Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ajotietokone vaihtoa..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

E36 ajotietokone vaihtoa..

Jep jep..Kuten varmaa monesta alottamastani thriidistä on huomannu seikan että auto on osissa ja asennusta menossa.
    Vuoroon puskee nyt myös pienen 7-nappisen ajotietokoneen vaihto 18-nappulaiseen.

Nyt tarvittas siis ohjeita tuohon toimenpiteeseen. Kuten mitkä johdot pitää vetää, ja minne?
    Ja mitä toimintoja ajotietokoneesta saa toimimaan?

En siis kaipaile tässä mitään mutua mitä searchilla löysin, vaan silkkoja faktoja.

Kiinnostaa myös että saako toimintoja lisää moduleeja lisäämällä? Ja minne??

Niin ja tähän en nyt vittuiluja kaipaa jotenka niistä en kiittele, faktoista/vinkeistä tietysti kiitos näin etukäteen.
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

minua kiinnostaisi kans tällanen vaihto...
    Nykyisin mennään X3 E83

Comment

• bmwpower
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 290
      • mäntsälä

itse löysin sieltä kojelaudan sisältä tietokoneen takaa valkoisen pistokkeen mikä menee siihen 18 nappulaiseen koneeseen ja kaikki toimii.
      eli ei tarvinnu lisäillä mitään piuhoja minnekkään.
      e34 M5 touring

Comment

• Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

Originally posted by bmwpower
        itse löysin sieltä kojelaudan sisältä tietokoneen takaa valkoisen pistokkeen mikä menee siihen 18 nappulaiseen koneeseen ja kaikki toimii.
        eli ei tarvinnu lisäillä mitään piuhoja minnekkään.
        Ahaa, tämä ei siis olekkaan mitään legendaa...Haulla kun löysi vain juttua että se voisi siellä olla blaa blaa..

Pitääpä itsekkii tsuumailla jos se pistoke siellä olisi..Epäilen kyl kun en purkaessa semmosta huomannut.

Btw. Oliko autossas CC valmiiksi?
        Sähköposti.

Comment

• Ody
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 93
          • Vaasa

Tuohon mun karvalakkiin voisi olla hankalaa laittaa edes keskikokoinen koska ei ole kuin kello eikä edes pienintä ajotietokonetta
          http://www.pelicanparts.com/BMW/tech...rt/diagram.jpg tuossa on jonkinnäköinen kytkentäkaavio jos ei löydy valmiina sitä valkoista liitintä.
          E36 318is Coupe

Comment

• kolkaksviis
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 161

Mulla on 325i-92.Onko siinä keskellä olevassa check-panelissa ajotietokone?Siinä on 1,10,100,1000 ja muita nappuloita.Kun painan check tulee check control ok!Virrat kun laittaa niin mittaristossa olevat ledit vissiin ilmoittaa öljyjen vaihdosta??

Comment

• Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

Originally posted by kolkaksviis
              Mulla on 325i-92.Onko siinä keskellä olevassa check-panelissa ajotietokone?Siinä on 1,10,100,1000 ja muita nappuloita.Kun painan check tulee check control ok!Virrat kun laittaa niin mittaristossa olevat ledit vissiin ilmoittaa öljyjen vaihdosta??
              Kyllähän siinä jonku näkönen ajotietokone on..Veikkaisin 11-nappulaista cc-controlli konetta.

Ja ne ledit mittaristossa ei käytännössä toimi mitenkään ajotietokoneen kanssa. Ilmoittaavat huolloista, niistä löytää haulla lisää juttua ja myös miten nollataan.
              Sähköposti.

Comment

• bmwpower
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 290
                • mäntsälä

Pitääpä itsekkii tsuumailla jos se pistoke siellä olisi..Epäilen kyl kun en purkaessa semmosta huomannut.

Btw. Oliko autossas CC valmiiksi?[/QUOTE]

11 nappinene kone oli aikaisemmin paikoillaan,mut voihan se olla et se o joskus vaihdettu jostain syystä pienempään,mut piuhat siel valmiina oli.
                valkoinen väriltään.
                e34 M5 touring

Comment

• Ody
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 93
                  • Vaasa

Mites tuon 11-nappisen laitto jos ei ole minkäänlaista ajotietokonetta? Puuttuuko johdoista suurin osa?
                  E36 318is Coupe

Comment

• Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

Originally posted by Ody
                    Mites tuon 11-nappisen laitto jos ei ole minkäänlaista ajotietokonetta? Puuttuuko johdoista suurin osa?
                    Tuohon en itse osaa vastata ihan tyhjentävästi mutta luulisin että siellä tuskin ei ole mitään johtoja valmiiksi.

Katsomalla sinne kellon taakse selvinnee onko vaiko ei..Tosin vanhoja thriidejä lukemalla olen saanut käsityksen että 7-nappisen obc:n laitto ei kovin kummonen homma olisi ko. tapauksessa jotenka tuskin se 11-nappinen siitä mitenkään eroaa jos cc-sotkuja ei ala laittamaan.
                    Sähköposti.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎