Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brake fault indicator e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarimies
    BTCF Member
    • Aug 2003
    • 85
    • Jyväskylä

    Brake fault indicator e36

    Ohjaustauluun syttyi tuo jarruvikavalo ja vaihdoin sitten levyt ja palat uusiin. Paloissa oli vielä pintaa, mutta levyt oli ohuet. Onko jotain antureita muualla kuin jarrupaloissa nuo pari kulumisanturia? Herjaako tuo vikavalo myös jotain muuta jarruihin liittyvää ongelmaa? Palojen ja levyjen vaihdon jälkeen startatessa tuo vikavalo sammuu, mutta syttyy heti kun auto lähtee liikkeelle? Valo alkoi palaa aina pyörän osuessa hiekkatiellä johonkin monttuun ja nyt heti liikkelle lähtiessä. Tuttu ongelma kenellekkään? Mikä avuksi?
  • GTO
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 50

    #2
    Vaihdoitko ne kulumisanturit? Yleensä ne uusitaan samalla kun palatkin.

    Comment

    • Bemarimies
      BTCF Member
      • Aug 2003
      • 85
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by GTO
      Vaihdoitko ne kulumisanturit? Yleensä ne uusitaan samalla kun palatkin.
      En vaihtanut. Kerroppa kuinka tuo paloihin tuleva anturi käytännössä toimii? Itse ajattelin niin että anturi alkaa toimia vasta kun palassa on pinta niin vähissä että anturi ottaa jarruttaessa jarrulevyyn ja anturin sisälle menevät piuhat yhdistyvät samalla. Voihan se olla että jompi kumpi anturi on mennyt paskaksi.
      Last edited by Bemarimies; 20-06-2006, 22:34.

      Comment

      • GTO
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 50

        #4
        Taitaa olla niinpäin että sieltä kuluu lanka poikki, kun se hinkkaa jarrulevyyn. En ole niiden antureiden sielunelämään tutustunut sen tarkemmin, mutta vaihtaa ne pitää yhdessä jarrupalojen kanssa niin valot sammuu.

        Comment

        • Bemarimies
          BTCF Member
          • Aug 2003
          • 85
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by GTO
          Taitaa olla niinpäin että sieltä kuluu lanka poikki, kun se hinkkaa jarrulevyyn. En ole niiden antureiden sielunelämään tutustunut sen tarkemmin, mutta vaihtaa ne pitää yhdessä jarrupalojen kanssa niin valot sammuu.
          Jep, homma selvis. Etupään anturista oli johto poikki ja se herjas. Toimivassa anturissa ohmi-mittarin pitää näyttää 0 eli sähkön kulkea liittimen napojen välillä. Tosta "pakollisesta" antureiden vaihtamisesta palojen kanssa olen ehkä vähän eri mieltä. Eihän vikavalon pitäisi edes syttyä jos anturit ehjät ja paloissa pintaa. Toki niiden vaihto samalla uusiin on suositeltavaa. Hintaa oli 10€/kpl.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎