Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328i -96 EI KÄYNNISTY, ratkaistu: kts.s2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    E36 328i -96 EI KÄYNNISTY, ratkaistu: kts.s2

    No niin tässä sitä ollaan, auto ei käynnisty ja apuja kaivataan.

    Autona siis E36 328i, eli kyseessä M52 moottorinen auto, kilometreja takana 186 tkm. Tein autoon lauantaina huollon ja ajelin tyytyväisenä tallilta kotiin ilman ongelmia, sunnuntaina jatkoin hommaa raitisilmansuodattimen vaihdolla ja nollasin samalla huoltovalot kotipihassa. Tämän jälkeen auto lähti käyntiin ongelmitta ja eikun sisälle kattomaan formuloita.

    No formulat tuli katottua ja piti lähteä autolla liikkumaan, mutta kun käänsin avaimesta auto lupasi pari kertaa ja alkoi sitten pyörittää kun singeri. Eikun toinen yritys ja nyt pörähti kerran ja alkoi sitten taas pyörittää keveästi. Nyt kun autoa yrittää käynnistää se pyörittää todella kevyesti, ihan kuin ilman puristuksia tai jotain...

    Jos kyseessä olisi hihnavetoinen auto sanoisin että hihna on poikki, mutta ei kait ketju voi noin vain ilman ääntä pudota pois pelistä??

    Sen verran sain katsottua ettei startissa ole ainakaan vikaa, koska kampiakseli ja siten kaikki hihnat pyörivät kyllä. Autossa ei ole kertaakaan aiemmin ollut mitään käynnistysongelmia, eikä se ole pitänyt epäilyttäviä ääniä eikä varoitellut mitään. Kaikki nesteet on tallella eikä ole sekaisin menneet.

    Auttakee viisaammat! Onko siellä ketju poikki vai voiko se luistaa jostain, vai kuinka se noin kevyesti pyörittää?? Ja lyökö M52 koneessa venttiilit mäntään jos siellä ei ole ketju paikallaan?

    Kiitokset etukäteen.
    Last edited by Okkim328touring; 24-04-2006, 23:04. Reason: Problem solved!
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
  • sallu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 232
    • Kuortane-Seinäjoki

    #2
    Muistitko kiristää tulpat kunnolla, jos vaihdoit? Minkälaisen huollon teit lauantaina?
    -MB 350 CLS-
    -Fiat Ducato-
    -Volkswagen Vento 1.8-
    -Yamaha R1-

    Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
    http://www.eduel-asennus.fi

    Comment

    • Okkim328touring
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 288
      • Porvoo

      #3
      Originally posted by sallu
      Muistitko kiristää tulpat kunnolla, jos vaihdoit? Minkälaisen huollon teit lauantaina?
      Tulppia en lauantaina vaihtanut, kun niillä on ajettu vasta n.15 000 km. Noiden monikärkisten vaihtoväli lienee 30 tkm?.
      Tein sellasen "kevyen keväthuollon", eli vaihdoin öljyt, öljysuodattimen, ilmasuodattimen ja raitisilmasuodattimen, sekä tarkistelin laatikon ja peränöljyt.

      Eli kertokaahan kaikki ideat, jotka mieleen juolahtaa!
      at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
      ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Hmm, mikäli vanos ei ole toiminnassa (syystä tai toisesta?) niin silloinhan tuo pyörii kuin singeri.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Mitenkäs se silleen pyörisi ilman vanosta? Kuitenkaan se ei pääse kuin jompaan kumpaan ääriasentoon eikä kummassakaan asennossa overlappia noin paljoa luulisi olevan.

          En kyllä uskalla arvailla syytä, mutta jos tosta saa helposti venttiilikopan kannen pois niin sillähän sen ketjun tarkistaa pikaisesti.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Pyöriikö bensapumppu?
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              ...bensapumppu...

              Comment

              • Okkim328touring
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 288
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by arska84
                Pyöriikö bensapumppu?
                Enpä tuota tiedä. Kuinkas tuon helpoiten tarkistaisi?

                Olen koittanut kokopäivän soitella Laakkoselle, josko osaisivat jotain neuvoja antaa, mutta tuntuu olevan todella kiireistä siellä. Sekä Espoossa että Herttoniemessä. Pitskun Vemixiltä, jolla on kans valtuutettu BMW-huolto, sain jonkun kiinni, mutta eivät osanneet sanoa puhelimessa mitään ja jonoa huoltoon on yli kaks viikkoa. Vika koodit tosin sais luettua keskiviikkona.
                at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                Comment

                • sallu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 232
                  • Kuortane-Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Okkim328touring
                  Enpä tuota tiedä. Kuinkas tuon helpoiten tarkistaisi?

                  Olen koittanut kokopäivän soitella Laakkoselle, josko osaisivat jotain neuvoja antaa, mutta tuntuu olevan todella kiireistä siellä. Sekä Espoossa että Herttoniemessä. Pitskun Vemixiltä, jolla on kans valtuutettu BMW-huolto, sain jonkun kiinni, mutta eivät osanneet sanoa puhelimessa mitään ja jonoa huoltoon on yli kaks viikkoa. Vika koodit tosin sais luettua keskiviikkona.
                  Sopisi olla bensapumppu.. Voit tarkistaa sen esim. laittamalla virrat päälle ja kuuntelemalla lähteekö pumppu pyörimään. Pumppu sijaitsee takapenkin alla, joten jos pumppu lähtee päälle niin pitäisi kuulua surinaa. Toki voit katsoa polttoaine linjasta että tuleeko bensaa koneelle asti.
                  -MB 350 CLS-
                  -Fiat Ducato-
                  -Volkswagen Vento 1.8-
                  -Yamaha R1-

                  Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
                  http://www.eduel-asennus.fi

                  Comment

                  • Okkim328touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 288
                    • Porvoo

                    #10
                    Originally posted by sallu
                    Sopisi olla bensapumppu.. Voit tarkistaa sen esim. laittamalla virrat päälle ja kuuntelemalla lähteekö pumppu pyörimään. Pumppu sijaitsee takapenkin alla, joten jos pumppu lähtee päälle niin pitäisi kuulua surinaa. Toki voit katsoa polttoaine linjasta että tuleeko bensaa koneelle asti.
                    Täytyy jatkaa tutkimista jahka pääsen töistä kotiin. Sain puhelun takaisinpäin Hertiskan Laakkoselta, mutteivat osanneet oikein auttaa. Kertoi vain että M52 koneessa on jo se automatiikka joka sulkee bensantulon automaattisesti jos kipinä puuttuu ja toisinpäin.

                    Sellaista tietoa sain tuolta bmwclub -foorumilta että vika voisi olla moottorin asentotunnistimessa?
                    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      #11
                      Oisko kampiakselin- tai nokka-akselinasentotunnistin?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • mukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 5965
                        • Uleåborg

                        #12
                        Originally posted by Cell
                        Mitenkäs se silleen pyörisi ilman vanosta? Kuitenkaan se ei pääse kuin jompaan kumpaan ääriasentoon eikä kummassakaan asennossa overlappia noin paljoa luulisi olevan.

                        En kyllä uskalla arvailla syytä, mutta jos tosta saa helposti venttiilikopan kannen pois niin sillähän sen ketjun tarkistaa pikaisesti.
                        No jos vanos olisi toiminnassa niin luulisi nyt puristuksiakin jonkin verran olevan ja singerimäisyydet jäisi unholaan? Tietty, jos on niin väljä jo entuudestaan että puristukset ovat hukassa
                        Tosin, en muovimoottoreista niin kovasti tiedä mutta noin niin kun maalaisjärjellä ajateltuna.
                        Mutta tosiaan toisen sivun luettuaan voisi veikata kampuran asentotunnistinta.
                        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                        Save the World, Fuck The Fuel Economy
                        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Mites se vanos niihin puristuksiin vaikuttaa? Muutaman asteen kääntää toista nokkaa, eipä kait niihin niin paljoa overlappia tule että puristuspaineet häviäis, voi olla ettei kävis kovin hyvin enää :P.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Chrisu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 445
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by mikron
                            Oisko kampiakselin- tai nokka-akselinasentotunnistin?
                            Mun mielestä ei ainakaan voisi olla tuo kampiakselin asentotunnistin. Itselläni kun kyseinen tunnistin lopetti toimintansa, niin kone kyllä lähti mukisematta käyntiin ja kävi hyvin...kunnes lähti liikkeelle. Tokihan se voi oireilla eri tavalla kuin itselläni, mutta epäilisin että siinä vika ei ole.
                            -14 Skoda Octavia 2,0TDI RS
                            ex. -08 Audi A3 2,0TDI Quattro
                            ex. -95 E36 328i Coupe Individual
                            ex. -93 Mitsubishi Lancer Evo III
                            ex. -80 E21 320/6

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2171
                              • Himas

                              #15
                              Originally posted by Chrisu
                              Mun mielestä ei ainakaan voisi olla tuo kampiakselin asentotunnistin. Itselläni kun kyseinen tunnistin lopetti toimintansa, niin kone kyllä lähti mukisematta käyntiin ja kävi hyvin...kunnes lähti liikkeelle. Tokihan se voi oireilla eri tavalla kuin itselläni, mutta epäilisin että siinä vika ei ole.
                              Se on täältä lukeman perusteella oireillut millon mitenkin millon kenelläkin. Itellä lähti yleensä hyvin käyntiin, mutta sammuili, ja kun sammu, niin silloin sai sahata normaalia enempi, ennenkuin lähti käyntiin. Joku kertoili omastaan, ettei olisi lähtenyt käyntiin enää ollenkaan.

                              Itellä luettiin vikakoodit ja sieltähän se vika löytyi, kampiakselin asentotunnistin.
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎