Announcement

Collapse
No announcement yet.

318 E36 sedan -94 ja jäähdytyshäiriö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chandler
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 11

    318 E36 sedan -94 ja jäähdytyshäiriö?

    Hmmm.Ostinpa tuossa kk sitten kyseisen auton ja viileiden kelien takia ei ole moottori kaivannut viilennystä,mutta tässä lauantaina olin parkissa jonkin aikaa kone käynnissä ja flekti lähti päälle,kuten pitääkin.
    Ongelma on vaan se että lauantaista lähtien se on lähteny päälle joka kerta kun auton käynnistää kylmänäkin, hieman häiritsevää ja outoa mielestäni.
    Jäähdytys kyllä lakkaa n. 10-20s päästä mutta ei se ennen ole tuota tehnyt eikä tarttis tehdä nytkään.

    any advice guys?

    Ps. säälittävä 1.8, olis pitäny ostaa 6-koneella oleva 2.0 edes..hoh hoijaa.


    Ja bonustehtävä: kuuluuko 1.8 olla niin laiska että 170km\h kovempaa ei jaksa mennä
    Testattu tietenkin saksan autobaanalla..ei suomen teillä hurjastella
    Last edited by Chandler; 04-06-2006, 00:53.
  • Esis
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 91
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Chandler
    ja flekti lähti päälle,kuten pitääkin.



    Ja bonustehtävä: kuuluuko 1.8 olla niin laiska että 170km\h kovempaa ei jaksa mennä
    Testattu tietenkin saksan autobaanalla..ei suomen teillä hurjastella
    Ensinnäkin flektiähän näissä ei ole, mikäli tarkoitat sähköistä "normaali" flektiä. Näissä jäähdyttäjän tuuletus toimii viskolla, joka pyörii koko ajan, ei siis erikseen lähde päälle. Tuuletin pyörii sitä kovemmin mitä lämpimämpi kone on, kuten järjelläkin voi ajatella. Viskon toiminnasta ja toimimattomuudesta löytyy haku-toiminnolla enemmälti tarinaa. Joten yhteenvetona voisin sanoa, että nykyisen flektisi ongelmia voisi selvitellä sen virittäneeltä asentajalta, mikäli se siis on jälkiasennettu sähköflekti.

    Bonustehtävään vastauksena voin kertoa, että ei se sen kovempaa kulje jos varsinkin Saksasta tullessa on kaikki lokerot täynnä olutta. Tehdas lupaa 198 km/h huippuja.

    Comment

    • MoMMo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 183
      • Deutschland

      #3
      itellä 318iS ja ottaa sen 210km/h ja sit ottaa rajotin kii, mut nois taitaa olla eroja näköjään aikas paljon.
      Autot Saksasta
      www.blauweiss.fi

      ex: 725tds- e38 -97
      ex: 318iS e36 -92

      Comment

      • Chandler
        Newbiemmer
        • May 2006
        • 11

        #4
        Originally posted by Esis
        Ensinnäkin flektiähän näissä ei ole, mikäli tarkoitat sähköistä "normaali" flektiä. Näissä jäähdyttäjän tuuletus toimii viskolla, joka pyörii koko ajan, ei siis erikseen lähde päälle. Tuuletin pyörii sitä kovemmin mitä lämpimämpi kone on, kuten järjelläkin voi ajatella. Viskon toiminnasta ja toimimattomuudesta löytyy haku-toiminnolla enemmälti tarinaa. Joten yhteenvetona voisin sanoa, että nykyisen flektisi ongelmia voisi selvitellä sen virittäneeltä asentajalta, mikäli se siis on jälkiasennettu sähköflekti.

        Bonustehtävään vastauksena voin kertoa, että ei se sen kovempaa kulje jos varsinkin Saksasta tullessa on kaikki lokerot täynnä olutta. Tehdas lupaa 198 km/h huippuja.


        Just just.. en tosiaan ole mikään autotekniikan expertti, täytyy etsiä viskosta tietoa miten sen sais taas toimimaan normaalisti.
        Ei ole jälkiasennettua flektiä, ja kun kävin testaamassa viskoa, se tosiaan pyörii koko ajan mutta kylmäkäynnistyksessäkin lähtee täysille, ei näin.
        Kiitosta vastauksesta..

        Bonus vol2 : mitähän maksais vapaavirtaussuodatin ja chippi putkiston kera ja olisko siitä mitn hyötyä.. jos saa +10hp tonnilla niin ei kiitos

        Comment

        • sspit
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 357
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Chandler

          Bonus vol2 : mitähän maksais vapaavirtaussuodatin ja chippi putkiston kera ja olisko siitä mitn hyötyä.. jos saa +10hp tonnilla niin ei kiitos
          Tuskinpa mitää 10hp noillakaan saa.. mut tonni niihin menee jos laatukamaa. Saa menemään helposti ylikin
          BMW 325i

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Se visko muuten kun sanoo takuunsa irti (sehän hirttää sillon päälle), on erittäin kivaa kun moinen tapahtuu t:re h:ki välillä ~120+km/h vauhdissa...

            Woooowwwhhhh...

            (170? vaihda e30 316i...)
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by MoMMo
              itellä 318iS ja ottaa sen 210km/h ja sit ottaa rajotin kii, mut nois taitaa olla eroja näköjään aikas paljon.
              Kysyjällä taisi olla ihan 318i, joten jos sinulla on 318is puhutaan jo aikas eri autoista tehojen ja vähän muunkin suhteen...

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                #8
                Ei se visko välttämättä hirtä kiinni, se voi myös löystyä niin ettei enää pyöri kuin tyhjäkäynti vauhtia, vaikka kuinka kierroksia käyttää. Sitten nouseekin lämmöt jonoissa seisoessa..

                Näin kävi cabriossa, oli visko niin löysä, että sen sai kädellä pysäytettyä vaikka lämmöt oli punarajalla..
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • Chandler
                  Newbiemmer
                  • May 2006
                  • 11

                  #9
                  Originally posted by dunkelblau
                  Se visko muuten kun sanoo takuunsa irti (sehän hirttää sillon päälle), on erittäin kivaa kun moinen tapahtuu t:re h:ki välillä ~120+km/h vauhdissa...

                  Woooowwwhhhh...

                  (170? vaihda e30 316i...)


                  170,mutta oli auto täynnä porukkaa (selityksiä)
                  Tulin tuossa äsken töistä ja huomasin että viime vkonlopun tapauksen jälkeen mistä thredi sai alkunsa ja visko jäi huutamaan kylmäkäynnistyksissäkin niin eipä tule enään lämmintä ilmaa mistään vaikka moottori on lämmin ja puhaltimet missä tahansa asennossa. Eli termari rikki?
                  Saa nauraa, en leiki olevani autoexpertti mutta neuvoa saa,että tietää mihin sitä rahaa taas seuraavaks menee.

                  Comment

                  • heicci
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 64

                    #10
                    Koitappa ilmata jäähdytysjärjestelmä. Toi oire ettei tuu lämmintä kabiiniin viittaa aikalailla siihen että on ilmaa putkissa...
                    Kuka käski olla läski?
                    Last.fm

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      #11
                      mutta se ilma ei ole tullut itsestään eli vaihda se visko ensin ja samalla vaihdat vaikka sen termostaatin ja sitten ilmaus. hintaa koko korjaukselle tulee -> visko n. 60e, termari n. 10e

                      sitten kun ilmaat niin konehuoneessa suoraan kuskin edessä on sisälle menevät vesiputket.. muista niitäkin puristella hyvin ja tuuletinta päällä.

                      itsellä nimittäin tuo 518 teki täysin samaa viimekesänä.. koitin sitten saada tuon viskon tilalle mazdan viskon mutta eipä se ihan täysin onnistunut. yhdellä työreisulla nimittäin meinasi visko vetää syylärin kahtia tästä viisastuneena kävin helvetin nopeesti hakemassa motonetistä viskon.

                      P.S en suosittele kovin kauaa odottelemaan ja miettimään.. voi piakkoin keittää.
                      Last edited by full; 30-05-2006, 09:19.
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      • Chandler
                        Newbiemmer
                        • May 2006
                        • 11

                        #12
                        Originally posted by heicci
                        Koitappa ilmata jäähdytysjärjestelmä. Toi oire ettei tuu lämmintä kabiiniin viittaa aikalailla siihen että on ilmaa putkissa...

                        ilmaa putkissa tekee sen että visko lähtee nyt jo huutamaan kesken ajon,ei riitä enään se että se ärähtää käynnistäessä.. hävettää ajalle ku jossain valoissa visko huutaa minkä ehtii ja sit taas sammuu hetkeks..
                        mitähän asialle pitäis tehdä ennenkuin jotain kallista hajoaa

                        Comment

                        • Chandler
                          Newbiemmer
                          • May 2006
                          • 11

                          #13
                          Originally posted by full
                          mutta se ilma ei ole tullut itsestään eli vaihda se visko ensin ja samalla vaihdat vaikka sen termostaatin ja sitten ilmaus. hintaa koko korjaukselle tulee -> visko n. 60e, termari n. 10e

                          sitten kun ilmaat niin konehuoneessa suoraan kuskin edessä on sisälle menevät vesiputket.. muista niitäkin puristella hyvin ja tuuletinta päällä.

                          itsellä nimittäin tuo 518 teki täysin samaa viimekesänä.. koitin sitten saada tuon viskon tilalle mazdan viskon mutta eipä se ihan täysin onnistunut. yhdellä työreisulla nimittäin meinasi visko vetää syylärin kahtia tästä viisastuneena kävin helvetin nopeesti hakemassa motonetistä viskon.

                          P.S en suosittele kovin kauaa odottelemaan ja miettimään.. voi piakkoin keittää.



                          Hmm,kiitos vinkistä. Omasi siis teki samaa eli visko lähti päälle käynnistyksessä ja huuteli omia aikojaan satunnaisesti eikä lämmintä ilmaa saa millään?

                          Mistähän noita viskoja & termareita kannattais jyväskylän alueella kysellä.. ja miten ilmaus käytännössä tapahtuu?
                          Tiedän,olen amatööri.

                          Comment

                          • reddewil
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 3015
                            • West Coast

                            #14
                            Originally posted by Chandler
                            ilmaa putkissa tekee sen että visko lähtee nyt jo huutamaan kesken ajon,ei riitä enään se että se ärähtää käynnistäessä.. hävettää ajalle ku jossain valoissa visko huutaa minkä ehtii ja sit taas sammuu hetkeks..
                            mitähän asialle pitäis tehdä ennenkuin jotain kallista hajoaa
                            Ilmaus, viskon nakkaat mettään -> sähköflektin osto ja tee sille vaikka erillinen "tappokytkin" jos et lämmöllä osaa laittaa kytkeytymään, tai kytke releen kautta parkkeihin ym.
                            Kyllä sen mittariin vakiorengastuksella pitäs n.190 kelata kun 1,6 tekee sen myös... GPS:n mukaan 188. 290tkm ajetulla kannella, mutta muuten tikissä kuten kuuluukin

                            ps.toi visko huutaa ja sammuu viittais siihen että sulla on ilmastointi ja sen flekti lähtee auttamaan koneen jäähdytyksessä kun viskohan ei riitä tyhjäkäynnillä vaikka toimisikin?!
                            ...

                            Comment

                            • Laakeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 983
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Nouseeko lämpömittari normaalilukemiin? Pysyykö siellä kun kerran on noussut sinne? Jos lämpömittari nousee tasan puoliväliin mittaria ja pysyy tarkalleen siinä, niin viskon suhteen ei ole ongelmaa. Sen sijaan on tosiaan ilmaaj ärjestelmässä tai lämppärin vesiventtiili sökö..
                              E34 S38B38
                              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                              2gen RAM 5.9 cummins

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎