Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 nokkaketjun vaihtoväli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Pietu_
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 3659
    • Siilinjärvi

    #31
    ..vesipumpusta vielä: Mulla poksahti talvella se pumppu, pakkasella (-25) töihin lähtiessä kuuntelin et outoa ääntä kuuluu konehuoneesta ja kun ei siellä kummempia näkynyt läksin töihin (pikku kiirus) ja kuinka ollakkaan 30km ajon jälkeen syttyi laturin merkkivalo ja alkoi lämmöt kipuamaan kohti punaista. --> auto seuraavalle levikkeelle parkkiin ja taas peltiä auki.. Hihna oli pois paikoiltaan ja sitten tarkemmin ihmettelin ja mietin et miten se on pois siitä päässy, kokeilin pumppua ja se stna heiluu hullunlailla, eli pumpusta oli laakerit luovuttanu. --> hinaus korjaamolle ja tulos oli vesipumppu,hihna ja flektin siivistä muutama poikki +uudessa syylärissä pinnassa jäljet. Pumppu ei ole hankala vaihtaa, suurin aika menee siihen ilmaushommaan.
    Joten suosittelen vaihtamaan ajoissa.
    ainiin.. pumpun siivikko oli ok kunnossa, laakeri oli se syyllinen... ja muovisiivikko muistaakseni oli.

    BMW e91 320dA
    - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
    Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

    Comment

    • sallu
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 232
      • Kuortane-Seinäjoki

      #32
      Originally posted by alspe
      Helppo homma se on jos jotain pikkuremppaa on joskus tehnyt. Alavesiletkusta nestettä pois, moniurahihna pois paikalta, visko pois (32 mm lenkki tarvitaan jota ei ole joka pakissa). Sitte VP:n pultit auki ja samoilla pulteilla saa vedettyä pumpun ulos. Urahihna lähtee pois kiristäjästä alaspäin painamalla.
      Niin ja se visko on sitten kiinni "vääränkätisellä" kierteellä, että aukeaa lyömällä terävästi myötäpäivään...
      -MB 350 CLS-
      -Fiat Ducato-
      -Volkswagen Vento 1.8-
      -Yamaha R1-

      Autonosturit, rengaskoneet, korjaamokoneet edullisesti:
      http://www.eduel-asennus.fi

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #33
        Originally posted by alspe
        KL-varaosissa maksaa 48€, ja sieltä ei paskaa yleensä saa...
        Itsekin suosin KL:n pumppua. Oli saksalainen ja metallilapanen. Tosin vanhakin (alkuperäinen) oli metallisilla siivillä. Se muuten on vielä varastossa, jos jollekin on tarvis. Hintaa 5€ / six pack.
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          ...mutta se motonetin ruskea tai mustamuovilapainen on samalta linjalta kuin orggis... Vaikka 150tkm:n välein sekin pitää vaihtaa. Valkoiset ja peltilapaiset ovat tarvikkeita.

          Comment

          • Terhi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 536
            • Toijala

            #35
            Originally posted by remotion
            nyt sanon ennen kuin enemmän rupeet vänkäämään, että olet yksinkertasesti ollut väärässä luulossa.
            Olenko mä vängännyt?
            Sori kun kerroin mitä olin luullut. Ja taisinkin jo ennen tätä sun postausta kiitellä siitä että mun väärä oletus oli oikaistu!


            Ja asiaan, mahtaakohan olla tuossa vesipumpussa jotain vian tynkää jo kun herjaa että jäähdytysneste ois vähissä vaikkei todellisuudessa olekaan..?
            Onko näillä asioilla joku yhteys? Sitä kun mun auto kyllä on jonkun aikaa herjannut.

            Comment

            • creatious
              BTCF Member 2006
              • Jul 2005
              • 194

              #36
              Originally posted by Terhi
              Olenko mä vängännyt?
              Ja asiaan, mahtaakohan olla tuossa vesipumpussa jotain vian tynkää jo kun herjaa että jäähdytysneste ois vähissä vaikkei todellisuudessa olekaan..?
              Onko näillä asioilla joku yhteys? Sitä kun mun auto kyllä on jonkun aikaa herjannut.
              Luultavasti anturi mennyt paisuntasäiliöstä. Jos siinä on koho, niin sekin voi olla jumissa... tai koko koho lähtenyt anturista Muutaman kybän maksaa KL-varaosilta tuo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎