Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Tärisyttää Jarruttaessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Odeq
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 341
    • Espoo

    E36 Tärisyttää Jarruttaessa.

    Kysytäänpä täältäkin taas visaseen hommaan vastauksia.. Eli auto 320i E36
    -92
    Jarruttaessa tärisyttää rattia, varsinkin tärisyttää silloin kun vauhtia N~ 100km/h ja käytät jalkaa jarrulla.
    Eteen vaihdettu Jarrulevyt + palat, tärinä lieveni huomattavasti.
    Renkaat on myös tasapainoitettu uusiksi.
    Joten mahtaako olla jokin alustan pusla vaihdon tarpeessa vai mikä tuon vois tehdä.
    Niinjoo auto on myös käytetty 4 pyörä suuntauksessa + eteen vaihdettu sisemmät + uloimmat raidetangon päät molemmin puolin.
    Myös pyöränlaakerit on tarkastettu + oikea takalaakeri vaihdettu.
    Kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa?
    Last edited by Leka; 24-09-2007, 18:08.
    __________________________________________
    Bmw 330d
    Rumblebee
  • Mr_Doctor
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 226
    • Parolannummi

    #2
    Joo mulla oli kans, vaihoin levyt ja viikon pari oli ok ja sitte tärinä tuli takas. Eli varmaan joku pusla tms. väljänä. en oo sitten sen kummemmin jaksanu tutkia että mikä siellä vittuilee.

    Comment

    • M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2761
      • Espoo, HML

      #3
      Aika perinteisiä ovat: levyt kierot, alapallonivel väljä, pyörälaakeri väljä.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

      Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Mimmoset levyt ja palat laitoit?

        Jos halvimmat mahdolliset niin mahdollisesti ovat jo uudestaan väärät ja tärinä luonnollisesti jatkuu.
        Kuten edellisessä sanottiin niin tsekkaa vielä nivelet jne.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Originally posted by Odeq
          Kysytäänpä täältäkin taas visaseen hommaan vastauksia.. Eli auto 320i E36
          -92
          Jarruttaessa tärisyttää rattia, varsinkin tärisyttää silloin kun vauhtia N~ 100km/h ja käytät jalkaa jarrulla.
          Eteen vaihdettu Jarrulevyt + palat, tärinä lieveni huomattavasti.
          Renkaat on myös tasapainoitettu uusiksi.
          Joten mahtaako olla jokin alustan pusla vaihdon tarpeessa vai mikä tuon vois tehdä.
          Niinjoo auto on myös käytetty 4 pyörä suuntauksessa + eteen vaihdettu sisemmät + uloimmat raidetangon päät molemmin puolin.
          Myös pyöränlaakerit on tarkastettu + oikea takalaakeri vaihdettu.
          Kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa?
          Kai ne jarrujen liukutapit ym tuli kunnolla putsattua kun oli jarrut auki?
          Ja jarrulevyn ja navan välinen kontaktipinta, meinaan sinne kun jätät jotai roskaa ,ni koht on kierot levyt...

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3018
            • Kuopio

            #6
            Omassa e36:ssa ihan samoja oireita. Välillä ei ravista ollenkaan ja välillä tosi voimakkaasti. Pahinta tärinä on kun kääntyy ja jarruttaa samalla.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • Nonii
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 209
              • Jyväskylä

              #7
              En tiedä tarkemmin tuon mallin etupään rakennetta mutta jos siellä on reaktion tangon helat niin voitte olla melko saletteja että niistä se vika löytyy. Mulla ainakin oli ihan paskana ja oireili juuri noin. Tosin malli on e39. Vika hävisi kun vaihdoin helat ja tangot.
              Nykyinen: W204 220 CDI T

              Ex:

              Octavia RS
              E39 523
              E30 324
              E30 316

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                e36:ssa näyttäisi olevan aika erilainen tuo etupään rakenne kuin e39:ssä ja e34:ssä. Omaan on uusittu molemmin puolin alapallonivelet ja vasen raidetanko.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Nonii
                  En tiedä tarkemmin tuon mallin etupään rakennetta mutta jos siellä on reaktion tangon helat niin voitte olla melko saletteja että niistä se vika löytyy. Mulla ainakin oli ihan paskana ja oireili juuri noin. Tosin malli on e39. Vika hävisi kun vaihdoin helat ja tangot.
                  e36:ssa ei ole reaktiotankoja vaan tuenta hoituu kolmiotukivarsin. Todennäköisesti jompi kumpi alatukivarren nivel lopussa tai takimmainen pusla "kuollut". Vika tuskin on jarrulevyissä.

                  Comment

                  • Odeq
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 341
                    • Espoo

                    #10
                    Kyllä putsasin jarrut huolella ja liukupinnat myös. + tarvittavat kiinnipalamista "ht:tä" tuli myös liukupinnoille laitettua. Ihan normi levyt ostin. eli jäähdytetyt levyt. + uudet palat motonetistä.
                    __________________________________________
                    Bmw 330d
                    Rumblebee

                    Comment

                    • Odeq
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 341
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      e36:ssa ei ole reaktiotankoja vaan tuenta hoituu kolmiotukivarsin. Todennäköisesti jompi kumpi alatukivarren nivel lopussa tai takimmainen pusla "kuollut". Vika tuskin on jarrulevyissä.

                      Pitää tutkia nuo puslat melkeenpä seuraavaksi. itsekkään en usko että ois levyt nyt jo menneet. vaikuttaako toi ajoon joillain tavalla jos pusla kulahtanut? välillä tuntuu et viettäs suoralla tiellä vasemmalle.
                      __________________________________________
                      Bmw 330d
                      Rumblebee

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        itellä vähän samaa ongelmaa jarruttaessa e36 328:ssa... vaihdoin zimmermanin levyt ja ferodon jarrupalat niin tärinä hävis, mutta nyt alko taas tärisemää.. otin jarrut auki ja putsasin sylintereistä "liukutapit" ym muut helposti putsattavat osat---> tärinä väheni muttei loppunu kokonaan? alapallot, raidetangot ja puslat on vaihdettu muistaaksei viime syksynä eli n.35000km sitten. ja nelipiste suuntaus tehtiin n.kuukausi sitten.. mikäs vielä vois olla...? iskarit ja jouset on aika väsyneet mut uudet on jo tilattu
                        M550d

                        Comment

                        • tigu
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 947
                          • Oulu

                          #13
                          Mulla samaa ongelmaa 36:sessa..eli tärisee ja viettää vasemmalle.Jarrut uusittu ja nivelet tuntuivat ehjiltä..iskarit ja jouset tosin on aika hengettömät.Mutta alusta menee uusiin puihin ja pyöränsuuntaukseen piakkoin.
                          -e21 m50-

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Mulla nypyttää kans jarrutuksissa, jotka alkaa 80 km/h tai suuremmasta nopeudesta. Pienemmistä nopeuksista auto saattaa vähän tempasta jompaan kumpaan suuntaan, jos jalkaa käyttä vaan noepasti jarrulla. Kävin auton alla vääntelemässä tukivarsia öljynvaihdon yhteydessä ja kolmiotukivarsien takapuslta oli kyllä luvattoman löysät --> tukivarret pääsee elämään takapäästään, mikä aiheuttaa pienen ohjausliikkeen. Uskon, että nypytys johtuu niistä puslista. Ois vaan aikaa vaihtaa niin vois raportoida tuloksista.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Scyber
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 686
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Kukaa saanu fiksailtua ja mitä tarvihti, tääl sama ongelma!
                              Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                              www.napalmi.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎