Ihan ensiksi ilmoittaudun uudeksi BMW-omistajaksi. Elämäni ensimmäinen BMW on tunti sitten hankittu toimeksiantona saksasta, joka on kuulemma priimakuntoinen vuosimallin 1995 328i (manuaalivaihteinen) suhteellisen kattavalla varustelulla. Toivottavasti tein hyvän hankinnan. Autosta, eikä koko merkistä ole minkäänlaista kokemusta.
Tietysti olen innokas kuulemaan verrokkiyksilöiden omistajien kokemuksia laidasta laitaan. mm. kulutuslukemista, kestävyydestä, jne... Auton ainoa vika on kuulemma pieni ja vaimea "tums"-ääni perästä, kun ykkösen kytkee päälle. Ääni kuuluu vain kerran, eli jos vaihteen heittää takaisin vapaalle ja kytkee uudelleen päälle, ei ääntä enää kuulu. Mistähän moinen mahtaa tulla, vai onko ostettu ominisuus.
Ja toinen kiinnostava seikka on potkun suhde 325i-malliin, joka on aika mitatön. Ilmeneekö teho isommassa pannussa alemmilla kierroksilla? Olen "esson-baarilaisilta" kuullut, että 328i:stä olisi kohtuukuluilla irroitettavissa mojovasti lisää tehoa. Muistaakseni kuulin puhuttavan imusarjamuutoksesta? Täältä varmaan moisesta löytyy faktatietoa? Varmaan tuolla vakionakin ehtii?
Tietysti olen innokas kuulemaan verrokkiyksilöiden omistajien kokemuksia laidasta laitaan. mm. kulutuslukemista, kestävyydestä, jne... Auton ainoa vika on kuulemma pieni ja vaimea "tums"-ääni perästä, kun ykkösen kytkee päälle. Ääni kuuluu vain kerran, eli jos vaihteen heittää takaisin vapaalle ja kytkee uudelleen päälle, ei ääntä enää kuulu. Mistähän moinen mahtaa tulla, vai onko ostettu ominisuus.
Ja toinen kiinnostava seikka on potkun suhde 325i-malliin, joka on aika mitatön. Ilmeneekö teho isommassa pannussa alemmilla kierroksilla? Olen "esson-baarilaisilta" kuullut, että 328i:stä olisi kohtuukuluilla irroitettavissa mojovasti lisää tehoa. Muistaakseni kuulin puhuttavan imusarjamuutoksesta? Täältä varmaan moisesta löytyy faktatietoa? Varmaan tuolla vakionakin ehtii?
Comment