Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 ei toimi märällä kelillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brenna
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 58
    • Ylöjärvi

    e36 325 ei toimi märällä kelillä

    Pitkään ollut ongelmaa auton kanssa kaupunki ajossa, eikä vikaa löydy. Sammuilee liikennevaloissa, nykii joskus, usein tekee kunnon nykäisyn: tömpsäyttää vauhdista lähes paikoilleen kuin meinais sammua, mutta usein hyppääkin siitä samalla hetkellä eteenpäin. Kierrokset hummaa sillontällön. Huomioinut olen sen että tekee tätä melkein aina märällä kelillä, sateella tai rapakkoon ajaessa (onpa tehnyt jo pesunkin jälkeen). Myös mutkissa tekee useammin kuin suoralla tiellä. Vika pahenee jatkuvasti.

    Haitariputki vaihdettu, lambda vaihdettu, bensansuodatin, kaasuläpänasentotunnistin ja tulpat vaihdettu. Lisäilmaluisti putsattu.

    Vikakoodit luettu nykyään jo säännöllisesti jos jotain ratkaisevaa löytyis.
    Viimeksi ilmoitti:
    a) Lambda-anturi maavuoto (hetkellinen vika)
    b) Lambdasäätö max alueen ulkopuolella (hetkellinen)
    Korjaamolla jolla olen käyttänyt sanoivat suoraan etteivät tiedä mikä on
    hätänä.
    Auto on vm.-92 ilman vanosta

    Ideoita otetaan vastaan avosylin kun ei omat aivot riitä tämmöseen.
  • draiveri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 42

    #2
    Itsellä vähän samalaista ominaisuutta.

    ilmamassamittari, imuilman lämpötila-anturi...nämä kai ne lähinnä ensimmäisenä tulis mieleen mahdollisina syypäinä. jos ei mikään muu tunnu auttavan, niin sitten kokeilla ohjausboksin vaihtoa...näin kai se häätyy

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Onkos tuossa laitteessa kampiakselin asentotunnistin missä? kuulostas sellaselta vialta, oisko irti tai muuten vaan huonosti paikollaan...
      ...

      Comment

      • jam75
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 654
        • Tornio

        #4
        Originally posted by brenna
        Pitkään ollut ongelmaa auton kanssa kaupunki ajossa, eikä vikaa löydy. Sammuilee liikennevaloissa, nykii joskus, usein tekee kunnon nykäisyn: tömpsäyttää vauhdista lähes paikoilleen kuin meinais sammua, mutta usein hyppääkin siitä samalla hetkellä eteenpäin. Kierrokset hummaa sillontällön. Huomioinut olen sen että tekee tätä melkein aina märällä kelillä, sateella tai rapakkoon ajaessa (onpa tehnyt jo pesunkin jälkeen). Myös mutkissa tekee useammin kuin suoralla tiellä. Vika pahenee jatkuvasti.

        Haitariputki vaihdettu, lambda vaihdettu, bensansuodatin, kaasuläpänasentotunnistin ja tulpat vaihdettu. Lisäilmaluisti putsattu.

        Vikakoodit luettu nykyään jo säännöllisesti jos jotain ratkaisevaa löytyis.
        Viimeksi ilmoitti:
        a) Lambda-anturi maavuoto (hetkellinen vika)
        b) Lambdasäätö max alueen ulkopuolella (hetkellinen)
        Korjaamolla jolla olen käyttänyt sanoivat suoraan etteivät tiedä mikä on
        hätänä.
        Auto on vm.-92 ilman vanosta

        Ideoita otetaan vastaan avosylin kun ei omat aivot riitä tämmöseen.
        Boxin uudelleen ohjelmointia jos olet kaikki ilmavuodot sun muut katsonu. Ja jos lambdakin vielä sekoilee niin "thermoshokkihoitoa" jos kuulut riskiryhmään e34/e36 m50 ei vanos-myllyt Mutta ongelma on, että minkä firman saat sen päivityksen tekemään Keminmaassa se mulle tehtiin ja viat katos...

        Comment

        • bmwcruiser
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 412
          • Lappeenranta

          #5
          Äiteen ooppelissa tekee samaa onkelmaa ja vilauttaa aina nykästessä elektronisen sytytyksen valoa, eli moottorinohjaukseen liittyvää vikaa. Enpä sitten tiedä onko mitään yhteyttä bimmereihin, ooppeleita ku ovat
          E30

          Comment

          • brenna
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 58
            • Ylöjärvi

            #6
            Originally posted by jam75
            Boxin uudelleen ohjelmointia jos olet kaikki ilmavuodot sun muut katsonu. Ja jos lambdakin vielä sekoilee niin "thermoshokkihoitoa" jos kuulut riskiryhmään e34/e36 m50 ei vanos-myllyt Mutta ongelma on, että minkä firman saat sen päivityksen tekemään Keminmaassa se mulle tehtiin ja viat katos...
            Tota oon harkinnu ,mut vasta sitten jos ei todellakaan mitään muuta vikaa löydy. Melko pitkälle saan tosiaan varmaan auton kiikuttaa täältä peräkylältä, jos tulee ajankohtaiseksi toi homma.. Paljon jouduit maksaa tosta? Eisk se oo melko kallis operaatio?

            Mut pitää se kampiakselin asentotunnistin ainakin ensin kattoo.

            Comment

            • jam75
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 654
              • Tornio

              #7
              Originally posted by brenna
              Tota oon harkinnu ,mut vasta sitten jos ei todellakaan mitään muuta vikaa löydy. Melko pitkälle saan tosiaan varmaan auton kiikuttaa täältä peräkylältä, jos tulee ajankohtaiseksi toi homma.. Paljon jouduit maksaa tosta? Eisk se oo melko kallis operaatio?

              Mut pitää se kampiakselin asentotunnistin ainakin ensin kattoo.

              No ei se kallis ollu ku tulivat niin paljon vastaan omien sekoilujen jälkeen, mutta 1-3h töitä plus osat (lambda uus ja uus prommi boksin sisään). Eli nuo tunnit riippuu siitä kuinka osaava sälli on kyseessä Helsingissä Laakkosella sanoivat, että operaatioon menee 1,5 tuntia eli joka tapauksessa tuo on halvin keino ku alkaa vaihdatuttaan päättömästi osia puskurista puskuriin. Nimittäin jos se softavika on niin eipä niitä vaihdettuja osia palauteta/korvata, näin ainaki täälä meilläpäin prkle. Jotku firmat ei välttämättä ala boksia ohjelmoimaan vaan vaihtavat koko boksin uuteen ja tämähän pompsahtaa sit reiluun tonniin koko operaatio :(

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎