Itse putsasin juuri omasta pirssistäni tuon lisäilmaluistin. Vaikeahko homma irroittaa kun itselläkin klemmarin ruuvi osoitti juurikin ohjaamoon päin. Siispä otin sen letkuineen päivineen irti. Eli toinen letku irti sieltä kaasuläppäkotelon takaa ja toinen haitariputkesta ja veivaa sitä niin, että pääsee löysäämään klemmareiden ruuveja. Se on aika kehno tulemaan ulos sieltä, jos siinä on kaksi letkua kiinni - toisen kun edes ottaa irti (lähinnä kannattaa ottaa se haitarille menevä
niin sen saa vängettyä ulos sieltä.
e36 Kierrokset seilaa yli 1000 - 0
Collapse
X
-
Mulla on just noita ongelmia, että toisinaan tyhjäkäynti seilaa ja sillon kun se seilaa niin alakierroksilla nyhtää hieman ja ajossa kulutus on tuon 16-20 litran hujakoilla. Tänään vähän testailin. Pihassa ollessa lämmin kone seilas tyhjäkäyntiä ja sitten satkun vauhdissa kulutti hurjia mutta sitten aivan ku olis vähän nytkässy ja sitten kulutus laski sinne 8-9 litran paikkeille.
Onko tuossa sitten se lamnda rikki vai pitäskö aloittaa lisäilmaluistin purkaminen? Eikös se ollu silleen kun kuluttaa suuria niin sillon ecu on linkutusohjelmalla tuon lamndan takia? Sen tiedän, että omaani 325i:hin ei ole koskaan vaihdettu lamndaa ja on tuossa mittarissa jo 150tkm!
Comment
-
Kyllähän toi kaikissa autoissa joissa moinen vekotin löytyy, tuottaa ajanmittaan jonkinasteisia ongelmia, välillä melkeimpä huomaamatonta kierrosten seilailua ja välillä vähän isompaa kuten topicin aloittajalla. Ongelmana on juuri tuon paskan kerääntyminen sinne luistiin ja ajanmittaan alkaa jumittamaan. Jos paska ei aiheuta ongelmaa niin ajanmittaan ihan mekaaninen kuluminen, mutta sitten on jo kyllä kilometrejä takana runsaasti, 250 tkm. ei pitäisi olla vielä ongelma.Originally posted by phenonäitä ICV:itä saa putsailla/vaihdella myös e34:sissakin. Eiks tää oo melkeen suunniteluvirhe?? Mielipiteitä ?
Comment
-
Jep. Itellä oon tällä viimesimmällä E34 540i:llä havainnu ainakin seuraavaa: Kun lähtee ykkösellä liikkeelle ja nostaa kytkintä puoleenväliin, niin kierrokset laskee/nousee, muttei niin paljoa että kone sammuisi. Ei tuo V8 meinaa sammua muutenkaanOriginally posted by RaineAutomekaanikko kaveri kertoi ettei oo pelkästään bemarin ongelma. Sama vika muissakin mistä löytyy tuo luisti, työllistää mukavasti korjaamoja mitä ihmeellisimpine ongelmine mitä luisti aiheuttaa. Ite temusin eilisen illan E34:n luistin kanssa ja siinähän se vika sitten oli.
pienistä virheistä. Kun kytkin on kokonaan nostettu ylös ei mitään ongelmaa, ei myöskään tyhjäkäynti seilaa. Ilmiö ei ole iso mutta hämmensi muijaa aika tavalla ja aina meinas kone sammua valoista lähdettäessä
. Jossain edellisissä autoissa kun nosti kytkintä tiettyyn kohtaan niin kierrokset pysy samoissa lukemissa.
Niin, oon aika varma et johtuu tästä luistista mut ei oo jaksanu ropeltaa sen kanssa kun toimii siedettävästi vielä
Comment
-
Tietäisikö joku asiaan enemmän perehtynyt sitä, että voiko tuo tyhjäkäyntiventtiilin jumiminen aiheuttaa ylimääräisen ilman kulkeutumista moottoriin ja päästöjen vääristymistä? Ilmamäärämittarin jälkeenhän tuo taitaa tulo ilman ottaa, että sinäänsä ei varmasti hirveästi vaikuta, mutta kaasuläpän ohi kuitenkin virtaa.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Näyttää aika kuluneelta jo tuo sun ICV.Originally posted by RaineTuossa kuvan asennosta minulla pyörähtää myötäpäivään tuo luisti ja se siirtyy tuosta aukon edestä kokonaan pois kun menee toiseen ääriasentoon. Kuvassa näkyvässä asennossa jousi pitää sitä paikoillaan. Kyseessä on Boschin 2-napainen luisti.
Comment
-
joo lambda on vaihdettu, vikamuisti nollattu, vieläkin hyrrää kierrokset ainaki käynnistäessä jonkun verran, toistaseks en oo saanu vikaa päälle että ois ihan sammunu. Joku joensuulainen joka omistaa e36 325i vanos mallin jossa EI ole mitään vikaa
saako tulla koeajamaan kun tuntuu että omassa kärrissä on jotain hämärää.
Pitää tulpat vielä vaihtaa ja samalla vaikka väkisin putsata tyhjäkäyntiventtiili, tietty vois koko imusarjan irrottaa ja vaihdella letkuja, vaikka ihan huvinvuoks.Last edited by easy_ac; 06-05-2006, 19:58.
Comment
-
Voiko sun vehettä tulla kattoo vaikka oma ei oliskaan vanos?Originally posted by easy_acjoo lambda on vaihdettu, vikamuisti nollattu, vieläkin hyrrää kierrokset ainaki käynnistäessä jonkun verran, toistaseks en oo saanu vikaa päälle että ois ihan sammunu. Joku joensuulainen joka omistaa e36 325i vanos mallin jossa EI ole mitään vikaa
saako tulla koeajamaan kun tuntuu että omassa kärrissä on jotain hämärää.
Pitää tulpat vielä vaihtaa ja samalla vaikka väkisin putsata tyhjäkäyntiventtiili, tietty vois koko imusarjan irrottaa ja vaihdella letkuja, vaikka ihan huvinvuoks.
Nimittäin olis mielenkiintoista nähdä toi sun vika..omassani on hieman samaa mutta kun tuli ajettua äskettäin tuota matka-ajoa niin aivan kuin ongelmat olis parantunu. Maanantaina voimatien katsastusasemalla maahantuonti rekisteröinti niin saa nähdä mitä nuo pakokaasuarvot on ja jos ei mene läpi niin sitte lamndaa ja tyhjäkäyntiventtiiliä vaihtoon ja huoltoon..Nollasitko tuon vikamuistin piuhat yhdistämällä vai vaan ottamalla akun kengän irti? Katoitkos että onko tyhjäkäyntiventtiili miten kulunu?
Comment
-
akunkenkä irti siks aikaaa ku vahailin autoo eli monta tuntia, tyhjäkäyntiventtiiliä en oo saanu irrotettuu ku klemmari osottaa niin vituralleen mutta pitää huomenna irrotella ja putsii kun ei muutakaan tekemistä. Juu voihan sitä tottakai, sillon melkein ku itelles käypi, 041 7795441 soittele mieluiten kun ei puheaikaa ole tässä jaksanut latailla.Last edited by easy_ac; 06-05-2006, 21:54.
Comment

Comment