Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä olisi taloudellinen ja luotettava kone E36 koriin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #16
    Ainoa jota harkitsisin olisi 328. Hinnoissa on nykyisin niin pienet erot, että kannattaa samantien ostaa 2.8 litrainen. Jos huoltaa hyvin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Ainoastaan vesipumppu kannattaa vaihtaa, koska hajoaa yleensä 160-200 tkm paikkeilla.

    Kulutus maantiellä 6,2-6,5 litraa, tehoa ja vääntöä löytyy mukavasti ja autoa myöhemmin vaihtaessa on helpompi päästä eroon. Lisäksi yleensä 328 malleista löytyy hyvät varusteet.

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #17
      Originally posted by Dandy
      Ainoa jota harkitsisin olisi 328. Hinnoissa on nykyisin niin pienet erot, että kannattaa samantien ostaa 2.8 litrainen. Jos huoltaa hyvin ei pitäisi olla mitään ongelmia. Ainoastaan vesipumppu kannattaa vaihtaa, koska hajoaa yleensä 160-200 tkm paikkeilla.

      Kulutus maantiellä 6,2-6,5 litraa, tehoa ja vääntöä löytyy mukavasti ja autoa myöhemmin vaihtaessa on helpompi päästä eroon. Lisäksi yleensä 328 malleista löytyy hyvät varusteet.
      kulutuksesta sen verran, tuohon 6,2 litraa ei varmasti pääse 328i:llä, maantiellä vie 7-8 litraa satasella ja kaupungissa kulutus 10-12 litran luokkaa, riippuu ajotavasta.

      jos taloudellista ja luotettavaa E36:sta hakee niin ehdottomasti 318iS!

      Comment

      • Dandy
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1438
        • ....

        #18
        Originally posted by pete81
        kulutuksesta sen verran, tuohon 6,2 litraa ei varmasti pääse 328i:llä, maantiellä vie 7-8 litraa satasella ja kaupungissa kulutus 10-12 litran luokkaa, riippuu ajotavasta.

        jos taloudellista ja luotettavaa E36:sta hakee niin ehdottomasti 318iS!
        Sanonut jo aikaisemmin, sanon vielä kerran. Ajoin itse Varkaus-Tampere välin 6,1 litran keskikulutuksella -96 328 coupella. Ajotietokone ilmoitti ja tarkistin vielä tankkaamalla auton. Tuohon tuli ajeltua kyllä melko nätisti, mutta 6,5 litraa on jo helppo maantiellä ja kaupungilla alle 9 helposti. Olen omistanut kolme autoa kyseisellä M52b28 koneella, joten tiedän mistä puhun.

        Luotettavuudessakin pitäisin matalaviritteistä kutoskonetta huomattavasti melko korkeaviritteistä nelosta parempana vaihtoehtona.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by Dandy
          Sanonut jo aikaisemmin, sanon vielä kerran. Ajoin itse Varkaus-Tampere välin 6,1 litran keskikulutuksella -96 328 coupella. Ajotietokone ilmoitti ja tarkistin vielä tankkaamalla auton. Tuohon tuli ajeltua kyllä melko nätisti, mutta 6,5 litraa on jo helppo maantiellä ja kaupungilla alle 9 helposti. Olen omistanut kolme autoa kyseisellä M52b28 koneella, joten tiedän mistä puhun.

          Luotettavuudessakin pitäisin matalaviritteistä kutoskonetta huomattavasti melko korkeaviritteistä nelosta parempana vaihtoehtona.
          Kuitenkin 318iS on LUOTETTAVAMPI ja TALOUDELLISEMPI kuin 328... vaikka jonkun mielestä 328 mielenkiitoisempi vaihtoehto juuri itselle olisikin.
          Moottorit toki sinällään kestää kummassakin, mutta kyllähän tuosta 328:sta paino ja vääntö syö mm.jo tälle tekniikalle lievästi alimitoitettua alustaa ihan eri tahtiin kuin 318iS:stä, jonka vikatiheys on kuitenkin myös tästä syystä selkeästi e36 mallisarjan pienin. Jos kyse on e36 mallisarjan "luotettavimmasta ja taloudellisimmasta" mallista, ei siitä kai voi tulla edes mitään mielipide-eroja etteikö se olisi juuri 318iS.
          316i ja 318i ovat varmasti yhtä taloudellisia, mutta ei takuulla yhtä luotettavia, eikä mm.rumpujarruineen vikatiheydeltään missään tapauksessa pienemmillä murheilla liikkuvia kuin jokin 96-mallinen 318iS, jossa lisäksi minun mielestä on yksi hienoimpia BMW:n koskaan valmistamia koneita.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by Hemi
            eikä mm.rumpujarruineen vikatiheydeltään missään tapauksessa pienemmillä murheilla liikkuvia kuin jokin 96-mallinen 318iS, jossa lisäksi minun mielestä on yksi hienoimpia BMW:n koskaan valmistamia koneita.
            Miksi lie meidän e36 318:ssa vm 91 on levyt takana ,naapurin pojan e34 1.8 vm 92 on sitten rummut
            Heitetään nyt samalla muutama kommentti e36:sta.
            Rengasmelu kova,varsinkin matalat renkaat (meillä kesä 225\45-17).
            Meidän pelissä ruostetta löytyi ovien saumoista sekä takaluukun sisäreunasta,ne on tosin fixattu kuntoon..
            Ei tuo meidänkään 1.8 varmaan kovin paha ruokainen ole(tosin is-kone menee ilmeisesti vielä vähemmällä ?) ,noissa alkupään malleissa taisi olla nokkaakseli,nostin vikoja eli "säsksättävät" enemmän tai vähemmän kilometreistä riippuen.
            Sekä noissa alkuppän malleissä jakoremmin vaihtoväli tiheä 40tkm.
            Mutta kokonaisuutena ihan jees peli,ainakin kakkosauton rooli sujuu ihan mallikkaasti tokihan sitä voimaa saisi olla enemmän
            Last edited by veku; 02-06-2006, 05:53.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Xhawk
              OBTCF Member
              • Jul 2004
              • 2326
              • Kierrosalueella (hki)

              #21
              Originally posted by veku


              Miksi lie meidän e36 318:ssa vm 91 on levyt takana ,naapurin pojan e34 1.8 vm 92 on sitten rummut
              Poikkeus vahvistaa säännön
              Originally posted by veku
              Heitetään nyt samalla muutama kommentti e36:sta.
              Rengasmelu kova,varsinkin matalat renkaat (meillä kesä 225\45-17).
              Meidän pelissä ruostetta löytyi ovien saumoista sekä takaluukun sisäreunasta,ne on tosin fixattu kuntoon..
              Juurikin niitä paikkoja mistä E36 ruostuu.
              Originally posted by veku
              Ei tuo meidänkään 1.8 varmaan kovin paha ruokainen ole(tosin is-kone menee ilmeisesti vielä vähemmällä ?) ,noissa alkupään malleissa taisi olla nokkaakseli,nostin vikoja eli "säsksättävät" enemmän tai vähemmän kilometreistä riippuen.
              Sekä noissa alkuppän malleissä jakoremmin vaihtoväli tiheä 40tkm.
              Mutta kokonaisuutena ihan jees peli,ainakin kakkosauton rooli sujuu ihan mallikkaasti tokihan sitä voimaa saisi olla enemmän
              Varmasti ihan hyvä peli. M40 ei todellakaan ole mikään insinööri taidon riemuvoitto. M43 on jo melkein eri moottori, mutta harmittavasti vaan vieläkin 8-venttiilillä, mikä on aika erikoista noin kalliissa autossa.
              Last edited by Xhawk; 02-06-2006, 13:04.
              "Position One, Position One"
              Punainen miesten voimisteluauto

              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

              Comment

              • Terou
                BTCF Member
                • May 2005
                • 791
                • Tampere

                #22
                Originally posted by pete81
                kulutuksesta sen verran, tuohon 6,2 litraa ei varmasti pääse 328i:llä, maantiellä vie 7-8 litraa satasella ja kaupungissa kulutus 10-12 litran luokkaa, riippuu ajotavasta.
                Puhut nyt ilmeisesti automaatin tuomalla kokemuksella? Moneen kertaan mitattu fakta on se, että omalla 328:lla pääsee n. 95km/h keskinopeudella 6.4l/100km, eli tuohon 6.2l pääsisi ehkä jollain 90km/h keskinopeudella. Vasta moottoritiellä sallitulla maksiminopeudella alkaa menemään tuonne 7.5l/100km paikkeille. Kaupungissa kyllä sitten menee aika herkästi yli kymppi myös manuaalilla.

                Itse aiheeseen, niin olen samaa mieltä, että kysyjän kriteereihin kyllä sopii juurikin tuo 318iS parhaiten
                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by veku

                  Ei tuo meidänkään 1.8 varmaan kovin paha ruokainen ole(tosin is-kone menee ilmeisesti vielä vähemmällä ?) ,noissa alkupään malleissa taisi olla nokkaakseli,nostin vikoja eli "säsksättävät" enemmän tai vähemmän kilometreistä riippuen.
                  Sekä noissa alkuppän malleissä jakoremmin vaihtoväli tiheä 40tkm.
                  Mutta kokonaisuutena ihan jees peli,ainakin kakkosauton rooli sujuu ihan mallikkaasti tokihan sitä voimaa saisi olla enemmän

                  Siis kun haettiin maksimaalisen luotettavaa tekniikkaa, silloin ei voi olla puhekkaan "hihnavetoisesta" 8V 318i:sta jossa moottori ei edusta mitenkään tätä määritelmää. Toki tälläkin pääsee pitkälle kun vain huoltaa, vaihtaa remmejä ja viitsii kuullella mm.naputusta. Kuitenkin 318iS ketjuvetoisena 16V DOCH (i-Sport) tekniikalla on lähes ikiliikkuja korkeammasta viritysasteesta huolimatta.

                  Comment

                  • tumppu86
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 900
                    • E-pohjanmaa

                    #24
                    Juu minun suositus tulee kans 318iS:lle. M42B18 on moottori on luotettava ja taloudellinen.

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #25
                      -----------------------
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        Originally posted by Hemi
                        Kuitenkin 318iS ketjuvetoisena 16V DOCH (i-Sport) tekniikalla on lähes ikiliikkuja korkeammasta viritysasteesta huolimatta.
                        DOCH = Double over cead HAMSAFT. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista KINKKUAKSELIA.

                        Tuo lyhenne kuuluu olla DOHC = Double over head camsaft. Eli Suomeksi kaksi kannen yläpuolista NOKKA-AKSELIA.

                        Enpä olisi uskonut, että näitä TIETÄMÄTTÖMIÄ on vieläkin.

                        Anteeksi offtopic...
                        Last edited by T3; 02-06-2006, 15:04.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • olaus
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 687
                          • jyväskylä

                          #27
                          Onpas se kovin tarkkaa jos pääsee tulemaan pieni näppäilyvirhe

                          Itse ajan 328 mallia mieluinten nuista kun ei ole suurta eroa kulutuksessa mutta taas muilla osin eroa löytyy hyväksi

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #28
                            Originally posted by veku


                            Miksi lie meidän e36 318:ssa vm 91 on levyt takana ,naapurin pojan e34 1.8 vm 92 on sitten rummut
                            Olisikos teidän 318 tilattu ABSeilla, niiden mukana tuli sedanissa levyt taakse.
                            [OFFTOPIC]
                            Compactia sai muutaman vuoden ABS-mallina takapään rumpujarruilla (ja muuten pysähty nopeammin TM:n koeajoissa kun sedan takalevyjarruilla, 316i compact 100-0 km/h 39,4 m!)
                            [/OFFTOPIC]

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15252
                              • Ajamisen Iloa

                              #29
                              kunhat et osta 325, se on suoraan paholaisesta!! hähähää
                              ja M3 on paholainen itse.

                              hehe... itekin tuli mieleen ehkä tuo 318is ensimmäisimpänä, mutta en todellisuudessa siitä mitään tiedä. sen tiedän et nälkä kasvaa syödessä, ja jokainen noista kutoskoneista on myös asiallisesti pidettyinä todella luotettava vehje.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • niina-s
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2006
                                • 32

                                #30
                                Joo eipä moottorin suhteen ole epäselvyyttä 318iS. Ja 94 tai uudempi siinä kai nämä tärkeimmät tiedot tulikin. Onko rengasmelu jotenkin poikkeuksellisen suurta? Nyt tarkoitan, että autossa olisi alla vakiorengastus-lienee alkujaan 15" vai miten? Ja mitä tuo nyt sitten kuluttaa jos ajelee 100 km/h maantieajoa? Kiitos muuten hyvistä vastauksista tähän mennessä! Suurempia moottoreita en kaipaakkaan kun edellinen auto oli alle 70 hv! Mites eikö tuota 318iS moottoria ole jo ollut siinä edellisessä kopassa onko se E30 vai kuinka? Onko E30 selvästi huonompi noilta muilta ominaisuuksiltaan-lyhyesti millainen on E30 318iS vai kannattaako katsella vain E36-koppaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎