Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 keskulukko vikaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

e36 keskulukko vikaa

Ovet menee avaimesta lukkoon mutta avautuu samantien.
    Takaluukusta ja vänkärin ovesta keskulukko ei tässä autossa toimi.

Katsoin ja takaluukun johdot niissä kahdessa oli kuori rikki ja johtoa näkyi mutta se ei varmaan ole pääsyyllinen.
    Kuskin ovessa ilmeisesti sisävalokatkaisin rikki enkä sitä noin yhtäkkiä kyllä löytänytkään,missä se sijaitsee ja onko se yhteydessä keskuslukkoon ?
    Auto e36 318 vm 91
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

Originally posted by veku
    Ovet menee avaimesta lukkoon mutta avautuu samantien.
    Takaluukusta ja vänkärin ovesta keskulukko ei tässä autossa toimi.

Katsoin ja takaluukun johdot niissä kahdessa oli kuori rikki ja johtoa näkyi mutta se ei varmaan ole pääsyyllinen.
    Kuskin ovessa ilmeisesti sisävalokatkaisin rikki enkä sitä noin yhtäkkiä kyllä löytänytkään,missä se sijaitsee ja onko se yhteydessä keskuslukkoon ?
    Auto e36 318 vm 91
    Veikkaan juurikin noita takakontin johtoja. Itsellä oli siellä yks johto poikki vaikka näyttikin päällisin päin hyvältä. Eli, auto/keskuslukko kuvittelee takakontin olevan auki ja ei päästä ovia lukkoon.
    - Trying is the first step towards Failure -

Comment

• hesuz
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 8
      • Tampere

Mulla taasen (E36 320 coupe -93) tekee sitä, että kun auton lukitsee kuskin puolelta, kaikki menee lukkoon ja samantien lukitus aukeaa kaikista paitsi kuskin ovesta. Kun väännän avaimesta toisen kerran, kaikki lukittuvat ja jäävät lukkoon. Toisin sanoen auto tarvii lukita kahdesti, että saa sen pysyvästi lukittua.
      Vika ilmaantui kun kaveri nosti apukuskin kahvasta samalla hetkellä kun lukitsin autoa. Liekö joku osa lukkomekanismista antanut periksi?
      "Ruma on kestävä, mutta ei sen noin kestävä tarvi olla."

Comment

• Mika Salminen
        BTCF Member 2006
        • Aug 2005
        • 44

Minulla teki samaa että kun käänti lukkoon niin aukesi saman tien.
        Minulla oli sisä valo kytkin kulunut niin pahasti että se teki sitä.
        Minun autosta se löyty ainakin karmissa olevasta vasta kappaleesta sellainen pieni kytkin.

Comment

• makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

itselläkin oli juuri se ovitunnistin kulunut jonka vuoksi tuota teki, ja kaikenlaista vittuilua keskulukkoon aiheutti ne takakontin johdotkin.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

Originally posted by Mika Salminen
            Minulla teki samaa että kun käänti lukkoon niin aukesi saman tien.
            Minulla oli sisä valo kytkin kulunut niin pahasti että se teki sitä.
            Minun autosta se löyty ainakin karmissa olevasta vasta kappaleesta sellainen pieni kytkin.
            Tätä epäilen itsekin koska sisävalo ei toimi kuskin ovesta,eli ei syty sisävalo siitä missään vaiheessa ...
            Muista ovista aukaisemmalla sisävalot kyllä syttyy.
            Onko tuo mikrokytkin helppo vaihtaa,eli tarviiko purkaa mitään ?
            Täytyy ottaa tänään silmä käteen ja ruveta etsiin ko. kytkintä ja korjata samalla se takakontin liitos.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

Comment

• _maza_
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 51

Mulla sama ongelma, edellinen omistaja sanoi että se "etsii" autosta poistettua varashälläriä...

Comment

• MJM84
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 47
                • Seinäjoki

Originally posted by hesuz
                Mulla taasen (E36 320 coupe -93) tekee sitä, että kun auton lukitsee kuskin puolelta, kaikki menee lukkoon ja samantien lukitus aukeaa kaikista paitsi kuskin ovesta. Kun väännän avaimesta toisen kerran, kaikki lukittuvat ja jäävät lukkoon. Toisin sanoen auto tarvii lukita kahdesti, että saa sen pysyvästi lukittua.
                Vika ilmaantui kun kaveri nosti apukuskin kahvasta samalla hetkellä kun lukitsin autoa. Liekö joku osa lukkomekanismista antanut periksi?
                Todennäköisesti oven avaus moottori jäänyt väärään kohtaan,eli ei tunnista et ovet lukossa ja avaa sen jälkeen ovet uudestaan,toisella kertaa moottori liikkuu tunnistimelle ja tunnistaa et ovet lukossa. Eli Esim. moottori puolessa välissä ja käy ensin auki asennossa ja palaa puoleen väliin, toisella kerralla käy lukko asennossa ja tunnistaa ovet lukkoon ja palaa puoleen väliin... korjaus vois olla ottaa virrat pois ja liikuttaa käsin moottori samaan kohtaan kuin toimivassa ovessa ja laittaa virrat takas...
                1.SOent
                2.inse!
                3.gntt!
                4.näät!
                5.aä,i!
                6.tpvh!
                7.ueii!
                8.rrti!
                9.esur!
                10.!ene!

Comment

• Sipe
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 151
                  • Vantaa

Originally posted by makkis View Post
                  itselläkin oli juuri se ovitunnistin kulunut jonka vuoksi tuota teki, ja kaikenlaista vittuilua keskulukkoon aiheutti ne takakontin johdotkin.
                  Nostetaas vähän ylös. Eli onko tuo osa numero 6 se "ovitunnistin"? Vai tuo numero 13 eli mikrokytkin?

EDIT: Ei saa näköjään linkittää suoraan kuviin. Osaisko joku sanoa tuon "ovitunnistimen" virallista osanumeroa? Esim. e36 -92 coupeen...
                  Last edited by Sipe; 02-12-2007, 10:41.
                  www.overboard.fi

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎