Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -94 103 000 km: kannattaako vesipumppu laittaa pian vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #16
    Itselläni on E36 320i -91, mittarissa kohta 212 tkm ja mielestäni alkuperäinen vesipumppu. Mutta ei ainakaan vielä ääntele (koputtaa puuta).

    Comment

    • SilverToy
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 139

      #17
      eihän näistä vanhoista autoista voi koskaan takuuseen mennä että pitääkö paikkaansa.
      BMW............Toys for big boys!

      Comment

      • kyy
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 73

        #18
        Originally posted by Lanttu
        Itselläni on E36 320i -91, mittarissa kohta 212 tkm ja mielestäni alkuperäinen vesipumppu. Mutta ei ainakaan vielä ääntele (koputtaa puuta).
        Vaihda ajoissa se vesipumppu! Se ei kerkee antaa minkäänlaista ääntä, kun hajoo. Kaverin 325 -93:sta meni pumppu jyväskylän motarilla ja lämmöt kävi tapissa -> 2 kuukautta eteenpäin ja jäähdytysnesteet rupes häviimään -> ny on kone levällään ja maanantaina selvii onko kansi entinen. Ajettu 196 000.

        Toinen esimerkki: Rupesin vaihtaan toisen kaverin samanikäiseen 325:seen vesipumppua, nii just ku sain vanhan paikaltaan ja käteen, niin pumpun siipipyörä putos lattialle ja runko jäi käteen. Vähän aikaan naurettiin vedet silmissä, kunnes tajuttiin miten ilmiömäinen tuuri meille kävi. Se pumpun rungon ja siipipyörän liitoskohta oli ihan paperia... Ajettu 255 000.
        BMW 325i E36 -94

        Comment

        • 1349
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 231
          • Turku

          #19
          Vaihda ihmeessä pois se paska alkuperäinen! Ite ihmettelin kun ajo yli 120 km/h niin alko kone lämmetä yli puolenvälin. Kun himmaili pienempiin vauhteihin niin lämmöt taas normaalit. Vaihdettiin vesipumppu niin vanha hajos käsiin!!! Ens pyöri tyhjää ja sit mureni kappaleiksi. Aikamoinen tuuri kävi mullaki kun tajusin vaihtaa ajoissa.
          E91 335i -07
          F20 118i -15

          Comment

          • Ricardo
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 7

            #20
            Originally posted by Janzki
            Määrittele vanhaa ja hapertuvaa..?

            Itellä -92 e36 coupe ja ruostetta eikä muutakaan ylimääräistä purkaantumista kyllä löydy.

            Vesipumpun vaihtoväli taisi olla 100tkm..Itse ajattelin kesällä vaihtaa vaikka papereissa lukis mitä.
            Määrittelen lähinnä niin, että ilmamäärämittarin kumiputki oli "halki" kahesta kohtaa ja "tuulitunnelin" muoviosa hajosi kirjaimellisesti käsiin äskettäin, mureni vaan palasiksi...

            Kaipa sen vesipumpunkin voisi nyt sitten vaihtaa, kun on muutakin pientä korjailtavaa. Ja sitten siitä ei ihan äkkiä tarvitse huolehtiakaan jatkossa.

            Comment

            • kyy
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 73

              #21
              Originally posted by Ricardo
              Määrittelen lähinnä niin, että ilmamäärämittarin kumiputki oli "halki" kahesta kohtaa ja "tuulitunnelin" muoviosa hajosi kirjaimellisesti käsiin äskettäin, mureni vaan palasiksi...

              Kaipa sen vesipumpunkin voisi nyt sitten vaihtaa, kun on muutakin pientä korjailtavaa. Ja sitten siitä ei ihan äkkiä tarvitse huolehtiakaan jatkossa.
              Kannattaa vaihtaa se metellisiipinen pumppu, mutta oo tarkkana jos ostat kl:ltä hintaan 48€, jouduin viemään takasin yhden ku oli niin kiero kiinnityslaipastaan. Ps. liikkeessä tarjosvat toista samanlaista pumppua ja siinäkin oli huomattavia valuvirheitä... kolmannella kerralla onnistu...
              BMW 325i E36 -94

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎