Ohjaustauluun syttyi tuo jarruvikavalo ja vaihdoin sitten levyt ja palat uusiin. Paloissa oli vielä pintaa, mutta levyt oli ohuet. Onko jotain antureita muualla kuin jarrupaloissa nuo pari kulumisanturia? Herjaako tuo vikavalo myös jotain muuta jarruihin liittyvää ongelmaa? Palojen ja levyjen vaihdon jälkeen startatessa tuo vikavalo sammuu, mutta syttyy heti kun auto lähtee liikkeelle? Valo alkoi palaa aina pyörän osuessa hiekkatiellä johonkin monttuun ja nyt heti liikkelle lähtiessä. Tuttu ongelma kenellekkään? Mikä avuksi?
							
						
					Brake fault indicator e36
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	Tags: None
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 En vaihtanut. Kerroppa kuinka tuo paloihin tuleva anturi käytännössä toimii? Itse ajattelin niin että anturi alkaa toimia vasta kun palassa on pinta niin vähissä että anturi ottaa jarruttaessa jarrulevyyn ja anturin sisälle menevät piuhat yhdistyvät samalla. Voihan se olla että jompi kumpi anturi on mennyt paskaksi.Originally posted by GTOVaihdoitko ne kulumisanturit? Yleensä ne uusitaan samalla kun palatkin.Last edited by Bemarimies; 20-06-2006, 22:34.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jep, homma selvis. Etupään anturista oli johto poikki ja se herjas. Toimivassa anturissa ohmi-mittarin pitää näyttää 0 eli sähkön kulkea liittimen napojen välillä. Tosta "pakollisesta" antureiden vaihtamisesta palojen kanssa olen ehkä vähän eri mieltä. Eihän vikavalon pitäisi edes syttyä jos anturit ehjät ja paloissa pintaa. Toki niiden vaihto samalla uusiin on suositeltavaa. Hintaa oli 10€/kpl.Originally posted by GTOTaitaa olla niinpäin että sieltä kuluu lanka poikki, kun se hinkkaa jarrulevyyn. En ole niiden antureiden sielunelämään tutustunut sen tarkemmin, mutta vaihtaa ne pitää yhdessä jarrupalojen kanssa niin valot sammuu.
 Comment
Comment