Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #31
    Ootteko poijaat kuulleet liikkeestä KL-Varaosat..

    Kannattaa soitella sinne

    Edit: Vesipumppu asioissa siis..
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #32
      Onkos tossa kuinka mahdollista että koneen takapäähän olis tullu hiusmurtumia kun omassa kone kuluttaa jonki verran nestettä (n. 2 l öljynvaihtovälillä) vaikka mitään heilumis lämpömittarissa ei ole koskaan näkynyt? Paisari on pari kertaa ollu aika tyhjä eikä se taas kunnolla lämpene sisältä eli ilmauksen ja nesteen lisäyksen tarpeessa se on. Kunnolla kun kaasua polkasee niin höyryä pölläytää, että kai sieltä jostain hiukan nestettä menee.

      Eli voiko kansi mennä osittain(takapäästä) piloille vaikka lämmöissä ei koskaan mitään vikaa? Lämpöanturihan on keulalla?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #33
        Eilen tossa vähä ilmailin Hemin pullopatentilla. Sain joku vajaan litran menemään nestettä vaikka paisari oli melkein täynnä kun aloitin. Tosin osa meni maahan kun teippipatentti ei olle 100 % pitävä.

        Kuinka tärkeä termarin aukeaminen on ilmauksen kannalta? Kun omassa on 92 asteinen eikä meinaa millää aueta termari. Puolituntia käytin tyhjällä ei vielä alavesiletku tullu kuumaks. Välissä tais heiman lämmetä, mutta sitten taas kylmeni kun termari meni kiinni.

        Lämppäri oli täysillä ja kakkosella puhallin. Kone lämpenisi varmaan nopeammin jos puhaltimella ei "ottaisi" lämpö kennosta eli pitäisi puhaltimen nollilla.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Autobahnboy
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 400
          • Espoo

          #34
          Ootko muuten ostanu merkkiliikkeestä tuon 92 asteisen termostaatin tuohon vanoksettomaan M50 mottiin? Itelläkin oli äskettäin ilmausprojekti kun laitoin lohkolämmittimen. Tais mennä varmaan 2 tuntii koko operaatiossa kun oli ilmeisesti lämppäriltäkin tullu kaikki nesteet.

          Ai siis ilmautuu paremmin ku puhallin ei puhalla niin kovasti? Mie laitoin puhaltamaan ihan täysille ja pumppailin siitä alavesiletkusta kaikki ilmat pois ja sitten käynnissä ollessa vielä pumppasin lisää. Sen pullopatentin kannattaa sitten olla tiivis! Katoitko että tuliko sieltä nestettä siitä heti korkin alapuolelta siitä vasemmalla olevasta reiästä, kun kierrättelit konetta.

          Itselläkin on nyt tuon ilmaamisen jälkeen nesteet hieman vajonneet, mutta luulisin että johtuu siitä kun sain katkaistua sen ilmausruuvin (ei ois pitäny mennä aukomaan ku se muovi oli lämmin, ei kuitenkaan mitään hyötyä) ja nyt siinä on väliaikainen patentti. Jos sieltä pöllähtelee höyryjä niin eikös se sillin ole aika todennäköistä että jossain on vuoto. Hiusmurtumien laatuja taitaa olla noissa kansissa aika monia. Tosin jos kannessa on vika niin eiköhän se ennemmin tai myöhemmin ilmene radikaalisti!

          Comment

          • JTMD
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 834
            • Helsinki

            #35
            mulla Check control ilmoittelee vähän väliä jäähdytysnesteen tasosta vaikka koneessa on nestettä tarpeeksi.
            n. 4 kertaa viidestä käynnistyksestä tulee teksti "check coolant level".

            Lämmöt pysyy kyllä täysin kurissa mutta kaipa tuo auto voisi hieman nopeamminkin lämmetä.

            Onko mulla vain anturivika vai onko ilmaa kolosissa?
            Anturin liitin on kyllä ehjä.
            -10 e93 325i
            -04 e46 320i
            -92 e31 850i 6speed
            -92 e30 325 cab
            -93 e36 M3
            -91 e36 325

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #36
              Originally posted by Autobahnboy View Post
              Ootko muuten ostanu merkkiliikkeestä tuon 92 asteisen termostaatin tuohon vanoksettomaan M50 mottiin? Itelläkin oli äskettäin ilmausprojekti kun laitoin lohkolämmittimen. Tais mennä varmaan 2 tuntii koko operaatiossa kun oli ilmeisesti lämppäriltäkin tullu kaikki nesteet.

              Ai siis ilmautuu paremmin ku puhallin ei puhalla niin kovasti? Mie laitoin puhaltamaan ihan täysille ja pumppailin siitä alavesiletkusta kaikki ilmat pois ja sitten käynnissä ollessa vielä pumppasin lisää.
              Ostin termarin KL-varaosista.

              Meinasin, että kone lämpenis nopeammin kun lämppäri ei huutas täysillä. Varmaan 30 min kävi tyhjää eikä siltikään ollu kaikki letkut kuumana. 92 asteinen vaan aukee niin myöhään.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #37
                Originally posted by JTMD View Post
                ...Onko mulla vain anturivika vai onko ilmaa kolosissa?
                Anturin liitin on kyllä ehjä.
                Anturi jumissa tai anturin liittimessä huono kontakti on yleismmät viat jollei nestettä häviä. Omassa 535:ssa oli liittimessä huono kontakti josta CC:n herjat johtuivat.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • tigu
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 947
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by alspe View Post
                  Puolituntia käytin tyhjällä ei vielä alavesiletku tullu kuumaks. Välissä tais heiman lämmetä, mutta sitten taas kylmeni kun termari meni kiinni.
                  Mutta eikai sen alavesiletkun kuulukkaan olla lämmin:think eikös se termari aukea mottiin päin..alavesiletkussa kulkee jäähtynyt neste..vai?ko?kö?
                  -e21 m50-

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by alspe View Post
                    Puolituntia käytin tyhjällä ei vielä alavesiletku tullu kuumaks. Välissä tais heiman lämmetä, mutta sitten taas kylmeni kun termari meni kiinni.
                    Mielestäni noin juuri sen pitää käyttäytyä, sillä jos alavesiletku lämpiää kuumaksi niin silloin jäähdytin ei hoida tehtäväänsä eli ei jäähdytä ylävesiletkun kautta tullutta kuumaa nestettä.:think
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    • M40 Power
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 584
                      • Turun seutu

                      #40
                      Originally posted by tigu View Post
                      Mutta eikai sen alavesiletkun kuulukkaan olla lämmin:think eikös se termari aukea mottiin päin..alavesiletkussa kulkee jäähtynyt neste..vai?ko?kö?
                      Juuri näin.
                      EX: E30, E34, E36, E36 compact

                      Nyk. -99 320D

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        #41
                        Tänään tuli vaihdettua termostaatti omaan vessaan kun ei meinannu lämmöt nousta, joten jouduin samalla ilmaamaan myös tuon systeemin ja sanotaanko näin, että kiitoksia tästä neuvosta, sillä ilmaa tuli pois vaikka kuinka paljon! 25 minuuttia meni yhteensä aikaa ilmaukseen, mutta kyllä se kannatti!

                        Ps. Lämmötkin on keskiviivalla ja ei heilu!
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • kehveli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 276
                          • Lappeenranta

                          #42
                          kyllä on ihme kikkailua

                          Ihmettelen sitä miksi pitää rakenella älyttömät ilmaus-kikka-härpäkkeet.

                          Ainakin tuttuni joka on BMW-huoltomies, sanoi ettei mitään askartelupaskartelu laitteita tarvita.

                          Vaan ne ilmausruuvit on sitävarten että ne ilmat saadaan pois.

                          Kuulemma ainakin m52 koneessa se on ihan helppo tehdä ilmausruuvien kannssa, eikä tarvitse mitään tee-se-itse-mies-askartelua.

                          Ei mitään hernareita.
                          Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                          Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #43
                            Originally posted by kehveli View Post
                            Ihmettelen sitä miksi pitää rakenella älyttömät ilmaus-kikka-härpäkkeet.

                            Ainakin tuttuni joka on BMW-huoltomies, sanoi ettei mitään askartelupaskartelu laitteita tarvita.

                            Vaan ne ilmausruuvit on sitävarten että ne ilmat saadaan pois.

                            Kuulemma ainakin m52 koneessa se on ihan helppo tehdä ilmausruuvien kannssa, eikä tarvitse mitään tee-se-itse-mies-askartelua.

                            Ei mitään hernareita.

                            Kuulemma, ehkä, tuttuni? Ootko sä ikinä itse koittanut M50-koneetta ilmata sitten, että lämppärin kennonkin on mahdollisesti tyhjä?
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • kehveli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 276
                              • Lappeenranta

                              #44
                              Originally posted by alspe View Post
                              Kuulemma, ehkä, tuttuni? Ootko sä ikinä itse koittanut M50-koneetta ilmata sitten, että lämppärin kennonkin on mahdollisesti tyhjä?
                              En ole ilmannut m50 konetta, mutta eroaako se paljon m52, no ei hirveästi, enkä tiedä onko siinä kuinka erilaiset ilmausruuvit, jos samanlaiset niin ilmaus on peace of suklaakakku.

                              Pitänee tämäkin asia selvittää, mutta epäilen vahvasti ettei mitään askartelua tarvita. :think

                              Tuttuni on bmw huollossa töissä ja naapurini, sekä 70-luvun lopusta ollut bemareitten kimpussa.

                              Voi se tietysti riippua myös siitä, että toiset on ammattilaisia ja toiset on vaan toiset
                              Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                              Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                              Comment

                              • Terou
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 791
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by kehveli View Post
                                En ole ilmannut m50 konetta, mutta eroaako se paljon m52, no ei hirveästi, enkä tiedä onko siinä kuinka erilaiset ilmausruuvit, jos samanlaiset niin ilmaus on peace of suklaakakku.

                                Pitänee tämäkin asia selvittää, mutta epäilen vahvasti ettei mitään askartelua tarvita. :think

                                Tuttuni on bmw huollossa töissä ja naapurini, sekä 70-luvun lopusta ollut bemareitten kimpussa.

                                Voi se tietysti riippua myös siitä, että toiset on ammattilaisia ja toiset on vaan toiset
                                Itse yritin tuossa syksyllä ilmata M52:n kolme kertaa, joka kerta laskenut kaikki nesteet pois ennen homman aloittamista.
                                Yhden kerran yrittänyt ilmata ilmausruuveista (tunnin parin proggis) ja kaksi kertaa tuolla pullopatentilla (n. 4-6 tuntia per projekti). Ja lopputuloksena bulbulbulbulb lämmityslaitteesta ja kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä. Kaikilla kerroilla koitin tehdä jotain vähän eri tavalla kuin viimeksi, mutta kun ei niin ei
                                Ensimmäinen kerta autojen kanssa kun en jotain pysty itse tekemään (pois lukien pyöränkulmien säätö).

                                Kysyppä nyt sitten siltä naapuriltasi miten tuo kone (tai lämmityslaite) oikeaoppisesti ilmataan.
                                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎