistaisin pari asiaa. Olisi helppo lähteä korjaamaan kun tietäisi pohjalta asioita.
Ongelma 1: Tyhjäkäynti huopaa 500-1200rpm väliä.
Milloin: Melkein kylmällä ja täysin lämpimällä koneella.Toistanut vikaa 3 päivää ja joskus yllättäen saattaa hetkeksi poistua.
Vika ilmenee:Kun auto pysähtyy tai kytkin on pohjassa vauhdissa kierrokset jäävät 1000rpm noin 5 sekunnin ajan. Sen jälkeen kierrokset laskevat noin 550-600rpm, jossa pysyvät n.5sek, jonka jälkeen alkaa rankka huopaus.
Kylmällä käynnistäessä(silloin kun ryyppy menee päälle) kierrokset ovat normaalit eli eivät ole sielä 2500rpm.
Korjaus ehdotus: Puhdistaisin ICV:n(tyhjäkäynti venttiilin) ja tutkisin kaikki imuvuodot imusarjalta ilmamassa mittarille(vai onko määrä mittari) Pystyykö ICV:tä testamaan/mittamaan onko se rikki? Mitenkä/millä Ilmamassa mittari testataan ja puhditetaan? ICV:n pystyy tietääkseni crc:llä puhdistamaan?
Onko muita ehdotuksia
Ongelma 2: Isohko bensan syönti.
Milloin: Kylmällä ja lämpimällä koneella.
Mittari seilaa tasasessa ajossa 10-20l väliä itsestään, mutta välillä pysähtyy noin 10litraan. Ei mene alle 10l, paitsi tietysti moottorijarrulla. Matka-ajossa 10l ja seka-ajossa 15+
Pientä jarrutusta havaittavissa ajossa.
Korjaus ehdotus: Taitaa olla lamdan vaihto edessä?
Onko muita mahdollisuuksia? Lamdanhan voi mitata vikatesterissä ja yleismittarilla punaisesta ja valkoisesta sangasta? Lamda on mielestäni 4-napainen(kö
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Viisaimmat nyt korjatkoon/auttakoon!
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Comment