Se on täältä lukeman perusteella oireillut millon mitenkin millon kenelläkin. Itellä lähti yleensä hyvin käyntiin, mutta sammuili, ja kun sammu, niin silloin sai sahata normaalia enempi, ennenkuin lähti käyntiin. Joku kertoili omastaan, ettei olisi lähtenyt käyntiin enää ollenkaan.
Itellä luettiin vikakoodit ja sieltähän se vika löytyi, kampiakselin asentotunnistin.
Ok! Mietinkin tuossa että sattaahan se oireilla eri tavoin. Toivottavasti vika löytyy niinkin yksinkertaisesta paikasta ja Mikko saa autonsa kuntoon!
-14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
ex. -95 E36 328i Coupe Individual
ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
ex. -80 E21 320/6
Yksi ääni kampiakselin asentotunnistimelle. Vikakoodit lukuun vaan...
Jos vika asentotunnistimessa:
-> tarkista anturin liittimen puoleiset johdot ettei eristeet ole hapertuneet
-> johdot toisistaan eristämällä anturin voi saada toimimaan (näin ainakin itselläni.. säästää reilut sata euroa)
Noniin, homma ratkaistu ja auto käy ja kukkuu kuin ei olisi ongelmia koskaan ollutkaan!
Kotiin päästyäni aloin ihmetellä tuota bensapumppua, kun se sai niin paljon kannatusta viaksi. Heti kun virrat käänsi päälle alkoi pumppu surista, joten olin aika varma ettei vika ollut siinä. Yritin siinä samalla startata kaasu pohjassa noin 40 sek ajan yhteen putkeen, mutta ihan hengettömältä tuntui.
Otin sitten puhelun tutulle asentajalle, joka on tosin Opelin merkkihuollossa töissä. Kaveri kertoi että heillä oli ollut samanlaisia ongelmia muutaman Vectran kanssa. Vikana oli ollut tämä uusi ja entistä "ekompi" bensa, joka jättää herkästi tahmeaa kalvoa venttiileihin, jolloin ne jäävät hiukan auki ja kone pöyrii kevyen tuntuisesti, eikä starttaa. Lääkkeeksi kerrottiin todella pitkää starttaamista kaasu pohjassa, joka saisi venttiilit taas sulkeutumaan kokonaan.
Ja kuinkas ollakaan, se toimi! Autoa startattiin kaasu pohjassa 6-7 kertaa tuo n.40 sekunnin jakso, välillä akkukin hyytyi ja mieheltä alkoi toivo mennä, mutta lopulta, n.klo:22 auto työnsi ison harmaansinertävän pilven pihalle ja alkoi käydä kunnolla. käytin autoa viitisen minuuttia pihalla ja ajoin vielä vartin lenkin motaria, kehää ja kaupunkia, jotta kone kuumeni kunnolla. Koko ajon aikana en havainnut mitään ongelmia.
Eli kiitoksen kaikille vastanneille, nyt vaan täytyy toivoa ettei homma uusiudu. Kuulin myös tilastotietona, että lähes poikkeuksetta näitä ongelmia kohdanneet ovat tankanneet autonsa Teboililla. Kuten minäkin, kun sieltä on saanut Insinööriliitonkortilla alennukset. En muuten tankkaa enää!
...tilastotietona, että lähes poikkeuksetta näitä ongelmia kohdanneet ovat tankanneet autonsa Teboililla. Kuten minäkin, kun sieltä on saanut Insinööriliitonkortilla alennukset. En muuten tankkaa enää!
Teboilin Tarraa!!! Se teki sen taas...
ps. Ei toimi myöskään M40-koneessa... ja samaa kamaa myy eräs toinenkin ketju.
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Juu muistankin tuon ongelman joskus 10-15 vuoden takaa. Silloinkin se tuntui koskettavan jostain syystä Opeleita enemmänkin, eli venttiilit jäi jumiin. Syynä oli Teboilin Terra, sitä testailtiin muistaakseni TM:ssäkin. Eli enpä tankkaa sitten itsekään Teboililta mitään, kun siellä näköjään voi vieläkin olla samoja ongelmia.
Itsellä kävi sama homma entisessä e39:ssä. Ajoin auton tallista ulos ja sammutin ja sen jälkeen ei lähtenyt pyörimään. Vika korjaantui kanssa kovalla starttaamisella. Mulle asentaja epäili tulppien kastumista kun ryyppy oli päällä ja ajettiin vain muutama metri.
-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
itehän nuukana miehenä olen kans aina tankannut teboililla ku AKTn kortilla saa alen MUTTA tätä lukiessani muistin että oma bemmi takkus samallalailla tossa pari kuukautta sitten!!!!!!!!! Ja hermoni menetettyä päätin startata nii kauan ku joko menee startti tai sit battery tyhjäksi!!! Kyllä se sit hörähti eikä ole sen jälkee problemia taas ollu...vielä... KELLÄÄN e34 MITTARISTOA MYYNNISSÄ ?
Käytetään tämmöstä kun kerta vika milteinpä sama.
Elikkä palaamme taas vanhaan vikaan. Tuossa joku viikko takaperin meinattiin jäädä reissun päälle kun auto ei vain yksinkertaisesti alkanut avaimesta starttaamaan. Nooh Virtalukon pohjaa alettiin epäilemään ja se vaihdettiin. Auto toimi nyt hyvin kolmisen viikkoa ilman ongelmia... Kunnes tänään auto jäi prisman parkkiin eikä taaskaan lähde starttaamaan kun vääntää avaimesta. Virrat menee edelleen päälle ihan normaalisti mutta starttaus asentoon kun vääntää avaimen niin ei tapahdu mitään, ei edes kuulu mitään normaalista pokkeavaa. Kokeilin uusilla avaimillakin eikä tulosta. Nooh saimme auton helposti työnnettyä käyntiin ja päästiin sentään oman hallin turvaan mutta kyllä nyt alkaa oleen jo vähän henkimaailman vika kun välillä auto toimii kuin unelma lähtee käyntiin ilman ongelmia ja välillä saattaa olla pari päivää ettei inahdakkaan... Vikakoodeja ei antanut edellisen kerran kun teki tätä.
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Mulla oli vuosi sitten sama vika. Lähti hyvin käyntiin kun käski tytön pitää virta-avainta starttiasennossa ja ite kopautti räikän jatkovarrella startin solenoidiin. Testaappa
pitääpä lähtiä kokeileen... vähän tuossa yöllä tutkailinkin ja solenoidihan se taitaa vikana ollakkin... Perseestä ku kerkesin vaihtaa ton virtalukon pohjan ku meni 80e turhaan. Nooh eipä siinä, ei ole mun eka kerta ku alottaa väärästä päästä.
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
tuo startti ja solenoidipakettihan on ihan epäinhimillisessä paikassa. Yläkautta yrittää vaihtaa niin pitää purkaa puolikonehuonetta pois ja sitte siinä on niitä ulkonevia tähtikantapultteja kiinnikkeenä ja eihän mul semmosta ollu... Huoh jäi siis ensviikkoon tämäkin rojekti
I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment