Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36: 320i vai 318iS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 406

    e36: 320i vai 318iS

    Lähden tässä ensi kuun alussa saksaan ja jompi kumpi lähtee mukaan joko 318iS tai 320i. Onkohan näillä kestävyyden suhteen eroja? Suoritusarvot ja kulutuslukemat ovat suurin piirtein samoja eli arvonnaksihan tämä taitaa mennä.

    M42 pitäisi olla koneena noista nelosista paras, mutta toisaalta vain paranneltu versio e30 käytetystä koneesta... M50 taas olisi juuri esitelty e36 ilmestymisen aikoihin.. Vaikeata vaikeata. Mielipiteitä ja kokemuksia kiitos.
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    tätä on kysytty ja väännelty ennenkin. Kutosessa en nää mitään muuta parempaa kun äänet, tai kuulen... Vikoja löytyykin sitten alkaen vaikka puolista jne...
    Itse ottasin ehdottomasti pieniruokasemman ja "räväkämmän" 4-koneen!
    ...

    Comment

    • tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

      #3
      Suosittelen 318iS:ää. Kone on "pieniruokainen" ja kohtuu kestävä. 320i:tä puoltaa taas kutoskone ja sen äänet.

      Comment

      • Ville-325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 213

        #4
        Joo IS vaan kehiin! Tuo M50 on niin vitun vikanen peli..

        Comment

        • janne635
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 774

          #5
          Originally posted by Lopaka
          Suoritusarvot ja kulutuslukemat ovat suurin piirtein samoja
          Kyllä tuo 318is syö huomattavasti vähemmän, kaverilla on e36 318is ja mulla 320i ni suoritus kyky on lähes samaa luokkaa, ehkä tuntuu että 320 veis voiton nipin napin, ainakin siihen kaverin 318is:ään verrattuna. Tuo M42 konehan on kierros herkempi kuin M50 kone ja ite valitsisin noista juuri tuon 318is:n polttoaineen kulutukses vuoksi. Omistin joskus e30 318is ja täytyy todeta että mukava kone se vain on!!!
          Last edited by janne635; 23-03-2006, 15:37.
          BMW 635 CSi & ex BMW 850i

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Kolme ensimmäistä vaihtoehtoa ennen 320:iä: 318iS, 318iS ,318iS...

            Comment

            • Ody
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 93
              • Vaasa

              #7
              Lisäksi is:äs on yleensä parempi varustelu, sähkökattoluukku, airbag jo vuosimallissa 91, jne.
              E36 318is Coupe

              Comment

              • Stiffi
                Bimmer Rookie
                • Jul 2005
                • 181

                #8
                villi homma aina haukutaan lyttyyn toi 90-luvun alun 320..alkaako muuttuun arvostus M52 kohdalla ?? minusta aika pikku ruokanen ja konekki pitäs olla kohtuu lujaa tekoa.Kohta vuoden ajellu..aikasta huoletonta menoa onhan siihen tullu ajovalojen poltin vaihdettua ja tieteski tankattua.
                Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by Ody
                  Lisäksi is:äs on yleensä parempi varustelu, sähkökattoluukku, airbag jo vuosimallissa 91, jne.
                  Olen istunut -96 mallin 318is:ssä, jossa ei kyllä mitään sähkökattoluukkua ollut. Onko siinä jotenkin muutenkin parempi varustelu kuin 320:ssä??

                  Tosin oiskohan vuonna -95 tai -96 ollut kun uusia kolmosbemareita käytiin mulkaisemassa, niin silloin ei 320i ollut tuontiohjelmassa lainkaan, kun hintaero 323i:hin olisi ollut vain 5000 mk.. Että noihin aikoihin maahantuoja ainakin katsoi, että 320i:n asemesta kannattaa samantien hankkia 323i.

                  Ja edittiä : loistoautoon ei neloskoneen sirinät kuulu vaan rivi-kutonen sen olla pitää. Tai sitten se tuplana eli V12. Sporttisempiin malleihin sitten voinee hyväksyä myös V8:n ja jopa V10:n. Se on se fiilis, mikä noista nelosista valitettavasti puuttuu. (Tosin E30 M3:sen saattaisin silti kelpuuttaa talliin )
                  Last edited by SledgeHammer82; 23-03-2006, 17:45.

                  Comment

                  • Ody
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2006
                    • 93
                    • Vaasa

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82
                    Olen istunut -96 mallin 318is:ssä, jossa ei kyllä mitään sähkökattoluukkua ollut. Onko siinä jotenkin muutenkin parempi varustelu kuin 320:ssä??
                    No mitä olen noita kattellut niin suurimmasta osasta on löytynyt kattoluukku, en tiedä sitten tarkemmin
                    E36 318is Coupe

                    Comment

                    • mekstrm
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 836
                      • Vantaa

                      #11
                      Itsellä oli edellinen e36 farkku M52b20 koneella ja se oli kyllä mainio pata. Ei sitä mitenkään voi laiskaksi haukkua.
                      Silkinpehmoinen käynti ja tasainen hyvä veto koko kierrosalueella.
                      En sitten tiedä paljonko vanoksen puute vanhemmissa ahistaa menoa.
                      En ole koskaan e36 is:sää ajanut.
                      Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

                      Comment

                      • SilverToy
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2004
                        • 139

                        #12
                        hyviä pelejä molemmat.itellä 320i hyvä autohan se on ollu,mittariin tullu 60tkm.omaa ajoa,kuluvia osia uusittu.mutta jotenki is houkuttelis jos nyt ite pähkäilisin noitten välil.
                        BMW............Toys for big boys!

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2192
                          • Kangasala

                          #13
                          Itellä on is, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Kulutus on kohtuullista ja moottori tuntuu kovin laaja-alaiselta. Vääntää kohtuullisesti alhaalta ja kiertää mukavasti. Ei ainakaan yhtään ole ikävä M50B20 konetta.

                          F10 & E91
                          ex:
                          R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Kattoluukku ei ole vakiona yhdessäkään e36 mallissa(paitsi ehkä m3:ssa?), mutta toki se jo muuten 318is varustetason kiesistä usein löytyy. Vakionahan 318iS:stä löytyy mm.sama jarru/alustakalusto kuin 325:sta.
                            Tiedä sitten kuinka "munakasta" ääntä ja menoa 2.0l moottori tuottaa vaikka sylintereitä nyt kuusi sattuisi olemaankin, niin kyllähän tuo iS moottori on kaikkineen varsin hieno laite joka suhteessa. Niin luotettavuuden kuin tehon/kulutuksen/käytännön ominaisuuksiensa suhteenkin. 318iS on lisäksi se pienimmän vikatiheyden e36 ja erityisesti hieman mallisajan edetessä.
                            Vastaavalla tavalla onnistuneita koneita on kuitenkin suhteellisen harvassa ja jos esim.turbotusta katsastusten välisille ajoille vähänkään havittelee niin tässä on pata josta potkua saa todella hyvin jo vakiokilkkeillä.

                            Comment

                            • kolkaksviis
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 161

                              #15
                              Kutoskone on kutoskone.Kasin kone unelma mutta neloskone on jotain ihan muuta
                              Last edited by kolkaksviis; 06-05-2006, 07:10.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎