Announcement

Collapse
No announcement yet.

.......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Tuplavanos tuli vasta e46:een TU-moottorin myötä ja siinähän on kaksoiskanavaimusarja johon ei todellakaan kannata/voi vaihtaa M50 imusarjaa.

    Comment

    • Damien83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 527
      • Seinäjoki

      #17
      Originally posted by Hemi
      Tuplavanos tuli vasta e46:een TU-moottorin myötä ja siinähän on kaksoiskanavaimusarja johon ei todellakaan kannata/voi vaihtaa M50 imusarjaa.
      Ahaa... kuvittelin E36 323:n eli M52B25:n olevan jo tuolla tuplavanoksella Mitä eroavaisuuksia sitten M50B25 sekä M52B25:n välillä on, paitsi tuo imusarja, jolla tuo paras vääntöalue on saatu melkein 1000rpm alaspäin?

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        #18
        millästavalla bensapaineita sais nostettua?
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #19
          Originally posted by Ändi
          millästavalla bensapaineita sais nostettua?
          Hylsyllä ruttuun nykyistä paineensäädintä, tahi ostat säädettävän säätimen
          ...

          Comment

          • Jesper
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1448

            #20
            Mäkin oon kyllä luullut että esim. m52b28 olisi tuplavanoksella... En tätä todeksi kyllä väitä!

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Vasta M52b28TU on tuplavanoksella... Eli e39:ssä 9/98-eteenpäin ja kaikissa
              e46:ssa. E36:ssa ei ole koskaan ollut tuplavanosta paitsi M3:ssa.

              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #22
                Onks nyt kellään vielkään mitään ennen/jälkeen papereita?
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #23
                  http://www.eurosporthighperformance.com/cam_kits.html

                  Tuollahan niitä on jenkkien löpinöitä M52 koneen tehon nostamiseksi virinokilla ja M50 imusarjalla. Löytyy pari dynolappuakin aiheesta.

                  ja tuolla lisää aiheesta->

                  http://www.bmwnut.blogspot.com/

                  Huom! S50/S52 koodeista noissa uupuu liite US => eroaa euroversiosta
                  Last edited by dunkelblau; 07-05-2006, 18:34.
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #24
                    Onko tän asian tiimoilta tullut mitään uutta faktatietoa markkinoille?

                    ittellä on nyt imari pajalla ja aika varattu 2viikon päähän.

                    mieli tekis viedä penkkiin ennen vaihtoo mut ei rahat riitä sellaseen.(ns turhaan)... Jälkikäteen olis tarkotus viedä.

                    mites ku joskus oli juttua et "kadotettu alavääntö saadaan takas nostamalla bensan paineita"....

                    Oon ymmärtänyt et pensanpianeensäädin vaihtamalla säädettävään pitäis onnistua... http://www.realoem.com/bmw/showparts...06&hg=13&fg=15 (osa numero 6)....

                    Tietääks kukaan kuinkakorkeeta painetta vakio pitää, ja onko sillä säätömahdollisuuksia??? Entäs meneeks poksin ohjelma uusiks kun paineet nousee???

                    vissiin boksi ymmärtäis lisääntyneen ilman saannin ilman mitään päivityksiä.

                    Mikä firma kauppaan noita säädettäviä ja mihen hintaa.

                    kiitti jo etukäteen!
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      #25
                      bensanpaine vakiona 3,5bar
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #26
                        riittääks se 3.5 bar? onks siin jotain säätömahdollisuuksia?

                        aika korkeelta toi 3.5kin kuullostaa.
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • Sene
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 925
                          • Enschede, The Netherlands

                          #27
                          Niin omaankin on tuo nyt asennettu ja kyllä tuli aivan erilainen kone sen jälkeen Paljon pirteempi ylhäällä ja huippujakin tuli lisää eli uusi ennätys on naviin ajettu 248. Aletaan olla lähellä rajoittajaa Pitäis säädettäväksi viedä jonnekkin kyllä.
                          F11 LCI 535xi


                          Ex.

                          E36 320i sedan
                          E36 LCI 328i coupe
                          E61 LCI 530xi

                          Comment

                          • Spud
                            BTCF Member
                            • Mar 2003
                            • 810
                            • Helsinki

                            #28
                            Oman boksin säätövara pitäisi riittää ihan hyvin jos muuta ei vaihtunut kuin tuo imusarja. Vastaavanlaista swappia seuranneena ja perseellä molemmat tilanteet useempaan otteeseen dynottaneena ainakaan itsellä ei ole epäilystäkään mitä teen ensitöikseni jos vastaavalla motilla oleva auto jostain syystä omaan parkkiruutuun ilmestyy. Laulaa nätisti ja tasaisesti loppuun vaikka alkup. sätöksen ansiosta saatu vääntöpiikki keskialueelta tasoittuukin.

                            Bad whiskey is better than wine
                            ---------------------

                            Comment

                            • olaus
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 687
                              • jyväskylä

                              #29
                              Onko jossain olemassa ohjetta tarvittavien sovituskappaleiden tekoon M50B25 imusarjan vaihtoa ajatellen? Kun ei tuo sinne aivan suoraan mene...

                              Comment

                              • reddewil
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2003
                                • 3015
                                • West Coast

                                #30
                                Originally posted by Sene
                                Niin omaankin on tuo nyt asennettu ja kyllä tuli aivan erilainen kone sen jälkeen Paljon pirteempi ylhäällä ja huippujakin tuli lisää eli uusi ennätys on naviin ajettu 248. Aletaan olla lähellä rajoittajaa Pitäis säädettäväksi viedä jonnekkin kyllä.
                                Säätöön, penkkiin ja tuloksia tänne!
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎