Olen yrittänyt kytkeä varashälyttimen vilkkuille tarkoitettua johtoa BMW 325i coupe -92:sen hätävilkkukatkaisimen johtoihin. Katkaisimeen tulee neljä johtoa: ruskea, ruskeasininen, harmaapunainen ja harmaavihreä. Mittasin yleismittarilla johtoja kytkimen ollessa kiinniasennossa(vilkut päällä) ja aukiasennossa. Totesin ruskeasinisessä johdossa olevan jatkuva +12V ja kytkimen ollessa kiinniasennossa harmaavihreä johdossa jännitteen vilkkuvan +11V - +13V:n välillä.
Kytkin harmaavihreään johtoon suoraa +12V ja kaikki vilkut paloivat koko ajan eli vilkut eivät vilkkuneet. Tämän jälkeen korvasin +12V:n hälyttimeltä tulevalla johdolla mihin oli laitettu diodi väliin ja kokeilin laittaa hälyttimen päälle. Tällöin vain vasemmanpuoleiset vilkut vilkkuivat.
Kokeilin laittaa harmaapunaiseen johtoon suoraa +12V, jolloin tupakansytyttimen ja tuhkakuppien valot paloivat yhtäaikaa.
Hälyttimessäni on sisäinen vilkkurele.
Eli mitenkä saan kaikki vilkut vilkkumaan yhtäaikaa hätävilkun johdoista?
En ole löytänyt foorumilla esiintyneistä e36:sen sähkökaaviosta yhtäkään minun autoni kanssa yhteensopivaa sähkökaaviota. Aina johtojen väritys on ollut eri.
Kytkin harmaavihreään johtoon suoraa +12V ja kaikki vilkut paloivat koko ajan eli vilkut eivät vilkkuneet. Tämän jälkeen korvasin +12V:n hälyttimeltä tulevalla johdolla mihin oli laitettu diodi väliin ja kokeilin laittaa hälyttimen päälle. Tällöin vain vasemmanpuoleiset vilkut vilkkuivat.
Kokeilin laittaa harmaapunaiseen johtoon suoraa +12V, jolloin tupakansytyttimen ja tuhkakuppien valot paloivat yhtäaikaa.
Hälyttimessäni on sisäinen vilkkurele.
Eli mitenkä saan kaikki vilkut vilkkumaan yhtäaikaa hätävilkun johdoista?
En ole löytänyt foorumilla esiintyneistä e36:sen sähkökaaviosta yhtäkään minun autoni kanssa yhteensopivaa sähkökaaviota. Aina johtojen väritys on ollut eri.
Comment