Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B16 öljypumppuko? e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DaMonsta
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 69
    • Länsiuusimaa

    M40B16 öljypumppuko? e36

    Eli e36 -91 1.6:sta kuuluu mielenkiintosta ääntä "kylmänä". Mutta kun auton keula nousee niin ääni häviää eli olisiko kyseessä öljypumppu joka ei jaksa pumpata öljyä kaikille nostajille tms? Vaiko tukkeutunut kanava? Ilmeisemmin joku nostaja ei siellä saa kunnolla öljyä heti alussa ja tämän vuoksi pitää ääntä.

    Onko öljypumppu helppo vaihtaa, eli saako öljypohjan helposti irti yms? Ja kannattaako tehdä jokin moottorin sisäpesu tms esim öljypumpun vaihdon yhteydessä...?

    Autolla ajettu n. 285tkm ja jakopäänhihnakin pitäis vaihtaa...
    Käyttöautona -91 E36 316i
    Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Kuvaile tätä "mielenkiintoista" ääntä vähän tarkemmin! Läklättää, rahisee, viheltää?
    ...

    Comment

    • DaMonsta
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 69
      • Länsiuusimaa

      #3
      Originally posted by reddewil
      Kuvaile tätä "mielenkiintoista" ääntä vähän tarkemmin! Läklättää, rahisee, viheltää?
      Metallinen ääni joka vaihtuu kierrosten mukaan (yllätys :-D )... lähinnä varmaan nakutus/takutus tms kohtuu kova ääni. Ääni häviää kun ajanut esim mäkeä ylös mutta läheinen pieni mäki hävittää äänen vain hetkeksi koska moottori ei ole ehtinyt lämmetä käytännössä yhtään.

      Ilmeisemmin öljy siis pääsee keulan ollessa ylhäällä johonkin voitelemaan, mutta häviää sieltä sitten joksikin aikaa, kunnes moottori on lämmin.

      Öljyä koneessa on normaalimäärä (karvan alle max-rajan) ja muistaakseni 5w-40.
      Käyttöautona -91 E36 316i
      Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

      Comment

      • DaMonsta
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 69
        • Länsiuusimaa

        #4
        Eli osaako joku koneen purkanut / konetta tietävä sanoa pystyykö öljypumpun vaihtamaan alakautta ja jos pystyy niin onnistuuko se millaisella vaivalla?

        Lisäksi tarviis tietää voiko nostajia vaihtaa yksi kerrallaan vai pitääkö / kannattaako vaihtaa koko satsi? Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla? venttiilit? ohjurin kumit?
        Käyttöautona -91 E36 316i
        Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

        Comment

        • tuningki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1205
          • $ievi

          #5
          Originally posted by DaMonsta
          Eli osaako joku koneen purkanut / konetta tietävä sanoa pystyykö öljypumpun vaihtamaan alakautta ja jos pystyy niin onnistuuko se millaisella vaivalla?

          Lisäksi tarviis tietää voiko nostajia vaihtaa yksi kerrallaan vai pitääkö / kannattaako vaihtaa koko satsi? Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla? venttiilit? ohjurin kumit?
          kaikki vaan niistä kun ei oikeen tiedä mikä niistä on paskana
          Bmw 320d -10
          Volvo s40 2.4 -05
          ex:bmw 316 e46 1.9 -02
          ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
          ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d

          Comment

          • DaMonsta
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 69
            • Länsiuusimaa

            #6
            Originally posted by bemu320i90
            kaikki vaan niistä kun ei oikeen tiedä mikä niistä on paskana
            Entä jos sen tietää että se on lähimpänä tulipeltiä oleva...
            Käyttöautona -91 E36 316i
            Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid

            Comment

            • jappi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 206

              #7
              Kannattaa varmaankin mitata ne öljynpaineet, jos epäilee että siitä se vika löytyy. Jos pumpun aiot irrottaa, niin aika jobi on. Ensin täytyy purkaa ainakin kaikki jakopään hilut pois, sylinterinkansi, öljypohja (ainakin etummaiset pultit) ja sen jälkeen moottorin etukilpi, niin sieltähän se pumppu löytyy.

              Oma veikkaus on, että nostajat on loppu. Jos vaihdat, niin kaikki kerralla. Öljyputki kannattaa vaihtaa uuteen, kun et sieltä kaikkea paskaa kuitenkaan pois saa. Samallahan sitä näkee nokan, keinujen ja painelevyjen kunnon.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎