Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 1.8 tekniikasta kysymyksiä..KUVIA lisätty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6322
    • P-Pohjanmaa

    e36 1.8 tekniikasta kysymyksiä..KUVIA lisätty

    Pari tiukkaa kysymystä .
    Mikä jakohihnan vaihtoväli,oletteko yleensä vaihtaneet pelkän hihnan vai kiristimetkin ?
    Toinen mikä askarruttaa on nokkaakseli,välillä 3000 kierroksen kohdalla menee kolmelle pytylle kun käyttää kytkimen pohjassa niin pelaa ok.
    Toisaalta tuntuisi että aina 3000 kierr kohdalla sen kuuluisi mennä kolmelle mutta ei välillä pelaa ok välillä ei..eli voisiko olla vika jossain muualla ??

    Edellinen omistaja ei muistanut milloin oli öljyt autoonsa vaihtanut,no koneessa öljyä on riittävästi mutta öljykorkin kun avasi niin jopas oli paskaset paikat ,sellaista pikeentynyttä\kellertävää öljyä näkyi seinämillä + korkissa.
    Nostajat naputtaa vähän kylmänä lämpinä ok,mitä nyt välillä rupeaa nostajat säksättään..
    Mitä tuolle koneelle kannattaisi tehdä,auttaako forten sisäpesu vai meneekö rahat moppen persuitsiin..
    Itse ajattelin --> fortet koneeseen +uudet öljyt ,kaikki suodattimet vaihtoon +kaikki hihnat vaihtoon
    Autossa kilometrejä 230tkm ja saksantuonti,huoltokirjakin löytyy.
    Ajattelen jättää kakkosautoksi kun muuten on jees peli
    Last edited by veku; 27-03-2006, 16:35.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • karhunen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 490
    • Helsinki

    #2
    Jakopäähän noissa on se toinen akilleen kantapää yläkerran lisäksi:

    Vaihtoväli 40.000km/3 vuotta, eli aina Inspection II yhteydessä. Ja totta kai kaikki rullat uusiksi samalla vaivalla.

    Tuo fortekäsittely voi hyvinkin auttaa yläkerran vaivoihin, jos nytkin naputtaa vain kylmällä koneella. Seuraavana vaihtoehtona sitten hydraulinostinten vaihto
    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
    Ex: E30 316i 04/'90
    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1232
      • Tampere

      #3
      Ite kuulin just, että näistä kuluu ilmeisesti nokka-akseli???
      En tosin ole varma, mut kannattaa kysellä.
      E39 525i touring
      E39 523i
      i3

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        e36:n 1,8 kahvinkeitinhän on ketjulla, ei hihnalla.
        Kyseisen 150 000 km ajetun pannun yläkerta hiljeni Fortella, eikä tuntunut pahaa tehneen muutenkaan.
        Last edited by petrolhead; 27-03-2006, 10:37.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6322
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by petrolhead
          e36:n 1,8 kahvinkeitinhän on ketjulla, ei hihnalla.
          Kyseisen 150 000 km ajetun pannun yläkerta hiljeni Fortella, eikä tuntunut pahaa tehneen muutenkaan.
          Onko 100% varma tieto ?
          Ainakin motonetistä saa tuohon hihnapaketin.
          Auton vm 91 joten olisko niin että alkupään mallit on hihnalla ja loppupään e36:t ketjulla.. ?
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by veku
            Onko 100% varma tieto ?
            Ainakin motonetistä saa tuohon hihnapaketin.
            Auton vm 91 joten olisko niin että alkupään mallit on hihnalla ja loppupään e36:t ketjulla.. ?
            m43b18 on ketjulla.. Mikähän kone sun penarissa on?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6322
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by petrolhead
              m43b18 on ketjulla.. Mikähän kone sun penarissa on?
              Ei tietoa konetyypistä,auto ollut viikon sinä aikana vaan raakaa ajoa .
              Ja keskuslukon sain eilen siitä korjattua..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • Esis
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 91
                • Kuopio

                #8
                -9/93 asti M40 kone, joka hihnalla. Siitä eteenpäin M43, joka ketjulla. Konemallien kuvia
                Last edited by Esis; 27-03-2006, 11:53.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ...ja 318iS-kone on aina ketjulla.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6322
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    M40

                    Joo tuo M40 konetyyppi näyttäisi olevan pellin alla.
                    Mikäs viddu tuota vaivaa kun menee toisinaan 3:lle pytylle ja välillä sama 3000-5000 alue menee kaikilla pytyillä ??
                    Otan kohta kuvan öljykorkin alta..joka ei ole lasten katsottavaa --> huollot laimin lyöty..kommenttia ??

                    Pitääkö ruveta suunnitteleen jo kansiremppaa ?
                    Suurimmaksi osaksi auto käy kuin kello ei ylimääräisiä ääniä koneesta(paitsi kylmänä)..ajattelin fortet koneeseen + uudet öljyt.
                    Vai käykö vaan niin että paskat lähtee forte käsittelyssä liikkeelle ja tukkii jotain mennessään ?

                    Kuvat lisätty..onkohan mennyt sinappit koneeseen eikä öljyt ??
                    Last edited by veku; 24-04-2006, 19:53.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Esis
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 91
                      • Kuopio

                      #11
                      M40 siellä pellin alla tosiaan näyttää olevan, vieläpä erittäin paskainen sellainen . Oisko tuo öljykorkissa nyt sitä "majoneesia"? Eli jäähdytysnesteet ois päässy öljyn sekaan. Joku, kuka on aiemmin nähnyt, voi tämän asian vahvistaa.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6322
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Joo majoneesiä olisi tarjolla
                        Lohkolämmitintä autossa ei ole joten talvipakkaset,pätkäajo ovat varmasti osasyy "majoneesiin" sekä vanhat öljyt.
                        Jäähdytin neste ok,siinä ei ole mitään sanomista.

                        Lähteekö tuo töhnä fortella vai millä ne saa pois ?
                        En ole vielä konehuonetta fixannut kuntoon,ensin pitäs saada tuo huollettua
                        sitten konehuoneen pesu yms..ainoat huollot on keskuslukon korjaus ja ilmanputsarin vaihto...
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #13
                          Melko monessa koneessa on tuota roppaa. Ei tarkoita sitä, että on rikki.
                          Jos et Fortea halua kokeilla niin pese kone ihan vain usealla öljyn vaihdolla.
                          Ja eiköhän tuo, että se käy kolmella välillä niin kannata nyt aluksi kokeilla vaihtaa tulpat.

                          Comment

                          • HarzaTheMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 458
                            • Sawo

                            #14
                            Moottorin ulkoinen pesu olisi ehkä järkevää tehdä ennen remontteja. Noilla kilometreillä M40:lle on ihan normaalia, että se säksättää vähän ja kylmällä moottorilla startatessa nuo säksättää alle 100 tkm ajettunakin ja on ihan normaalia.

                            Moottorin kolmella käyntiin eräs syy voi olla tulpanjohdot. Ne voit tarkastaa esim. kun pimeässä avaat konepellin auton valot sammutettuna ja katsot näkyykö missään kipinöintiä. Jos eristeet on johdoissa rikki, niin se lyö kipinän tulpanjohdosta metalliosiin.
                            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6322
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              No niin 10-30 öljyt sisässä + uusi suod.
                              Ajan pari tonnia noilla ja sitten uusi 10-30 satsi sisään ja taas pari tonnia ja lopuksi forte+synteettiset..
                              Oli sitten vanhat öljy mustat ja melkosta lirua..kuin vettä ei vissiin aikoihin vaihdettu,väärä paikka säästää öljynvaihdossa.

                              Lähdettiin kaverin kanssa testiajolle,pelas koko matkan ok ei kertaankaan 3-pytylle vaikka vedätti vähän isommillekin kierroksille.
                              Sitten taas pihalla kun polki niin välillä meni kolmelle..
                              Seuraavaksi vaihdan tulpat,kaksi tulpanjohtoa oli erilaista kuin muut joten joskus niitä on vaihdettu,onneksi mulla on hyllyssä uudet ylimääräiset tulpanjohdot .
                              Nyt kävi ihan nätisti ei säksätellyt tms..jospa tuolla vielä ajais ilman isompaa remonttia..täys perushuolto ja raakaa ajoa

                              Edit:HItto kun kävi tänä aamuna nätisti ei säksätellyt ylimääräistä ja pelasi täysin ok,4500 asti vedätin ja kaikki pelas ok..hieno tunne
                              Last edited by veku; 28-03-2006, 04:21.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎