Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 lämpömittari punaisella koko ajan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skinkan
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 71

    E36 328 lämpömittari punaisella koko ajan!

    Elin kauhun hetkiä kun yks päivä motarilla lämmöt pamahti punaiselle. Ei muutakun heti tien sivuun ja konepelti auki.

    Konehuoneessa kaikki oli ok. Ei mitään veden loisketta eikä savua eikä mitään erikoista. Nesteetkin oli ihan ok. Check controlkaan ei sanonut mitään. Ajattelin, että eihän se voi keittää jos se ei anna mitään merkkejä siitä!?

    No, jatkoin matkaa n. 650km lämpömittari punaisella (ja pala kurkussa). Kaiken kaikkiaan kilsoja on takana tuon "sydärin" jälkeen 1 500 ja kaikki on pelannut normaalisti, paitsi tuo lämpömittari.

    Välillä mittari vaeltaa puoleenväliin ja sitten taas pikku hiljaa takaisin sinne punaiselle...

    Nyt nöyrimmin pyydän apua, jos joku tietää mitä autoa vaivaa? Onko joku anturi hajalla vai mikä ihme vaivaa...tosin huomasin myös, että ilmastoinnin flekti ei pyöri missään olosuhteissa, mutta kylmää tulee kuitenkin kabiiniin!? Liittyykö nämä vaivat toisiinsa?

    Jos tiedätte jotain, niin auttakaa ihmeessä!
  • Tyggis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 415

    #2
    Termostaattia vaihtoon...

    Comment

    • skinkan
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 71

      #3
      Ei kai se termostaatti siihen mittariin tolla tavalla vaikuta...? Luulisi, että jos termostaatti on kaputt, niin mittari ei nouse laisinkaan?!?! Tai sitten nousee vaan vähän?

      Tietääkö kukaan?

      Comment

      • karhunen
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 490
        • Helsinki

        #4
        Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi, mittaristolle on ilmeisesti oma. Tai sitten vaihtoehtoisesti mittari paskana.
        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
        Ex: E30 316i 04/'90
        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #5
          tarpeeksi nestettä?
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • skinkan
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 71

            #6
            Konehuoneessa kaikki oli ok. Ei mitään veden loisketta eikä savua eikä mitään erikoista. Nesteetkin oli ihan ok.

            Comment

            • jere.kroger
              Newbiemmer
              • Jul 2005
              • 6
              • Kuopio

              #7
              Itse ostin "kansivikaisen" E30 1.8:lla kaasarikoneella.. siinä kävi niin että kun lähti ajamaan niin noin 3minutin päästä lämmöt nousi tappiin.. auto ei keittänyt eikä ollut oikeasti kuuma.. tarkemmin tutkittua koneesta ei löytynyt mitään vikaa. epäilin aluksi että olis lämpömittarin anturi hajalla mutta ei sekään.. loppujen lopuksi vika korjaantui sillä että vaihdoin mittaristoon ne "huolto ilmaisimen" akut.. koska toinen akuista ohjaa lämpömittaria, (kierroslukumittaria ja kulutusmittaria, jos on) ja toinen niitä huoltovaloja. myös kaverillani E34:ssa rupes lämpömittari temppuamaan ja kierros/kulutus mittari herkes toimimasta ja vika oli niissä akuissa. kannattaa vaihtaa..

              Comment

              • skinkan
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 71

                #8
                vika selvisi. Veden lämpötilananturi oli finaalissa eli aika helppo keikka. Lisäksi se, että ilmastoinnin flekti ei pyörittänyt johtui siitä, että siitä oli yksinkertaisesti sulake mennyt. Auto oli piuhoissa kiinni merkkiliikkeessä ja mitään muuta ei löytynyt...luojalle kiitos, että selvittiin näin helpolla!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎