Announcement

Collapse
No announcement yet.

vesipumpun vaihto, e36 328, apuva..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anatolisnki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 88
    • Lahti

    vesipumpun vaihto, e36 328, apuva..

    jeps, ei lähde auki se 32mm mutteri. onko kellään mitään hyvää vippaskonstia? olen koittanut antaa sille teräviä iskuja mutta eipä vaan lähde. ja sitten toinen ongelma, avain osu siihen vesiputken klemmariin, ja jihaa, meni poikki se termostaatin kotelon muoviputki siit klemmarin kohdalta. onko tietoa mistä sen kotelon saisi ja mitä maksaa? ainakaan kl varaosassa ei ollu semmosta. tietty merkkiliikkeestä mut hintaa voipi olla..
  • easy_ac
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 452
    • Tampere

    #2
    noniin eli itellä oli sama homma viime vkl ja rikoin itekki sen termarin kannen, ihan bmw liikkeestä joensuussa hartikainen niin makso 25€ se kans, plus uudet tiivisteet 2kpl vm93 kärriin, siinä mutterissa on vastakierre eli aukee myötäpäivään ja menee kiinni vastaäpivään. Jonkun kerran itekki naputtelin mut siitä se sitten lopulta lähti. kl varaosissa kyllä omastamielestä on ainakin 325 penariin oli. ja saman hintanen kun merkkiliikkeessä

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4595
      • Tampere

      #3
      Mutterin pitäs lähtee aika helpostikin irti jollei sitten tietysti ensin rusikoi sitä väärään suuntaan.. tosiaan kun siinä kuitenkin on se vääränkätinen kierre.. ostin itse tampereelta kl-varaosista termostaatti kotelon kannen ja hinta oli noin 25€ tiivisteineen ja se löytyi hyllytavarana
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • anatolisnki
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 88
        • Lahti

        #4
        mä oon kyllä hakannu sitä nyt niin monta kertaa että usko loppuu. saisko sen irti niin että ottais ne siivapyörän pultit auki ja silleen etiäppäin?
        no onneks ei sen kalliimpi.. mutta samperi kun sitä ei saa ennenku tiistaina.. HUOMIO!! oisko kellään ylimäärästä koteloo M52 koneeseen lahden ympäristössä!!??

        Comment

        • easy_ac
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 452
          • Tampere

          #5
          koita jotenki kiristää sitä hihnaa lisäää siitä et se ei pääsis pyörii mukana.. ei varmaankaan muutavaihto ehtoa ole. mut kannattaa koittaa olla sitte hajottamatta sitä moniurahihnaa kun 40€ kipale merkkiliikkeestä ja musita takoo myötäpäivään auki

          Comment

          • anatolisnki
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 88
            • Lahti

            #6
            no huh.. onpa hihnoilla sit hintaa. meni muuten jäähdytysnesteet hihnoille, onko hihnat piloilla?

            Comment

            • olaus
              Bimmer Fanatic
              • May 2003
              • 687
              • jyväskylä

              #7
              Ei mene hihnat pilalle nesteistä.

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #8
                Leikkaa & taivuta jostain sopivan vahvusesta pellistä semmonen työkalu missä reiät päässä joista saa sen hihnapyörän pultinkannan/-t läpi millä pidät sitä pyörää paikoillaan samalla kun avaat viskon mutteria jossei muuten aukee.

                Ja hyvät katteet kyllä original teile hihnoilla, omaan hain paikallisesta varaosaliikkeestä continentalin moniuraremmin hintaan 15 eur
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • Vee-eit
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 709
                  • Turku

                  #9
                  Suunnilleen 15.81€ tasan Motonet, siis remmi. Mulla on termarin kotelo Turussa, saat ilmatteeksi, jos tuut hakeen. Vaihdoin kotelon, koska tihkui nestettä, sikaa väliin niin pitää.
                  Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                  Comment

                  • anatolisnki
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 88
                    • Lahti

                    #10
                    Jep kiitti Vee-eit mutta on vähän turhan pitkä matka tulla hakee sieltä asti
                    Juu tarvii tehdä jonkunlainen työkalu että saa pidettyy siitä kiinni.. On kyllä tosi tiukassa..

                    Comment

                    • Juho_P
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 313
                      • p-pohjanmaa

                      #11
                      Oon itekki joutunu nuitten kans tappeleen. Kerran tein niin että aukasin ne pultit siivasta ja tungin väliin pihit vesipumpun akselille millä pidin kiinni ja lähti vaikka oli oikeesti lujassa.
                      Kerran tein sitte niin että ronskisti vaan pihteillä kiinni siivasta ku oli jo ennestään aika soikea niin ei haitannu vaikka meni rikki.

                      Mutta totuushan on että sen saa terävästi nappaamalla irti ku jaksaa vaan naputella jos on tiukassa. Jos ei muuten niin kaverin kans joka pitää jotenki remmiä ikitiukalla ettei luista ja varoo ohtaansa ku naputat sitä pulttia auki.

                      Ja sitte ku saat auki niin laitat jotain väliin, kuten kuparitahnaa niin lähtee ens kerralla auki vaikka melkein sormilla pyöräyttämällä.
                      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                      Comment

                      • mcpain
                        Newbiemmer
                        • Jul 2005
                        • 21

                        #12
                        Originally posted by anatolisnki
                        Jep kiitti Vee-eit mutta on vähän turhan pitkä matka tulla hakee sieltä asti
                        Juu tarvii tehdä jonkunlainen työkalu että saa pidettyy siitä kiinni.. On kyllä tosi tiukassa..

                        Minä sain omastani pultin auki kun katkasin jostain puulistasta sopivan pätkän,jonka laitoin alapalkista niihin siivapyörän pultinkantoja vasten. Sit kun rupes kiristään mutteria niin sen verran se keppiviritys autto että ei päässy enää napauttaessa avainta hihna luiskahtaan.. Se oli se minun "erikois"työkalu...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎