Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 328 omituinen käyntihäiriö SELVITETTY!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • redstone
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 59
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by draiveri
    Ok. Vielä semmoinen kyssäri, että ootko huomannut ilman lämpötilan vaikuttavan käyntiin. Itsellä ainakin helteellä käy välillä kuin vessanpytty kun taas talvella ja muutenkin vähän viileämmällä kelillä (tuossa kymmenen asteen pinnassa) käy paljon nätimmin. Näin siis tyhjäkäynti erityisesti, vaikka kyllä myös ajossakin jotenkin tuntuu pirteämmältä ja kaasuherkemmältä viileällä.

    Mutta kun käytin piuhan päässä niin ainakin näytti ihan oikeita arvoja nuo imuilman lt-anturit sun muut. Seuraava vaihdos taitaakin meikäpojalla olla tuo MAF
    Yhtä hyvin (huonosti) toimii ilmalla kuin ilmalla. Ajelin juuri töistä kotia ja nyt tuntuu että nykimistä on kaikkilla nopeuksilla ja kaikilla vaihteilla. Perkele. Lähettelin jo Rahulle viestiä vikakoodien tsekkauksesta ja katsotaan miten käy. Ehdin nimittäin jo aiemmin soittaa Lohjalle tynninharjun huoltoon ja sain ajan torstaille.

    Comment

    • Sene
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 925
      • Enschede, The Netherlands

      #17
      Voi olla joku asentoanturi myöskin. En nyt vaan millään muista minkä akselin tms.
      F11 LCI 535xi


      Ex.

      E36 320i sedan
      E36 LCI 328i coupe
      E61 LCI 530xi

      Comment

      • sixtyniner
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 38
        • Tampere City Nääs

        #18
        Itsellä tyhjäkäynti seilaa,muuten käy tasaseen.lambdaa eikä kattia ole olemassakaan.kertokaa viisaampana missä se kaasuläppä sijaitsee,ilmamassa mittari taitaa olla se musta putkilo jonka pohjassa liitin.olen pariviikkoa sitten hommannut ekan bemun,joten olen tosi rookie näissä.
        E34 Vm90 520i automaatti kutonen
        E34 520I -90

        Comment

        • redstone
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 59
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by redstone
          No niin searchillä käyty tämä ilta tsekkailemassa foorumit läpi ja luultavasti kyseessä ilmanmäärämittari tai lambda.

          Tässä ongelma eli:
          Vaihdoin tulpat+ilmansuodattimen+öljyt+öljynsuodattimen ja muutaman päivän jälkeen alkoivat ongelmat.

          Liikennevaloissa D-vaihde asennossa kierrokset noin 600 joka on ok mutta kierrokset heittelevät 400-600 välillä ja auto tuntuu sammuvan. No normaali ajossa ei kuitenkaan mitään. Samoin jos auto nykii seistäessä D-asennossa ja sitten vaihdettaessa P:lle tai N:lle nykiminen loppuu.

          Nyt sama ongelma on koko ajan ja 90km/h vauhdissa alkaa nykiminen uudelleen.

          Eli jotain on mennyt paskaksi ja näemmä lambda tai ilmamääräanturi.. tuskin tämä nyt tulpista kuitenkaan johtuu??? Alkuperäisissä tulpissa yksi tulppa oli sytytyspäästä nelikärkinen ja loput 2-kärkisiä. Laitoin motonetin ngk-tulpat.

          Heitin jo vanhat tulpat nevadaan joten ei pysty niitä nyt kokeilemaan.

          Kilometrejä on 123tkm ja vuosimalli 1995. Auto 328 ja Saksantuonti. Kilsat 100% ok ja huollettu bemarilla aina.

          Katsastuksessa HC-arvo oli 100-130 mutta läpäisi kuitenkin 100 arvolla

          Kiitoksia korjausehdotuksista jo etukäteen. Auto menee jossain vaiheessa vika testeihin kun ehdin sen viedä.
          No niin nyt on jotain selvinnyt. Kyseessä ei ollutkaan anturit vaan puola joka on paskana. Varaosa tilauksessa ja auto valmiina huomenna. Toivotaan, että toimii sitten! Näin ilmoitti Lohjan bmw-huolto, ovat aina tehneet hyvää jälkeä, joten luotan heihin.

          Comment

          • redstone
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 59
            • Vantaa

            #20
            Nonnis eli auto haettu korjaamolta ja hyvin pelittää. Autoon vaihdettiin uusi puola koska nelosen puola herjasi vikaa. Lysti maksoi noin 140e ja palvelu todella hyvä!

            Kiitoksia vastauksistanne, toivottavasti tämä tarina nyt jeesaa jotain joskus.

            Puola saattanut mennä rikki kun vaihdoin tulpat autoon..

            Comment

            • jusala
              Newbiemmer
              • Oct 2005
              • 7

              #21
              nonni

              Itsellä on kirjoitusten perusteella saman tyylistä vikaa... Matalilla kierroksilla nykii. Itse ajattelin ensiksi tulppia, toki niitä ei ole vaihdettu ainakaan sen jälkeen kun ostin auton n. vuosi sitten ja yli 30 000 tullut mittariin että nekin toki pitäisi vaihtaa... Mutta pitääpä katsoa tuota puolaa jos vika löytyisi sieltä auto on myös 328

              Comment

              • GTO
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 50

                #22
                "Kilometrejä on 123tkm ja vuosimalli 1995. Auto 328 ja Saksantuonti. Kilsat 100% ok ja huollettu bemarilla aina."

                Miten tarkistit kilsat??? Aika vähän ajettu 11v vanha auto.
                Last edited by GTO; 19-06-2006, 18:21.

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by redstone
                  Puola saattanut mennä rikki kun vaihdoin tulpat autoon..
                  Hmm... Ja mikä olisi tulpanvaihdossa tämän rikkoontumisen aiheuttaja??
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • Bemu500
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 2992
                    • INvaLA

                    #24
                    Originally posted by Gonzalez
                    Hmm... Ja mikä olisi tulpanvaihdossa tämän rikkoontumisen aiheuttaja??

                    Se ettei ole suorittanut sitä aikanaan
                    -Official member of BTCF-Sauna team-


                    e91 325i -06

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎