Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50b25 ei lähde enää käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    E36 M50b25 ei lähde enää käyntiin

    Ilmestyi aika ihmeellinen ongelma tohon autoon ku ei enää meinaa lähteä kyntiin.
    Sunnuntaina toimi ihan ku unelma mutta maanantai aamuna ku piti lähteä töihin niin ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii ihan normaalisti mutta tänään kun tutkin sitä polttoainepumppua niin se ei pidä semmosta suhinaa enää ku laittaa virrat päälle.

    Kokeilin kuunnella korva vasten sitä pumpun peitelevyä ja ainut ääni mikä sieltä kuului oli pieni "klick" ääni. Ääni tuli hetken sen jälkeen ku virta oli kytketty. Elikkä onkohan pummpu nyt sitten mennyt vai voisko olla joku anturi rikki??

    Kone ei anna ollenkaan käyntiin lähtemisen merkkiä.

    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja mistä löytyis halvin pumppu?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Pumppu vain vaihtoon...

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      #3
      Joo kyllä siltä näyttä että pumpun sais laittaa tilaukseen, mitään käytettyä on vissiin turha ostaa vaikka ehkä sais halvallakin.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Juu, tuntuu olevan aika yleistä yli 200 000km ajetuissa M50 koneissa, että se polttoainepumppu hajoaa, ja sitäpä ei sitten tiedä milloin se käytetty leviää. Itsekkin ostin suosiolla uuden pumpun.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • Jesper
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1448

          #5
          On se pumppu oltava jos se kuitenkin sanoo "klik".
          Vaihtoon vaan suosiolla.

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Katso hieman alempaa antti 79:n aloittama topic "M50b20 ei käynnisty enää". Itselläni oli juuri sama ongelma hiljattain. Bensapumppu oli hajonnut, ajomäärä n. 212 tkm.

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              #7
              Jaahas, piti tänään ottaa polttoainepumppu irti autosta ku tulin kotiin mutta ennen kuin aloitin niin ajattelin että koitetaan nyt kumminki vielä käynnistää ja niin tein. Auto lähti ihan normaalisti käyntiin mutta tyhjäkäynti pysyi 1200rpm ja raaka pensa haisi, sitten yhtäkkiä kulutus ja kierroslukumittari teki yllättäviä liikkeitä.

              Mittarit seilasivat ensi pohjaan muutama kerta ja sitten ne tulivat nätisiti taas alas ja sinne jäivät, elikkä ei liikahtanut enää kulutus ja kierroslukumittarit vaikka auto oli käynnissä.
              Ajattelin että nyt on paras sammuttaa auto ja sammutin ja kokeilin sitten taas startata uudelleen mutta ei lähtenyt enää käyntiin.

              Mitähän nyt pitäis suraavaksi keksiä, onkohan pummpu saman relen takan ku mittaristo vai miksi nuo mittarit yhtäkkiä lakkasivat toiminnon?

              Jätin nyt kuitenkin pumpun vielä kiinni autoon, pitää kai nyt vaan mittailla jänniteitä.

              Comment

              • Mauritius
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 327
                • KRS

                #8
                Minkä värinen muuten toi pumpun rele on??

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Itselläni se oli vaaleansininen, aivan sulake- ja relerasian maattopisteen vieressä.

                  Comment

                  • Mauritius
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 327
                    • KRS

                    #10
                    Laitoin nyt uuden akun ja kone käynnistyi. Mutta kone kävi todella huonosti ja kierrokset seilasi ja kone paukkui. Kävi joskus kans korkeaa tyhjäkäyntiä 1500rpm ->

                    Kuului joku kummallinen imevä ja sihisevä ääni konehuonesta.
                    Mutta kierros ja kulutus mittarit toimivat taas.
                    Sitten näytti olevan vikaa myös ilmastointipumpussa, välillä kuului ihan voimakas "tsssss" ääni ja kulutus sekä kierroslukumittarit reagoi heti äänen ilmestyessä.

                    Voiko nokka tai kampiakselianturit saada tämmösiä oireita aikaan?

                    Comment

                    • Mauritius
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 327
                      • KRS

                      #11
                      No niin nyt käy ja kulkee bemari taas. Kävin ostamas uuden akun oikeella amperimäärällä ja kas kone käynnistyi heti niin kun ei mitään olisi ollutkaan.

                      Tuo toinen akku jonka laitoin niin oli liian pieni (55ah), sattui vaan löytymään tuolta tallista niin ajattelin kokeilla. Mutta tällä uudellla 65ah akulla ei ollenkaan vikoja enää.

                      Kyllä ihmeellistä mitä kaikkea vanha ja huono akku voi saada aikaiseksi.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎