Eli, auto on E36 318is Coupe -92, ja molemmat ovilasit toimii muuten ok, mutta nappia joutuu rämpyttämään että lasit laskee/nousee. Ei siis liiku kuin ~2cm kerrallaan. Kokeilin tätä "opettamis" temppua, eli lasi ala-asentoon ja takaisin ylös ja nappia pohjassa jonkun aikaa, ei vaikutusta. Kattoluukku toimii normaalisti...
							
						
					E36 Coupe lasit pätkii
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 lasit
 
 Ovipahvit irti ja puhdistat ne kiskot missä lasissa kiinni olevat nylon palat kulkee ja pistät uudet pakkasen kestävät vaseliinit sinne, niin jo pitäis toimia.
 
 Jollei ole kertaakaan auton historian aikana puhdistettu, saattaapi olla hivenen paskaiset...Aprilia RSV4
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt on ihan pakko kysyä, että mikä tämä tämmöinen opettamis temppu on? ja mitä sillä pitäisi saavuttaa?Originally posted by heicciKokeilin tätä "opettamis" temppua, eli lasi ala-asentoon ja takaisin ylös ja nappia pohjassa jonkun aikaa Nykyinen E90 318d Nykyinen E90 318d
 
 Entinen AUTO : Volvo V50 2.4i
 Entinen TYÖAUTO : Bmw E90 318
 Nykyinen PYÖRÄ : Honda CBR 600F
 Ex - AUTO : Bmw E36 320 Coupe
 Ex - AUTO : Bmw E30 316i
 Ex KULKUNEUVO : Seat cordoba vario TDI
 
 sigpic
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itellä ihan sama juttu repsikan lasissa. Ei auta puhdistus. Jotain sähkö vikaahan siinä taitaa olla mutta ite en ainakaan oo keksiny mitä...kytkimen vaihtokaan ei todnäk. auta.Originally posted by heicciEn oikein jaksaa uskoo että se auttais, kun ei ne tunnu jumittavan millään lailla. Kädellä avittaminen ei vaikuta mitään. Ikäänkuin virta katkee aina ja sit pitää painaa nappia uudestaan.F10 530d semiVOLL
 ex. E90 320d M-Sport '06
 ex. E39 523i M-Sport '00
 ex. E36 325i Coupe '92
 ex. E30 316i '89
 
 
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Eikös se "opi" sen ylä- ja ala-asennon itsestään? Näin ainakii itellä kun meni sekasi akun irtiolon takia..Se nostaa sitä ikkunaa aina hitusen enemmä jotenka narraamalla sai ylös kun nappula ei totellut.Sähköposti.
 IG: janzki_
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ääh
 
 Kokeillaan nyt epätoivosesti....eli sama vika, rämpyttämällä lasi ylös/alas, hiilet vaihdettu juuri, ei auttanu. Missähän lie vika?Ja btw, coupen ovipahvit on kyllä täyttä paskaa!Bmw E36 318is Coupê -93
 Bmw E36 316i
 Bmw E36 318is Coupê -91
 Opel Manta Gsi 2.0 Turbo Intercooler -88 
 Toyota Corolla DX -87
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo, melkosta skeidaa kyllä tuo systeemi.
 
 Itselläni ainakin tuntuu lasissa selvä välys = se moottorihässäkkä paskana. Magneettia heräteltiin joskus henkiin ja se auttoi jonkin verran. Vänkärin ikkuna menee juuri näpyttämällä kiinni ja kun katsoo tarkasti niin lasi ei "istu" kunnolla.
 
 Vaihdan sen moottorin kun kerkeän tai siis jaksan. Työ on jo puoliksi tehty kun tuo vammainen niittisysteemi on jo porattu ja korvattu pulteilla.F10 535d xdrive msport
 Ex. e91 325xiA
 Ex. e36 328i Coupé
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä kyllä, toissapäivänä kolmisen tuntia laittelin takasin oveen tota nostinta, piha ihan jäässä, kiva siinä kyykkiä ja kompuroida, ei ois kolmas käsi ollu yhtään liikaa. Tänään hetken aikaa lasit jopa toimi moitteetta! Kappas vaan ei toimi enää. Sitä sinistä "comfort relettäkin" kateltiin ja vähän juoteltiin, mut ei auttanu sekään. Vähän alkaa tuntua siltä, että jossakin piuhassa jotain häikkää.
 Näytti olevan ovipahvin takana joku valkonen (naaras) liitin yksinään, mitähän virkaa silläkin? Ja sellanen pikku-musta, vähän samanlainen mikä tulee oven diskanttiin.Bmw E36 318is Coupê -93
 Bmw E36 316i
 Bmw E36 318is Coupê -91
 Opel Manta Gsi 2.0 Turbo Intercooler -88 
 Toyota Corolla DX -87
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lainataas tätä. Nyt rupesi kuskin lasi pätkimään ja veikkaan, että ongelma on se moottorin "magneetti" tai magneetit. Missä se magneetti tarkalleen ottaen on? Riittääkö, että irrottaa sen metallikopan (neljällä torx:lla kiinni)? Vai pitääkö irrottaa koko moottori/vaihteistohässäkkä = koko ikkunanavausmekanismi irti?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Yksinpuhelua. Joo, se magneettihan löytyi helposti, on samalla akselilla moottorin aksein kanssa. Mutta kunnossa se oli, mielestäni hiiletkin ok.Originally posted by jaki View PostLainataas tätä. Nyt rupesi kuskin lasi pätkimään ja veikkaan, että ongelma on se moottorin "magneetti" tai magneetit. Missä se magneetti tarkalleen ottaen on? Riittääkö, että irrottaa sen metallikopan (neljällä torx:lla kiinni)? Vai pitääkö irrottaa koko moottori/vaihteistohässäkkä = koko ikkunanavausmekanismi irti?
 Mistä sitten vikaa etsimään, vai voiko ovimoottori olla silti rikki?
 Se, mikä jäi korjoittamatta, ikkuna ei liiku lainkaan ylöspäin (siis näpyttelemälläkään), jos ovi on auki. Onko tuo normaalia, jos moottori on menossa rikki?
 
 Pitäisiköhän investoida ja ostaa joku skooppi ja yrittää lukea minkänlaista signaalia tuolta pyörimisanturilta tulee. Pyörii se moottori nyt jonkun kierroksen. Verrokkina apparin puoli, joka toimii ok.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
 Comment
Comment