Mulla nypyttää kans jarrutuksissa, jotka alkaa 80 km/h tai suuremmasta nopeudesta. Pienemmistä nopeuksista auto saattaa vähän tempasta jompaan kumpaan suuntaan, jos jalkaa käyttä vaan nopeasti jarrulla. Kävin auton alla vääntelemässä tukivarsia öljynvaihdon yhteydessä ja kolmiotukivarsien takapuslat oli kyllä luvattoman löysät --> tukivarret pääsee elämään takapäästään, mikä aiheuttaa pienen ohjausliikkeen. Uskon, että nypytys johtuu niistä puslista. Ois vaan aikaa vaihtaa niin vois raportoida tuloksista.
Joo ei vetele eikä tempase enää jarrutuksissa mihinkään. Etualatukivarsien takapuslat vaihdoin sekä yhden ulomman alapallonivelen. Ai niin on mulla uudet renkaatki. Entiset oli sisälaidoista kuluneet.
Pitää tutkia nuo puslat melkeenpä seuraavaksi. itsekkään en usko että ois levyt nyt jo menneet. vaikuttaako toi ajoon joillain tavalla jos pusla kulahtanut? välillä tuntuu et viettäs suoralla tiellä vasemmalle.
Vaikuttaa myös tuohon, kun urissa pusla antaa "periksi" ja pyöräkulma muuttuu tavallista enemmän jämäkkään puslaan verrattuna.
Itellä ollu kans tossa omassa autossa tota vipatusta jarruttaessa. Se ilmenee vaan sillon jos kevyesti jarruttaa, sitte ku polkasee enemmän tärinä loppuu.
Ite kyl ton ajattelisin tulevan kieroista levyistä?
Itellä ollu kans tossa omassa autossa tota vipatusta jarruttaessa. Se ilmenee vaan sillon jos kevyesti jarruttaa, sitte ku polkasee enemmän tärinä loppuu.
Ite kyl ton ajattelisin tulevan kieroista levyistä?
Kevyessä jarrutuksessa voimat ovat vielä niin pieniä että periksi antaminen puslassa johtaa edestakaiseen värähtelyyn.
Kiinnostaa nyt tietää, mistä on tullut tuollainen yleinen "kansanviisaus" että jarrulevyjen hinta ja laatu vaikuttaisi jotenkin niiden suorana pysymiseen. Mikä on se muuttuja joka tuon aiheuttaa? Aina vaan syytellään niitä muka halpoja levyjä vaikka ne olisi täysin syyttömät.
Sama ongelma täälläkin. Vaihdettu on alapallot ja tukivarren takapuslat, mutta jatkuu edelleen. Muuten on ajoltaa kyllä hyvä, ei vetele eikä vaella mihinkään suuntaan. Rupee kans vähä ideat loppuun.
Onkos porukka kokeillut vaihtaa kokonaan uusia/erilaisia renkaita. Itselläni oli kierros goodyearin eagle f1siä, joilla ratti tutisi aina välillä kun jarrutti yli 90 vauhdista. Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaikuttanut asiaan, mutta nyt ennen talvea vaihdatin uudet hankookit alle ja vapina yllättäen lakkasi kokonaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Onkos porukka kokeillut vaihtaa kokonaan uusia/erilaisia renkaita. Itselläni oli kierros goodyearin eagle f1siä, joilla ratti tutisi aina välillä kun jarrutti yli 90 vauhdista. Jarrulevyjen ja palojen vaihto ei vaikuttanut asiaan, mutta nyt ennen talvea vaihdatin uudet hankookit alle ja vapina yllättäen lakkasi kokonaan.
Tos on kyl sikäli ideaa et itellä ei nyt talvirenkailla oo tehny tota, ja koko auton puslat on tarkastettu pari viikkoa sitte ja löyty vaan takaa jotku iskarinyläpään(tjsp) puslat/jotku jotka lopussa.
Kuitenkin se on taivahan tosi, että yli 95%:ssa eri jarrutärinät johtuu etuakseliston välyksistä....ei siis TODELLAKAAN mistään jarrulevyistä vaikka niillä ko.ongelmaa pääsääntöisesti yritetään korjatakkin. Toki vähäksi aikaa tärinät usein loppuukin, mutta heti kun levy hieman lasittuu, alkaa tärinätkin uudelleen. Eli esim.e36:n kyseessä ollessa ensin alatukivarsien nivelet(4kpl) ja raideppäät niin sisä kuin ukopäätkin(4kpl) ERITTÄIN TARKKAAN syyniin.
Mikäli pienintäkään välystä ei näissä ole, niin automaattisesti sitten vaihtoon alatukivarren takimmaiset puslat(2kpl).
Ne jarrulevyt voi todellakin jättää rauhaan e36:n tapauksessa vaikka kuinka niiden vaihtoon mielitekoja olisikin.
Sama ongelma täälläkin. Kun vaidoin kaikki jarrut levyt+palat niin loppui vähäksi aikaa nyt tullut taas samanlaisiksi. Varsinkin kun painaa jarrua niin että juuri ja juuri ottaa kiinni niin koko kapiini tärisee
Kuitenkin se on taivahan tosi, että yli 95%:ssa eri jarrutärinät johtuu etuakseliston välyksistä....ei siis TODELLAKAAN mistään jarrulevyistä vaikka niillä ko.ongelmaa pääsääntöisesti yritetään korjatakkin. Toki vähäksi aikaa tärinät usein loppuukin, mutta heti kun levy hieman lasittuu, alkaa tärinätkin uudelleen. Eli esim.e36:n kyseessä ollessa ensin alatukivarsien nivelet(4kpl) ja raideppäät niin sisä kuin ukopäätkin(4kpl) ERITTÄIN TARKKAAN syyniin.
Mikäli pienintäkään välystä ei näissä ole, niin automaattisesti sitten vaihtoon alatukivarren takimmaiset puslat(2kpl).
Ne jarrulevyt voi todellakin jättää rauhaan e36:n tapauksessa vaikka kuinka niiden vaihtoon mielitekoja olisikin.
laitappa joku räjäytys kuva noista nivelistä ja puslista et tietää mitkä kattoo tarkkaan ku saa ens viikolla auton pukeille.
Comment