Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sähköflekti ei pyöri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anatolisnki
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 88
    • Lahti

    E36 sähköflekti ei pyöri

    Onkos muilla ollut samankaltaista ongelmaa? Korjausehdotuksia saapi kertoa..

    Ja pääsi myös kivasti menemään mittari punaselle niin että valo syttyi. Auto oli pihassa tyhjäkäynnillä ja katsoin että mittari on lähellä punasta ja ajattelin että katotaan nyt lähteekö sähkäflekti pyörimään. Sitten olin kolme minuuttia pois ni punanen valo jo paloikin. Lähdin sitten ajamaan pikasesti että moottori sais viileetä ilmaa ja lämmöt laskikin nopeesti normaaliin.

    Mitä luulette, meneekö noin nopeesta punasella käymisestä kansi(pahvi) paskaks? Ai että vituttaa..
  • MoMMo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 183
    • Deutschland

    #2
    tuttu juttu, taitaa olla jo 3 vai 4 sama ongelma tänään , eli sama kun mulla flektin visko paskana ei lähe pyörittää tarpeeks kovaa siks nousee lämmöt.
    Autot Saksasta
    www.blauweiss.fi

    ex: 725tds- e38 -97
    ex: 318iS e36 -92

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #3
      Originally posted by MoMMo
      tuttu juttu, taitaa olla jo 3 vai 4 sama ongelma tänään , eli sama kun mulla flektin visko paskana ei lähe pyörittää tarpeeks kovaa siks nousee lämmöt.
      Tossa tais olla kyse (erikseen asennetun?) SÄHKÖflektin toimimattomuudesta eikä tosta perus flektistä jossa on se viskokytkin
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • AC-Carsystems
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 42
        • Vantaa

        #4
        Jos auto on varustettu ilmastoinnilla, keulalla on sähköflekti. tämän flektin pitäisi myös valvoa moottorin lämpöjä ja lähtee päälle tarvittaessa. Todennäköisesti flekti jumissa tai moottori palanut.
        J.Tuomi
        www.ac-carsystems.fi

        Comment

        • heinool
          Newbiemmer
          • Apr 2005
          • 11
          • Helsinki

          #5
          Mulla saman aiheutti viime kesänä palanut sulake, en nyt muista numeroa. Ehkä kannattaa kuitenki tarkistaa se ihan ekana.

          Comment

          • anatolisnki
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 88
            • Lahti

            #6
            Juu sulake olikin palanu. MUTTA nyt se oli polttanu sen taas. Aamul lähdin töihin ja sulake oli ehjä, nyt sitten kun tulin kotiin niin sulake olikin palanu. Missäköhän vaiheessa se olisi yrittänyt sähköflektiä päälle kun en ollu paikallaan juuri missään ja oli rauhallista ajoa..

            Pelottaa vaan toi kansi ja kansipahvi ettei ne kärsiny eilisestä pienestä keittämisestä. Jostain luin että se saattaa vähän porista ilman että se tavallaan keittää? Helvetti kun piti jättääkin auto käyntiin...
            Pelkän pahvinkin vaihto maksaa töineen varmaan ihan helevetisti..

            Comment

            • AC-Carsystems
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 42
              • Vantaa

              #7
              Mikäli puhaltimen moottori on mekaanisesti jumissa niin se aika herkästi sen sulakkeen polttaa.. Kannattaa kokeilla käsin pyörittää puhallinta ja varmistua etä pyörii vapaasti.
              J.Tuomi
              www.ac-carsystems.fi

              Comment

              • anatolisnki
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 88
                • Lahti

                #8
                Jep, olihan se vähän jumissa. Kuinkakohan herkkä sen pitäisi olla sit? Yhdestä kohdasta se vielä on melko jumi, 3/4 kierrosta pyörii melko vapaasti. Vinkkejä millä sen sais herkäksi

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #9
                  Jonkun aikaa pyörittelet sitä käsin ja suihkit jotain crc:tä tai vastaavaa väliin ja sitten annat sille suoraan virtaa akulta ja jos tuntuu pyörivän kevyesti anna pyöriä jokunen minuutti, jos taas jumittaa äkkiä johdot irti ja lisää crc:tä.. noin korjaantui joskus muinoin ooppelin flektit

                  Omalla vastuulla
                  Last edited by K.S.; 30-09-2006, 18:39.

                  Comment

                  • AC-Carsystems
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 42
                    • Vantaa

                    #10
                    Uutta tilalle vaan. Meidän kautta tilattuna sille tulis hintaa 320,- ja löytyy hyllystä. Tähän hintaan kuuluu siis itse puhalinmoottori, siipi, vastus sekä muovirunko.
                    J.Tuomi
                    www.ac-carsystems.fi

                    Comment

                    • anatolisnki
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 88
                      • Lahti

                      #11
                      Juu no ei ihan viel viittis ostaa koko pakettia jos vaikka sais sen muuten pelittämään. Onkos porukka saanu kuntoon noita? Muita kun foordin tuulettimia
                      Aika hankala on saada toi tuuletin poiskin sieltä että pääsis paremmin ruikkimaan sinne CRC:tä tms. Vai voiks sinne ruiskii minne vaan ilman että joku osa kärsisi?

                      Comment

                      • keeke
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 674
                        • https://t.me/pump_upp

                        #12
                        mult löytyis vissiin käytetty tollanen...ota yhteyttä jos kiinnostaa..
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • anatolisnki
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2006
                          • 88
                          • Lahti

                          #13
                          Onkos teillä tietoa että kuuluisko sähköflektin pyöriä silloin kun virrat on pois päältä? Taas oli sulake menny vaikka herkistelin sitä flektiä käsin pyörittelemällä.. Täytyy yrittää ruikkia crc:tä jonnekkii sinne jos se auttais. Se on nii huonos paikaskin sielä että ei sitä pääse lähemmin tutkimaan..

                          Comment

                          • Hene
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2002
                            • 399
                            • Joensuu

                            #14
                            Sähköflektihän on jumissa jos on sen sisällä lymyilevät magneetit päässy irtoilemaan ja sitä vikaa ei crc:llä korjata. Kannattaa purkaa se, jos on kovastikkin jumissa.
                            X5 E53 3.0d

                            Comment

                            • anatolisnki
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 88
                              • Lahti

                              #15
                              Nyt sain vihdoin otettua sen tuulettimen ulos sieltä. Jos vaikka onnistuis purkaa se. Tuntuu että "väärään" suuntaan se pyörisi herkemmin kun normaaliin pyörimissuuntaansa.

                              Onko kellään kaupan tätä kyseistä moottoria?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎