Onkos tossa kuinka mahdollista että koneen takapäähän olis tullu hiusmurtumia kun omassa kone kuluttaa jonki verran nestettä (n. 2 l öljynvaihtovälillä) vaikka mitään heilumis lämpömittarissa ei ole koskaan näkynyt? Paisari on pari kertaa ollu aika tyhjä eikä se taas kunnolla lämpene sisältä eli ilmauksen ja nesteen lisäyksen tarpeessa se on. Kunnolla kun kaasua polkasee niin höyryä pölläytää, että kai sieltä jostain hiukan nestettä menee.
Eli voiko kansi mennä osittain(takapäästä) piloille vaikka lämmöissä ei koskaan mitään vikaa? Lämpöanturihan on keulalla?
Eilen tossa vähä ilmailin Hemin pullopatentilla. Sain joku vajaan litran menemään nestettä vaikka paisari oli melkein täynnä kun aloitin. Tosin osa meni maahan kun teippipatentti ei olle 100 % pitävä.
Kuinka tärkeä termarin aukeaminen on ilmauksen kannalta? Kun omassa on 92 asteinen eikä meinaa millää aueta termari. Puolituntia käytin tyhjällä ei vielä alavesiletku tullu kuumaks. Välissä tais heiman lämmetä, mutta sitten taas kylmeni kun termari meni kiinni.
Lämppäri oli täysillä ja kakkosella puhallin. Kone lämpenisi varmaan nopeammin jos puhaltimella ei "ottaisi" lämpö kennosta eli pitäisi puhaltimen nollilla.
Ootko muuten ostanu merkkiliikkeestä tuon 92 asteisen termostaatin tuohon vanoksettomaan M50 mottiin? Itelläkin oli äskettäin ilmausprojekti kun laitoin lohkolämmittimen. Tais mennä varmaan 2 tuntii koko operaatiossa kun oli ilmeisesti lämppäriltäkin tullu kaikki nesteet.
Ai siis ilmautuu paremmin ku puhallin ei puhalla niin kovasti? Mie laitoin puhaltamaan ihan täysille ja pumppailin siitä alavesiletkusta kaikki ilmat pois ja sitten käynnissä ollessa vielä pumppasin lisää. Sen pullopatentin kannattaa sitten olla tiivis! Katoitko että tuliko sieltä nestettä siitä heti korkin alapuolelta siitä vasemmalla olevasta reiästä, kun kierrättelit konetta.
Itselläkin on nyt tuon ilmaamisen jälkeen nesteet hieman vajonneet, mutta luulisin että johtuu siitä kun sain katkaistua sen ilmausruuvin (ei ois pitäny mennä aukomaan ku se muovi oli lämmin, ei kuitenkaan mitään hyötyä) ja nyt siinä on väliaikainen patentti. Jos sieltä pöllähtelee höyryjä niin eikös se sillin ole aika todennäköistä että jossain on vuoto. Hiusmurtumien laatuja taitaa olla noissa kansissa aika monia. Tosin jos kannessa on vika niin eiköhän se ennemmin tai myöhemmin ilmene radikaalisti!
mulla Check control ilmoittelee vähän väliä jäähdytysnesteen tasosta vaikka koneessa on nestettä tarpeeksi.
n. 4 kertaa viidestä käynnistyksestä tulee teksti "check coolant level".
Lämmöt pysyy kyllä täysin kurissa mutta kaipa tuo auto voisi hieman nopeamminkin lämmetä.
Onko mulla vain anturivika vai onko ilmaa kolosissa?
Anturin liitin on kyllä ehjä.
Ootko muuten ostanu merkkiliikkeestä tuon 92 asteisen termostaatin tuohon vanoksettomaan M50 mottiin? Itelläkin oli äskettäin ilmausprojekti kun laitoin lohkolämmittimen. Tais mennä varmaan 2 tuntii koko operaatiossa kun oli ilmeisesti lämppäriltäkin tullu kaikki nesteet.
Ai siis ilmautuu paremmin ku puhallin ei puhalla niin kovasti? Mie laitoin puhaltamaan ihan täysille ja pumppailin siitä alavesiletkusta kaikki ilmat pois ja sitten käynnissä ollessa vielä pumppasin lisää.
Ostin termarin KL-varaosista.
Meinasin, että kone lämpenis nopeammin kun lämppäri ei huutas täysillä. Varmaan 30 min kävi tyhjää eikä siltikään ollu kaikki letkut kuumana. 92 asteinen vaan aukee niin myöhään.
...Onko mulla vain anturivika vai onko ilmaa kolosissa?
Anturin liitin on kyllä ehjä.
Anturi jumissa tai anturin liittimessä huono kontakti on yleismmät viat jollei nestettä häviä. Omassa 535:ssa oli liittimessä huono kontakti josta CC:n herjat johtuivat.
Puolituntia käytin tyhjällä ei vielä alavesiletku tullu kuumaks. Välissä tais heiman lämmetä, mutta sitten taas kylmeni kun termari meni kiinni.
Mielestäni noin juuri sen pitää käyttäytyä, sillä jos alavesiletku lämpiää kuumaksi niin silloin jäähdytin ei hoida tehtäväänsä eli ei jäähdytä ylävesiletkun kautta tullutta kuumaa nestettä.:think
Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Tänään tuli vaihdettua termostaatti omaan vessaan kun ei meinannu lämmöt nousta, joten jouduin samalla ilmaamaan myös tuon systeemin ja sanotaanko näin, että kiitoksia tästä neuvosta, sillä ilmaa tuli pois vaikka kuinka paljon! 25 minuuttia meni yhteensä aikaa ilmaukseen, mutta kyllä se kannatti!
Kuulemma, ehkä, tuttuni? Ootko sä ikinä itse koittanut M50-koneetta ilmata sitten, että lämppärin kennonkin on mahdollisesti tyhjä?
En ole ilmannut m50 konetta, mutta eroaako se paljon m52, no ei hirveästi, enkä tiedä onko siinä kuinka erilaiset ilmausruuvit, jos samanlaiset niin ilmaus on peace of suklaakakku.
Pitänee tämäkin asia selvittää, mutta epäilen vahvasti ettei mitään askartelua tarvita. :think
Tuttuni on bmw huollossa töissä ja naapurini, sekä 70-luvun lopusta ollut bemareitten kimpussa.
Voi se tietysti riippua myös siitä, että toiset on ammattilaisia ja toiset on vaan toiset
Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i
En ole ilmannut m50 konetta, mutta eroaako se paljon m52, no ei hirveästi, enkä tiedä onko siinä kuinka erilaiset ilmausruuvit, jos samanlaiset niin ilmaus on peace of suklaakakku.
Pitänee tämäkin asia selvittää, mutta epäilen vahvasti ettei mitään askartelua tarvita. :think
Tuttuni on bmw huollossa töissä ja naapurini, sekä 70-luvun lopusta ollut bemareitten kimpussa.
Voi se tietysti riippua myös siitä, että toiset on ammattilaisia ja toiset on vaan toiset
Itse yritin tuossa syksyllä ilmata M52:n kolme kertaa, joka kerta laskenut kaikki nesteet pois ennen homman aloittamista.
Yhden kerran yrittänyt ilmata ilmausruuveista (tunnin parin proggis) ja kaksi kertaa tuolla pullopatentilla (n. 4-6 tuntia per projekti). Ja lopputuloksena bulbulbulbulb lämmityslaitteesta ja kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä. Kaikilla kerroilla koitin tehdä jotain vähän eri tavalla kuin viimeksi, mutta kun ei niin ei
Ensimmäinen kerta autojen kanssa kun en jotain pysty itse tekemään (pois lukien pyöränkulmien säätö).
Kysyppä nyt sitten siltä naapuriltasi miten tuo kone (tai lämmityslaite) oikeaoppisesti ilmataan.
Comment