Hankinpa sedanmalliseen ajokkiini sitten alustasarjan. Teknisten tietojen mukaan se pudottaa keulaa 30mm ja perää 15mm. Hienoa. Kummastuttaa enää vain se että keula on nyt noin 30mm perää alempana, ja eturenkaan ja lokasuojan väliin ei käsi mahdu missään asennossa. Kuulostaa - ja näyttää - enemmänkin siltä että etupää tuli ylimääräiset pari senttiä alaspäin. Samalta valmistajalta kun on saatavissa sarjaa joka laskee keulaa 50mm. Mietin vain että mihin se tuosta voi enää laskea?? Perä olisi sopivalla korkeudella vaikkakin näyttää laskeneen enemmän kuin mainitut 15mm mutta etupuskuri on Suomen tasaisilla teillä ja hidastetöyssyissä jatkuvasti vaaravyöhykkeessä.
Kertokaa ihmeessä jos olette törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan.
No niin. Syy liialliseen madaltumiseen ei ollut jousissa vaan iskareissa. Alustasarjan toimittajan mukaan 318tds käyttää nelisylinteristen iskunvaimentimia. Useimmat muut valmistajat (mm. Koni ja Eibach) suosittavat käytettäväksi kuusisylinteristen iskareita. Kun alle asennettiin kuusipönttöisen iskarit, keula kohosi tarkoitettuun korkeuteen ja ajettavuuskin parani. Diesel oli sen verran raskaampi että bensakoneisten iskareiden teho ei riittänyt.
Kertokaa ihmeessä jos olette törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan.
No niin. Syy liialliseen madaltumiseen ei ollut jousissa vaan iskareissa. Alustasarjan toimittajan mukaan 318tds käyttää nelisylinteristen iskunvaimentimia. Useimmat muut valmistajat (mm. Koni ja Eibach) suosittavat käytettäväksi kuusisylinteristen iskareita. Kun alle asennettiin kuusipönttöisen iskarit, keula kohosi tarkoitettuun korkeuteen ja ajettavuuskin parani. Diesel oli sen verran raskaampi että bensakoneisten iskareiden teho ei riittänyt.
Comment